عجیب اما واقعی؛ قطعی اینترنت به ضرر مردم و به سود صداوسیما!

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص بسته حمایتی دو هزار میلیارد تومانی برای تبلیغات کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت در صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت از تخصیص بسته حمایتی دو هزار میلیارد تومانی برای تبلیغات کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت در صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

قطعی اینترنت به ضرر مردم و به سود صداوسیما

در حالی که قطعی اینترنت زیان بسیاری را متوجه صاحبان این مشاغل و مردم کرده، وزارت صنعت بسته ای حمایتی در نظر گرفته که مستقیما به جیب صداوسیما می رود!

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات حمایتی این وزارتخانه برای کسب‌وکارهای متضرر شده از قطعی اینترنت، گفت: قرار است هزار میلیارد تومان بسته تبلیغات ویژه صداوسیما و هزار میلیارد بسته تبلیغات ویژه شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از کسب‌وکارهای متضرر از قطعی اینترنت اختصاص دهیم. به‌هرحال اگر فیلترینگ برداشته شود از ظرفیت بلاگرها برای جبران صدمات آن‌ها استفاده خواهیم کرد. بحث ما در این مرحله شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی نیست. بلکه ما می‌خواهیم این بودجه را اختصاص دهیم تا طبق قوانین کشور برای جبران صدمات این کسب‌وکارها اقدام شود.

امیرحسین اسدی که با اتاق ایران آنلاین گفتگو می کرد، گفت: ما قبول داریم قطعی اینترنت به کسب‌وکارها صدمه می‌زند. اینترنت شاهراه اتصال و ارتباطات و زیرساخت کسب‌وکار است. قبول داریم بسیاری از کسب‌وکارها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام به دلیل فیلترینگ و محدودیت اینترنت دچار مشکلات زیادی از جنس تبلیغات، برندینگ یا از جنس فروش شده‌اند.

او با اشاره به تشکیل کارگروهی در وزارت صنعت برای بررسی این مشکلات ادامه داد: هدف از این بررسی‌ها این است که اولاً در دفعات بعدی این اتفاقات برای کسب‌وکارها رخ ندهد و دوم اینکه تصمیم بگیریم با کسب‌وکارهای متضرر فعلی چه کنیم. همچنین باید بررسی کنیم چه کسب‌وکارهایی صدمه دیده‌اند و به راه‌های جایگزین فکر کنیم.

اسدی افزود: حدود ۹۰ درصد از کسب‌وکارهای حوزه تبلیغات در فضای اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند. کسب‌وکارهایی از جنس بلاگرها و تبلیغات در این شرایط تعدیل نیرو داشته‌اند. کسب‌وکارهای خرد در اینستاگرام نیز قطعاً دچار مشکل شده‌اند. متأسفانه مرجع آماری نداریم و از آنجا که بسیاری از این کسب‌وکارها مجوز محور نبوده‌اند آمار دقیقی هم از آن‌ها نداریم. لذا بر اساس آمار متفاوتی از ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون کسب‌وکار در اینستاگرام، گفته می‌شود دچار مشکل شده‌اند.

او با تأکید بر اینکه همه کسب‌وکارها در کشور به دلیل قطعی اینترنت بین ۵ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شده‌اند بیان کرد: باید بر اساس ضرر و زیان کسب‌وکارها میان آن‌ها دسته‌بندی شود. کسب‌وکارهایی که دچار مشکلات حیاتی داشته و تعدیل نیروی زیادی انجام داده‌اند و کسب‌وکارهایی که این تغییرات در حد ۵ یا ۱۰ درصد بوده است نباید یکسان حمایت شوند. ما قصد داریم بر اساس این دسته‌بندی با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی به کمک این کسب‌وکارها بیاییم.

اسدی گفت: این پیشنهاد هم مطرح شده است که در زمان بحران‌های امنیتی یا طبیعی تدابیری در نظر گرفته شود تا ارتباط کسب‌وکارها با بین‌الملل قطع نشود. بر این اساس این پیشنهاد هم قابل بررسی است که اتاق‌های بازرگانی، اصناف، اتحادیه‌ها و ادارات صمت استان‌ها همه مجهز شوند تا در مواقع بحران اینترنت آزاد داشته باشند و دسترسی آن‌ها کامل قطع نشود.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.