میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون

تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در هفت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 70 درصد رشد به 203 هزار میلیارد ریال رسید.

سرپرست اموراعتباری بانک توسعه تعاون با بیان مطلب فوق افزود: 39 هزار میلیارد ریال به بخش صنعت، 30 هزار میلیارد ریال به بخش خدمات، 18.5 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، 6.9 هزار میلیارد ریال به بخش بازرگانی و 5/5 هزار میلیارد به بخش مسکن، تسهیلات پرداخت شده است.

احمد محمدی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به 285 هزار میلیارد ریال می رسد،گفت: در هفت ماه سال جاری پرداخت تسهیلات به مددجویان نهاد های حمایتی همچون کمیته امداد،بهزیستی،ازدواج،فرزند آوری و خرید تضمینی گندم به 35 هزار میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد:با توجه به تکالیفی که دولت در سال 1401 بر عهده بانک گذاشته باید 54 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی پرداخت کنیم که شامل تسهیلات کمیته امداد،بهزیستی،ازدواج و فرزند آوری و تسهیلات ودیعه مسکن فرزندآوری می شود.

سرپرست امور اعتباری بانک توسعه تعاون بیان کرد:خرید تضمینی محصولات کشاورزی با 2500 میلیارد ریال،خدمات حمایتی کشاورزی 5 هزار میلیارد ریال،جهش تولید مسکن هم 1700میلیارد ریال وتسهیلات سفرهای رئیس جمهوری 75 هزار میلیارد ریال جزو تسهیلات تکلیفی در سال جاری است .

محمدی اعلام کرد:در حوزه تسهیلات تکلیفی تا پایان مهر ماه به 45 درصد برنامه ابلاغی عمل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:بیشترین تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در هفت ماه سال جاری به بخش صنعت و معدن بوده که سهم 40 درصدی از کل تسهیلات را دارد.این عدد نشان از اهمیت این بخش در بانک توسعه تعاون دارد.

به گفته وی، 18 درصد از تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون تا پایان مهرماه به بخش خدمات پرداخت شده است.

سرپرست امور اعتباری بانک توسعه تعاون جهت گیری تسهیلاتی بانک توسعه تعاون را حفظ اشتغال موجود و حمایت از اشتغال جدید اعلام کرد و گفت:57 درصد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش تولید بوده است.

محمدی اظهار کرد: بانک توسعه تعاون پنج قرارداد عاملیت از محل تبصره 18 با دستگاه های اجرایی از جمله با وزارت صمت،میراث فرهنگی و گردشگری،تعاون،کار و رفاه اجتماعی،جهاد کشاورزی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای منعقد کرده است که از این محل 70 درصد منابع معادل 43 هزار میلیارد ریال تا پایان مهرماه جذب شده است.بخش صنعت 93 درصد منابع راجذب کرده است.

در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بالغ بر 2900 میلیارد ریال با صندوق توسعه ملی قرارداد عاملیت امضا شده است.

وی افزود:بانک توسعه تعاون همچنین در قالب ماده 56 بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال در 12 طرح عمرانی ملی مشارکت دارد.در حوزه حمل و نقل نیز بانک توسعه تعاون در قالب تفاهم نامه 1200 میلیارد ریال به پروژه های ریلی اختصاص می دهد.

منبع بانک توسعه تعاون
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.