همه چیز درباره بانکداری باز بانک کشاورزی

بانک کشاورزی با همکاری پلتفرم‌های بانکداری باز و فین‌تک‌ها اقدام به ارائه سرویس‌های بانکی مبتنی بر API در بستر بانکداری باز کرده است، تا با شخصی سازی و برآورده نمودن نیازهای خاص هر مشتری پاسخگویی نیازهای بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان، با کمترین هزینه ‌باشد.

فناوری به طور فزاینده‌ای بانک‌ها را قادر کرده است تا ارزشی را بیش از آنچه شکل سنتی بانکداری به مشتریان ارائه می‌کرد، برای آنها ایجاد کنند. بانکداری باز دقیقاً از همین مفهوم سرچشمه می‌گیرد. بانکداری باز، به ما کمک می‌کند راحت‌تر پس‌انداز خود را مدیریت کنیم، وام بگیریم و بدون دردسر اقساط آن را پرداخت نماییم.

بانکداری باز در واقع همان اشتراک گذاری اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی و ایمن است و تنها در صورتی که مشتری اجازه آن را تایید کند، رخ می‌دهد. رابط‌های برنامه نویسی API به این رابط اجازه می‌دهند که مشتریان به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشند. این نوع بانکداری تجربه‌ی بهینه تری را برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

بانک کشاورزی با همکاری پلتفرم‌های بانکداری باز و فین‌تک‌ها اقدام به ارائه سرویس‌های بانکی مبتنی بر API در بستر بانکداری باز کرده است، تا با شخصی سازی و برآورده نمودن نیازهای خاص هر مشتری پاسخگویی نیازهای بازار و مشتریان در کوتاه‌ترین زمان، با کمترین هزینه ‌باشد. مشتریان نهایی می‌توانند با نصب نرم افزارهای تولید شده توسط فین‌تک ها و افتتاح حساب در بانک کشاورزی از سرویس های مورد نظر خود به راحتی استفاده کنند.

بانکداری باز بانک کشاورزی

بانکداری باز از بانک تا مشتری مراحلی را سپری می‌کند که در زیر به آنها پرداخته می‌شود:

ارائه API  بانکی از طرف بانک‌ها و موسسات مالی به شرکت‌های بوم

پیاده سازی خدمات مالی و بانکی بر بستر بانکداری باز

تبادل تراکنش‌ها طبق قوانین و مقررات بانک مرکزی

ارائه API درخواستی از طرف شرکت‌های بوم بانکداری باز به فین‌تک‌ها

مدیریت و یکپارچه سازی API های ارائه شده توسط بانک‌های متعدد

کلیه فعالیت‌ها طبق قوانین بانک مرکزی صورت می‌پذیرد

ارائه اپلیکیشن از فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها به مشتریان

ارائه API یا اپلیکیشن‌های شخصی سازی شده و نوآوری به مشتریان

مشتریان

بهره برداری از اپلیکیشن های مورد نظر با دسترسی به اطلاعات حساب های بانکی متعدد انجام امور مالی

 

مزایای استفاده از سرویس‌های بانکداری باز

سهولت در ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان با استفاده از نرم افزارهای مختلف

شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی

ایجاد کانال‌های امن ارتباطی برای مشتریان

ایجاد سبد محصولات متنوع و افزایش سرویس‌های نوآورانه

امکان مدیریت تمام امور مالی در یک نرم افزار

استفاده از خدمات پرداخت به صورت سریع، آسان و مستقیم

درخواست سرویس بانکداری باز برای مشتریان حقوقی

مشتریان حقوقی بانک کشاوری می‌توانند از خدمات اختصاصی جهت مدیریت حساب‌های خود به انجام عملیاتی مانند انتقال وجه از حساب به حساب، پایا و ساتنا دریافت صورتحساب و مانده حساب استفاده از سرویس‌های استعلامی و غیره استفاده نماید. در زیر مراحل درخواست سرویس بانکداری باز برای مشتریان حقوقی آورده شده است:

۱ – مراجعه به شعبه و تکمیل فرم مربوطه

۲-  توافق در خصوص نحوه دریافت سرویس‌ها و تعامل مالی

۳  – دریافت مستندات مربوط به دسترسی تستی( توسط بانک یا بوم بانک هایی باعث ارائه می شود)

۴-  جانمایی API دریافتی در اپلیکیشن مورد نظر

۵-  ارائه درخواست دسترسی عملیاتی به شعبه( درصورت تست موفق)

۶-  دریافت مستندات دسترسی عملیاتی( توسط بانک وام بانک‌هایی با ارائه می‌شود)

۷- بروزرسانی اطلاعات دریافتی در اپلیکیشن و استفاده از سرویس‌های مورد نظر

۸- پرداخت کارمزد توافق شده در مراحل قبل

همه چیز درباره بانکداری باز بانک کشاورزی

درخواست سرویس بانکداری باز برای مشتریان استارتآپ‌ها و فین‌تک‌ها

مراحل درخواست سرویس بانکداری باز برای مشتریان استارتاپ‌ها و فین‌تک ها به شرح زیر است:

استارت آپ و فین تک ها می وانند از سرویس های VIPC جهت مدیریت حساب های خود و همچنین از سرویس های بانکداری باز جهت انجام عملیاتی بانکی بر روی حساب مشتریان بانک استفاده نمایند. این سرویس ها شامل انتقال وجه حساب به حساب، پایا و ساتنا، دریافت صورتحساب و مانده حساب، سرویس های استعلامی، سرویس برداشت مستقیم از حساب (Direct Debit) و … می باشد. استارت آپ و فین تک ها می توانند خدمات درخواستی خود را هم از شرکت های بوم بانکداری باز طرف قرارداد بانک و هم به صورت مستقیم از بانک دریافت نمایند:

۱ – ارائه طرح و معرفی کسب و کار به بانک

۲  – انعقاد  قرارداد NDA در صورت انجام توافقات اولیه

۳  –  توافق در خصوص نحوه تعامل مالی

۴-   انعقاد قرارداد و ارائه ضمانت نامه بانکی

۵-  تکمیل فرم مربوطه و ارسال به بانک

۶-  دریافت مستندات مربوط به دسترسی تستی از بانک (توسط بانک یا بوم بانکداری باز ارائه می شود))

۷- جانمایی API دریافتی در اپلیکیشن مورد نظر

۸- درخواست دسترسی عملیاتی به بانک (درصورت تست موفق)

۹ – دریافت مستندات دسترسی عملیاتی( توسط بانک یا بوم بانکداری باز ارائه می شود)

۱۰ – به روزرسانی اطلاعات دریافتی در اپلیکیشن استفاده از سرویس‌های مورد نظر

۱۱ _ پرداخت کارمزد توافقی طبق قرارداد

همه چیز درباره بانکداری باز بانک کشاورزی

فرم و مستندات بانکداری باز بانک کشاورزی را از اینجا دانلود کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.