واریز به حساب‌های شخصی چقدر است؟

اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان نشان می‌دهد که واریز یکساله به حساب ۷۲ درصد ایرانیان کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

در سال ۱۴۰۰ مجموع واریزی یکساله به حساب ۷۲ درصد از ایرانیان (اشخاص حقیقی) کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

 میزان واریز به حساب‌های شخصی

براساس این آمارها، مجموع واریزی به حساب ۷ درصد از ایرانیان ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، واریزی به حساب ۴ درصد از ایرانیان ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان، واریزی به حساب ۳ درصد از ایرانیان ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان و مجموع واریزی سالانه به حساب ۱۴ درصد از ایرانیان بیش از ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

به عبارتی، مجموع واریزی ماهانه به حساب ۷۲ درصد از جمعیت کشور کمتر از ۲۵ میلیون تومان، برای ۷ درصد از جامعه ماهانه بین ۲۵ تا ۴۲ میلیون تومان، واریزی به حساب ۴ درصد از جامعه ۴۲ تا ۵۸ میلیون تومان، واریزی به حساب ۳ درصد از جامعه بین ۵۸ تا ۷۵ میلیون تومان و واریزی ماهانه به حساب ۱۴ درصد از جامعه بیش از ۷۵ میلیون تومان بوده است.

قابل ذکر است این ارقام صرفا متعلق به اشخاص حقیقی و حساب‌های شخصی با کارکرد غیرتجاری بوده است.

سوءاستفاده از حساب‌های شخصی

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: کلاهبرداری با موضوع حساب واسط یکی از بیشترین جرایم حوزه سایبری می‌باشد که منجر به مسدودشدن حساب‌های بانکی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن صاحب آن حساب هاست که فریب کلاهبرداران را خورده و ناخواسته و بدون آگاهی از نیت کلاهبردار واقعی، با آنها در ارتکاب جرم همکاری کرده اند.

وی ادامه داد: در جرایم حوزه مالی و اقتصادی مانند کلاهبرداری و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی که انواع مختلفی دارد، معمولاً مجرمین سایبری از حساب‌های بانکی متعددی استفاده می‌کنند و به جهت عدم شناسایی از حساب هایی که بنام خود آنها نیست استفاده می‌کنند.

سرهنگ سلطان آبادی توصیه کرد: برای مطلع شدن از انجام هر تراکنش بانکی، پیامک اطلاع رسانی حساب‌های بانکی خود را فعال کنید تا بتوانید هر واریز و برداشتی که از آن مطلع نبودید را به‌ موقع بررسی و پیگیری نمایید.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران افزود: تحت هیچ عنوانی، اطلاعات شخصی کارت حساب های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و حتی این اطلاعات را در گوشی تلفن همراه خود نگهداری نکنید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مسئولیت پذیرش مبالغی که از طریق درآمد نامشروع و مجرمانه به حساب افراد واریز شده، حتما با صاحب حساب است به شهروندان توصیه کرد درصورت واریز وجه به حسابتان که از آن بی اطلاع هستید، موضوع را سریع به پلیس اطلاع دهید.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران به شهروندان هشدار داد: حساب‌های بانکی خود را که تراکنش خاصی ندارند غیرفعال کنید و در صورت دریافت پیامک و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنید.

 

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.