لندتک و افکار عمومی

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید، پذیرش از سوی افکار عمومی‌ست. بدون شک عموم مردم از فناوری‌های مفید و کارا استقبال می‌کنند و از آن فناوری‌ها یا نوآوری‌ها در کارهای تخصصی و عمومی خود بهره می‌گیرند؛ اما معرفی یک فناوری یا نوآوری می‌بایست همراه با توسعه و گسترش آن صورت گیرد.

احمد افتخاری، مدیرعامل آپسان

اگر هر پدیده‌ای در ارتباط با این موضوعات، بدون اطلاع رسانی‌های گوناگون به بازار عرضه شود، در مدت زمان کوتاهی به علت عدم شناخت بخش زیادی از جامعه، در رسیدن به اهداف مربوط بهره‌رسانی عمومی، ناکام خواهد ماند.

لندتک و افکار عمومی

باید به دنبال آگاهی رسانی‌های لازم در این خصوص بود و با شیوه‌های قابل قبول و استاندارد قدم‌های صحیح را در مسیر معرفی یک فناوری به عموم مخاطبان برداشت.

اینجا نقش روابط‌عمومی‌ها و متخصصین علم ارتباطات پررنگ می‌شود؛ روابط‌عمومی‌ها باتوجه به تخصص و آگاهی نسبت به نوع پذیرش موضاعات گوناگون در یک جامعه می‌توانند در رسیدن به اهداف توسعه‌ای و ترویجی یک فناوری و نوآوری موفق عمل کنند.

ابزارهای گوناگون اطلاع‌رسانی، هرکدام کارکرد و نفوذ خود را دارند و هر یک از آن‌ها به شکلی متفاوت می‌تواند تاثیرگذاری عمیق و بلند مدتی را در مخاطبان ایجاد کند.

شناخت ابزار اطلاع‌رسانی و انتخاب صحیح آن، کاری‌ست که روابط‌عمومی‌ها سال‌هاست در آن تخصص دارند و نسبت به آن نگاهی کاربردی و کارشناسانه عرضه می‌دارند.

لندتک به عنوان یکی از شاخه‌های مهم فین‌تک (فناوری‌های مالی) نیازمند معرفی گسترده به عموم مخاطبان است؛ مفید بودن و کارا بودن لندتک، مشخص و اثبات شده است و بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد به این موضوع اذعان دارند اما همانطور که پیش‌تر اشاره شد، بدون اطلاع‌رسانی‌های گسترده و عمومی مفید بودن فناوری‌ها برای همگان روشن نخواهد شد.

پس می‌بایست در نظر داشت که همگام با توسعه فناور‌ی‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و فعالیت‌های مربوط به این حوزه را به شکل وسیع گسترش داد.

ابزار و امکانات گسترده‌ای که امروز در دسترس است می‌تواند به شکل چشمگیری اطلاع‌رسانی‌ها را تسریع بخشد و ارتباط دوسویه با مخاطبان را ممکن سازد. ارتباط دوسویه همان نقطه قوتی‌ست که روابط‌عمومی‌ها را از سایر بخش‌های مشابه با کارهایی تقریبا نزدیک به لحاظ ظاهری، جدا می‌سازد. بنابراین توجه به این مهم از الزاماتی است که می‌بایست همواره مورد توجه صاحبان کسب‌وکارها به ویژه کسب‌وکارهای نوین باشد.

بدون وجود ارتباطات سازنده و آگاهی بخش، توسعه و ترویج فناوری‌ها و نوآوری‌ها به شکل ناقص انجام می‌پذیرد و در بخشی از فرآیند کاری وقفه‌های بزرگ ایجاد می‌شود؛ لذا پرداختن به اطلاع‌رسانی‌ها و مهم دانستن ارتباطات از مهم‌ترین فعالیت‌های روند توسعه‌ای فناوری و نوآوری به حساب می‌آید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.