انجمن اتیسم از سه پروژه جدید خود رونمایی کرد

نشست افتتاحیه پروژه‌های انجمن اتیسم روز سه شنبه 20 دی برگزار شد.

به گزارش واحد ارتباطات فناپ، از سه پروژه Safety، Tele Rehab و Help Line انجمن اتیسم با حمایت مالی هلدینگ فناپ رونمایی شد.

سعیده صالح غفاری، مدیر عامل انجمن اتیسم ایران ضمن ارائه سابقه‌ ده ساله‌ای از این انجمن گفت: «همکاری با Who باعث شد تا ما به ضعف‌های خود پی ببریم. انجمن اتیسم در حال حاضر 6000 نفر عضو و 28 دفتر نمایندگی در کشور در 4 حوزه کاری دارد که این حوزه‌ها عبارتند از اطلاع‌رسانی، مطالبه‌گری، آموزش و توانمندی خانواده‌هاست.»

وی با اشاره به ارزش‌های انجمن که شامل تمرکز بر کارگروهی، خانواده محور بودن و تفکر سیستمی است، به تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمین 12 هزار هکتاری این انجمن اشاره کرد که قرار است با حمایت‌های هلدینگ فناپ و همراه اول انجام شود.

انجمن اتیسم از سه پروژه جدید خود رونمایی کرد

فناپ با همکاری زیرمجموعه‌های خود ابرآوران، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پادرو و فناپ زیرساخت قرار است در زمینه فضای ذخیره‌سازی ابری، کارت‌های شناسایی و نقدی قابل شارژ، سرویس حمل و نقل کالا و … از انجمن اتیسم حمایت کند.

گفتنی است سه پروژه Safety، Tele Rehab و Help Line جدید انجمن اتیسم، سرویس‌های 24 ساعته رایگانی هستند که به ترتیب در زمینه کمک و راهنمایی والدین در جهت شناسایی علائم در فرزندان‌شان، مشاوره حقوقی و ارائه خدمات ارزیابی و همچنین رفتار درمانی و گفتار درمانی به صورت راه دور است.

اتیسم نوعی اختلال عصبی-رشدی است که علائم آن تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند. علت این اختلال ناشناخته است، اگرچه پژوهشگران مواردی همچون ژنتیک و محیط را در بروز این اختلال مؤثر می‌دانند. در حال حاضر، طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، از هر 59 تولد یک نوزاد به این اختلال دچار می‌شود. شایان ذکر است که بهترین زمان شناخت این اختلال 3 تا 5 سالگی کودکان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.