افتتاح کارخانه هوشمندسازی و‌ نوآوری امیدینو

نخستین کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور( امیدینو) با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آیت اله ابراهیمی مدیرعامل و حسینی قائم مقام بانک سپه، سلمانی آرانی مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید، صدر مدیرعامل شرکت امیدبوم و جمعی از مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک سپه روز شنبه یکم بهمن ماه افتتاح شد.

کارخانه هوشمندسازی و‌ نوآوری امیدینو، اولین کارخانه هوشمندسازی کشور است که در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فضایی بالغ بر ۸۵۰۰ متر مربع و در ۶ طبقه با بهره‌مندی از بهترین امکانات افتتاح شده و عرصه ای جدید در زیست بوم علم و فناوری کشور خواهد بود.

هدف از تشکیل این کارخانه توسعه و استقرار نهادهای زیست بوم همچون مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها و استارتاپ ها، مهارت افزایی و توانمندسازی نخبگان حوزه هوشمندسازی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت های حوزه هوشمندسازی کشور با اتکا به شرکت های دانش بنیان است که به عنوان نقطه اتصالی برای شرکت های نوآور و دانش بنیان در کنار شرکت های بزرگ برای ایجاد قطب (هاب) نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالان داخلی و خارجی این حوزه و ایفای نقش نوآوری درون سازمانی با هدف شناسایی کارکنان نوآور و خلاق به شمار می رود.

این کارخانه که در هفت حوزه فینتک، انرژی، معدن، حمل و نقل، سلامت، کالاهای اساسی، کشاورزی(امنیت غذایی) فعالیت می کند یکی از شرکت های گروه فناوری اطلاعات بهپویان هوشمند امید وابسته به بانک سپه است.

فرآیند احداث و تجهیز کارخانه از نیمه مرداد ماه امسال آغاز شد و در کمترین زمان ممکن که بی سابقه بوده در ۴۰ روز کاری و فرایند پذیرش طی یک و نیم ماه انجام شد. در این کارخانه یک شتاب دهنده در حوزه هوشمندسازی، 4 شرکت دانش بنیان به همراه ابزارهای اکوسیستم همچون هلدینگ رسانه ای خلاق، صندوق جهت تامین مالی، نماینده فن بازار پارک پردیس مستقر شده اند.

در مراسم افتتاحیه که با بازدید از بخش های مختلف نیز همراه بود، دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از حمایت مدیرعامل بانک سپه از اقتصاد دانش بنیان قدردانی کرد و گفت: بانک سپه ارزش سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان را به درستی درک می کند.

ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه نیز در این مراسم گفت: افتتاح کارخانه هوشمندسازی و نوآوری کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و برنامه تحول راهبردی بانک سپه صورت گرفته است.

همچنین در این مراسم،  صدر مدیرعامل شرکت امیدبوم گفت: با حمایت بانک سپه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توافق کرده‌ایم که مرجعیت هوشمندسازی را داشته باشیم و به جوانان کشور کمک کنیم، چرا که اکوسیستمی ایجاد کرده‌ایم که زمینه‌های مختلفی که شرکت‌ها برای توسعه نیاز دارند به آنها ارائه دهیم.

در پایان این مراسم از استارتاپ ها و فناوران برتر طرح جهش هوشمندسازی تقدیر شد.

منبع بانک سپه
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.