شرایط بازگشت املاک تملک شده توسط بانک‌ها به مالکان قبلی اعلام شد

وزیر اقتصاد گفت: شورای پول و اعتبار به بانک‌ها اجازه داده تا بدون برگزاری مزایده، املاک مسکونی تملک شده در اختیار خود را با شرایطی در قبال دریافت بدهی به مالکان قبلی برگردانند.

سید احسان خاندوزی در بخش خبری ۲۱ گفت: تسهیلات گیرندگان شکایات زیادی در خصوص تملیک واحد مسکونی از سوی بانک ها به دلیل بدهی های بانکی آن‌ها داشتند.

شرایط بازگشت املاک تملک شده

وی افزود: امروز در جلسه شورای پول و اعتبار درمورد بدهکارانی که ملک مسکونی آن‌ها توسط بانک‌ها تملک شده، به بانک‌ها اجازه داده شد در صورتی که این املاک کماکان در تصرف و مالکیت آن‌ها قرار دارد، تحت شرایطی که جزئیات آن بعدا توسط بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد، در قبال دریافت اصل، سود و وجه التزام بانکی (نه قیمت روز ملک)، بدون برگزاری مزایده، این املاک را به مالکان قبلی آن‌ها برگرداند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: پرداخت اصل و فرع بدهی های بانکی و اینکه واحد مسکونی ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان داشته باشد جزو شروط این مصوبه است.

خاندوزی گفت: بعد از ابلاغیه بانک مرکزی، متقاضیان باید درخواست کتبی خود را به بانک ارسال کنند و بانک ها هم ظرف مدتی که در ابلاغیه مشخص می شود باید نسبت به بازگشت واحد مسکونی به مالک قبلی بدون برگزاری مزایده اقدام کنند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.