ریال دیجیتالی یک اکوسیستم جدید است

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: همایش بانکداری الکترونیک؛ پلی بین صنعت و دانشگاه است.

علی عبداللهی مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در نشست خبری نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: در این همایش، آخرین دستاوردهای فناورانه بانک ها و شرکت های فین تک ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از حوزه های نمایشگاهی این همایش به عمل آمده افزود: محوریت ارزش آفرینی برای همایش امسال وزین است و اساتید دانشگاه، پژوهشگران، فعالان صنعت بانکداری الکترونیک، نمایندگان مجلس و دانشجویان هم در این همایش در کنار یکدیگر قرار گرفته و نظرات خود را بیان می کنند. این همایش در حقیقت محل تضارب آرا و پلی بین دانشگاه و صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک ضمن ابراز امیدواری برای آنکه همایش امسال از نظر کمی و کیفی با رشد همراه باشد، افزود: صنعت بانکداری باید بسته ای از خدمات را به مشتریانش ارائه کند که منفعتی برای آنها داشته و بتواند چالش های آنها را حل کند. شاه بیت این موضوع نیز آن است که ببینیم چه اقداماتی باید انجام شود تا نیاز مشتریان مبتنی بر بسترهای دیجیتالی رفع شود. باید محدودیت های زمانی و مکانی را برای مشتریان رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در انتخاب عنوان ارزش آفرینی دیجیتال دو نگاه راهبردی و ابزاری داشتیم، گفت: جای هدف و ابزار در صنعت بانکداری ایران تغییر کرده است. بسیاری از بانک ها سند تحول دیجیتال آورده اند ولی عملیاتی نشده است. هدف باید ارائه خدمات به مصرف کننده نهایی باشد.

عبداللهی نگاه دوم را مربوط به اکوسیستم و زیست بوم عنوان کرد و اظهار داشت: در همایش امسال پنلی برای فین تک ها و پنل دیگری برای فعالان حوزه بورس، بیمه و مالیات در نظر گرفتیم. همزمان با اینکه حکمرانی و تنظیم گری را می بینیم باید زیرساخت ها و پیشران آن را هم در نظر بگیریم. باید ارتباط زیست بوم بانکداری دیجیتالی را با سایر زیست بوم ها هم در نظر داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تغییری که در پنل های همایش این دوره نسبت به دوره های قبل به وجود آمده این است که یک مقاله قبل از پنل ارائه خواهد شد که این موضوع هم علمی تر و هم موثرتر است. در تمامی محورهای همایش، یک زیرمحور درباره چالش های آن حوزه هم وجود دارد و در آنجا اعضای پنل می توانند درباره این موضوع و راهکارهای آن صحبت کنند.

وی درباره چالش به وجود آمده درباره قرعه کشی انتخاب جایگاه ها و اعتراض برخی از بازیگران بزرگ صنعت پرداخت به این موضوع هم گفت: اتفاق خوبی که امسال رقم خورد این بود که در گذشته برخی شرکت ها غرفه های جلویی را با رقم های بالاتر می گرفتند که امسال این اقدام انجام نشد و برای این غرفه ها قرعه کشی برگزار کردیم؛ شرکت های بزرگ در همایش های قبلی حضور داشته اند و شاید لازم بود تا فضا برای شرکت های جوان تر و کوچک تر هم برای ارائه محصولاتشان فراهم شود. ما می توانیم مزایده برگزار کنیم و حتی درآمدزایی خوبی هم از واگذاری غرفه ها داشته باشیم ولی این کار را نکردیم.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک توضیح داد که پنل های همایش امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که در هر پنل از یک بانک تنها یک نفر حضور داشته باشد.

ریال دیجیتالی یک اکوسیستم جدید است

وی درباره جزییات اجرایی شدن ریال دیجیتال و امکان انعقاد قراردادهای هوشمند،گفت: ریال دیجیتال را مثل ابزارهای دیگر نبینید زیرا که خودش یک اکو سیستم جدید را می طلبد.

عبداللهی گفت: همه اجزای ریال دیجیتالی باید به بلوغ برسند و موضوع جامعه پذیری و مدل کسب و کار آن هم بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک خاطرنشان کرد: قراردادهای هوشمند با ریال دیجیتال باید در جایی به یکدیگر پیوند بخورد تا عملکر خودش را نشان دهد.

معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی:

نهمین همایش بانکداری الکترونیک اول و دوم اسفندماه در برج میلاد برگزار خواهد شد

در ادامه اين نشست، دبير علمی نهمين همايش بانكداری الكترونيك ونظام های پرداخت و معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی از برگزاری نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت بعد از سه سال وقفه در روزهای اول و دوم اسفندماه در برج میلاد تهران و با مشارکت ۵۵ بانک، شرکت و فین تک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، حمید زمان زاده گفت: همایش امسال اول و دوم اسفند امسال در برج میلاد توسط پژوهشکده پولی و بانکی و با حمایت معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک برگزار می شود.

وی افزود: همایش امسال در پنج محور اصلی ارزش آفرینی دیجیتالی در بانکداری، زیست بوم بانکداری دیجیتال و ارزش آفرینی، امنیت و پایداری در ارزش آفرینی دیجیتال، پول دیجیتال بانک مرکزی و حکمرانی و سیاست گذاری و تنظیم گری در ارزش آفرینی دیجیتال برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه از چند ماه پیش مقالات در خصوص محورهای این همایش دریافت شده است، اظهار داشت: ۶ سخنران کلیدی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان مجلس در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

زمان زاده همچنین از برگزاری ۱۰ نشست تخصصی با حضور مقامات و مسئولان حوزه های مختلف خبر داد و گفت: ۱۲۲ مقاله برای همایش امسال به دبیرخانه رسید که از بین آنها ۳۲ مقاله به تایید کمیته داوران رسید؛ در همایش امسال با ارزیابی مجدد از سه مقاله برگزیده تجلیل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد که در همایش امسال ۲۴ کارگاه برای معرفی محصولات و خدمات بانکی و ۱۳ کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

زمان زاده درباره جشنواره دکتر نوربخش هم توضیح داد: این جشنواره با ارزیابی محصولات شرکت کنندگان با سه محوریت نوآوری، سودآوری و کاربردی بودن برگزار و به افراد منتخب تندیس اعطا خواهد شد.

وی همچنین از تمدید مهلت ثبت نام برای حضور در همایش بانکداری الکترونیک تا روز ۲۰ بهمن ماه خبر داد.

به گفته معاون پژوهشکده پولی و بانکی، ۵۵ شرکت، بانک و فین تک در همایش امسال مشارکت دارند که ۲۷ شرکت از بین آنها در بخش نمایشگاهی حضور خواهند داشت.

زمان زاده گفت: تقاضا برای حضور در نمایشگاه بالاست و ما برای حضور در نمایشگاه، قرعه کشی کردیم تا هم شفافیت و هم عدالت بیشتری داشته باشیم.

معاون پژوهشکده بانک مرکزی با بیان اینکه هزینه های برگزاری همایش بالاتر رفته است، افزود: نه پژوهشکده و نه بانک مرکزی، دنبال سودآوری از برگزاری همایش بانکداری الکترونیک نیستند و نمی خواهیم از بیت المال برای برگزاری آن هزینه کنیم لذا هزینه های برگزاری باید از محل شرکت ها تامین شود.

وی درباره دلیل حضور نداشتن مهمانان خارجی هم اظهار داشت: به لحاظ غنای متخصصین داخلی، غنای کافی در کشور وجود دارد و دوم بحث هزینه های بالای حضور مهمانان خارجی است. ما ترجیح دادیم که امسال با توجه به شرایط ارزی و هزینه هایی که ایجاد می شود از آنها استفاده نکنیم.

زمان زاده در پايان همچنین خاطرنشان کرد که در همایش امسال یک نشست درباره ریال دیجیتال برگزار خواهد شد و همکاران بانک مرکزی نیز در این رابطه کارگاهی را با همکاری شرکت ملی انفورماتیک برگزار خواهند کرد.

منبع پژوهشکده پولی و بانکی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.