فیلتر بیش از ۲۰۰ اپلیکیشن چینی در هند

هند در اقدامی که نشانه بالا ماندن تنش‌ها میان این کشور و پکن است، ۲۳۲ اپلیکیشن و وب سایت مرتبط با چین را فیلتر می‌کند.

وزارت فناوری فدرال هند دستور داد ۱۳۸ اپلیکیشن شرط بندی و ۹۴ خدمات اعتباری، مسدود شوند. این دستور با خواست وزارت کشور گرفته شده که بر امور داخلی مانند امنیت ملی نظارت می کند. تصور می‌رود اپلیکیشن‌های مسدود شده که شماری از آنها هندی هستند، اطلاعات را به چین منتقل می‌کردند.

ارزش شرکت پرداخت دیجیتالی هندی Paytm در پی انتشار این خبر، صعود کرد. طبق گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، اپلیکیشن‌های وام‌دهی که مسدود می‌شوند، شامل رقیبان این شرکت هستند.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند از زمان کشته شدن ۲۰ سرباز هندی و شماری از نظامیان چینی در درگیری‌های مرز هیمالیا، فعالیت غول‌های فناوری چینی را در بازار هند ممنوع کرده و صدها اپلیکیشن از جمله وی‌چت شرکت تنسنت هولدینگز و تیک تاک شرکت بایت دنس را فیلتر کرده است.

بانک مرکزی هند هم پس از آن که متوجه شد بعضی از این اپلیکیشن‌ها، مشتریانشان را اذیت می‌کنند، مقررات وام دهی دیجیتالی را سخت گیرانه‌تر کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هند همچنین حضور شرکت‌های چینی در حوزه‌های دیگر را محدود کرده است. این کشور در اقدامی که به شیائومی ضربه خواهد زد، قصد دارد سازندگان تلفن هوشمند چینی را از فروش گوشی‌های ارزان‌تر از ۱۲ هزار روپیه (۱۵۰ دلار) منع کند تا از صنعت بومی خود حمایت کند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.