توافقات بانکی با چین محرمانه است

معاون امور بین الملل بانک مرکزی اظهار داشت: توافقات بانکی ایران با چین محرمانه‌ است و بنا نداریم جزییات آن را اعلام کنیم البته حذف دلار را دستور کار داریم.

محسن کریمی معاون امور بین الملل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره تفاهمات بانکی ایران و روسیه در خصوص پیام‌رسان بانکی و میر اظهار داشت: پیام‌رسان‌های بانکی با موضوع پرداخت‌های کارتی متفاوت است و موضوع پرداخت‌های کارتی و «میر» یک اقدام دیگری است که هنوز اتفاق نیفتاده‌ است.

وی ادامه داد: این اتفاقی که اخیرا رخ داده اتصال سامانه‌های پیام ‌رسان بانکی کشورهاست به این معنا که تمام بانک‌های کشورمان با تعداد زیادی از کشورهای دنیا از جمله روسیه برای تبادلات بانکی نیازی به سوئیفت ندارند و از سیستم‌های بومی و ملی کشورهای خودشان استفاده می‌کنند و نیازی به سوئیفت ندارند.

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی افزود: میر و شتاب شبکه پرداخت‌های کارتی هستند که مردم از آن استفاده می‌کنند که هنوز افتتاح نشده است.

کریمی درباره تفاهمات مبادلات بانکی با چین در سفر اخیر رییس جمهوری اظهار داشت: درباره اقدامات و همکاری با شبکه بانکی چین برنامه‌هایی در دستور کار داریم اما توافقات بانکی ایران با چین محرمانه‌ است و بنا نداریم جزییات آن را اعلام کنیم البته حذف دلار را دستور کار داریم و قرار بر این است که مبادلات بر مبنای یوان و ریال باشد .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عدم عضویت ایران در اف ای تی اف مشکلی با مبادلات و روابط تجاری با چین که خودش عضو آن است، مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: در این مذاکرات، موضوع ما اف ای تی اف نبود و در این باره مذاکراتی نداشتیم.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.