تعداد کاربران نئوبانک در ایران

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: در طول یک سال گذشته شاهد کاهش ۶٠ درصدی واریز به کارت‌های مورد استفاده در قمار بوده‌ایم و سرشاخه‌های شبکه‌های قمار شناسایی شده‌اند.

مهران محرمیان در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه پس از دوره کرونا ٩٧ درصد خدمات بانکی به طور غیر حضوری قابل انجام است، اظهار داشت: فراگیری بانکداری دیجیتال می‌تواند ٩۵ میلیون شغل در دنیا ایجاد کند و امروز کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی جزو کشورهای اول جدول در پوشش خدمات مالی به صورت دیجیتال هستند و این پوشش بین ٨٩ تا ١٠٠ درصد است که سهم ایران در دسترسی مردم به شبکه بانکی در منطقه ٩٣.۵ درصد و این عدد در ترکیه کمتر از ٩٠ درصد و  در مصر کمتر از ۶٠ درصد است.

وی ادامه داد: در فضای بانکداری الکترونیک عملکرد خوبی داشتم اما در دسترسی خدمات اعتباری خرد مشکل داریم و بررسی‌ها نشان می‌دهد منشأ این مشکل در اعتبارسنجی است از این رو اولویت ما در سال ١۴٠٢ در اعتبار سنجی خواهد بود.

معاون بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اثر یک تخلف در نئوبانک‌ ده‌ها برابر بیشتر از بانکداری سنتی است، گفت: شاهد تخلفاتی هستیم که البته می‌توان در فضای گفت وگو این تخلفات را کاهش داد اما این تخلفات از جنس خلق پول، گم شدن رد پول که خود ابزاری برای پولشویی و قاچاق می‌شود، هستند که باید برای کاهش این تخلفات نظارت‌ها افزایش پیدا کنند.

محرمیان افزود: کاربران نئوبانک در ایران به ١٠ میلیون نفر رسیدند و قرار بر این است که مدل‌های جدید اعتبارسنجی به اجرا برسند که این موضوع از اولویت ما در سال١۴٠٢ است.

وی درباره رمز ارزها در دنیا اظهار داشت: بازیگران این حوزه آرام آرام جایگاه خود را پیدا می‌کنند و کشورها بر روی این موضوع به صورت جدی کار می‌کنند و به نحوی محدودسازی در این حوزه در حال انجام است چراکه ریسک زیادی برای افراد و کاربر ایجاد کرده و برای مثال در کشور چین هر آنچه که مربوط به رمز ارز است ممنوع شده و در آمریکای شمالی و اروپا هم محدودیت‌ها در حوزه رمز ارز از جنس مالیات انجام شده به طوریکه مالیات ٣ تا ٣۶ درصدی با ارقام نجومی وضع کرده‌اند.

معاون بانک مرکزی با بیان اینکه رتبه ایران درباره نوآوری‌های حوزه بانکی رو به بهبود است، گفت: سهم ایران در اقتصاد دیجیتال در سال ٢٠٢٠ حدود ٧ درصد بوده و در طول یک سال گذشته شاهد کاهش ۶٠ درصدی واریز به کارت‌های مورد استفاده در قمار بوده‌ایم و سرشاخه های شبکه های قمار شناسایی شده‌اند و همچنین امروز ٨۴ درصد چک‌های مورد استفاده چک‌های صیادی هستند که به زودی این آمار به ١٠٠ درصد می‌رسد.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.