دریافت وام یک روزه با سفته الکترونیکی در دیجی‌پی

مدیرعامل دیجی‌پی از ساده‌شدن فرایند دریافت اعتبار از دیجی‌پی با استفاده از سفته الکترونیکی دیجی‌پی خبر داد و گفت هدف این مجموعه نزدیک کردن خدمات دیجی‌پی به وام بلادرنگ است.

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی در حاشیه نهمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت در گفت‌وگو با عصربانک در رابطه با کوتاه‌تر شدن فرایند دریافت اعتبار از دیجی‌پی از طریق سفته الکترونیکی گفت: «فلسفه ما این است که خدمات دیجی‌پی را به وام بلادرنگ نزدیک کنیم. به طورکلی کاربران می‌توانند با استفاده از چک یا سفته الکترونیکی از دیجی‌پی اعتبار دریافت کنند. فرایند دریافت اعتبار با استفاده از چک مانند قبل است با این تفاوت که افراد بدون رتبه اعتباری حالا می‌توانند با ارائه چک در یکی از دفاتر دیجی‌پی در کشور در عرض چند روز و ۲۴ ساعته در تهران، اعتبار خود را دریافت کنند.»

او ادامه داد: «کسانی که رتبه اعتباری بالایی دارند، تقریبا می‌توانند در مدت نیم ساعت این اعتبار را فعال کنند. این یعنی کاربران می‌توانند با ایجاد یک امضای دیجیتال و احراز هویت آنلاین تا سقف ۳۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده و از دیجی‌کالا خرید کنند.»

سفته الکترونیکی در دیجی‌پی

مدیرعامل دیجی‌پی در انتها در رابطه با چالش‌های این اقدام توضیح داد: «در این حوزه زیرساخت‌های وزارت ارتباطات یکی از چالش‌های ما است؛ چرا که هنوز به ثبات لازم نرسیده است و خیلی از مواقع اتصال به درستی بر قرار نمی‌شود. چالش دیگر این است که ما برای افراد بدون رتبه‌ و رتبه‌های پایین اعتباری همچنان مجبوریم چک دریافت کنیم. امیدواریم که اگر کانورژن با نرخ بالا و نرخ نکول پایین باشد بانک متقاعد شود که این خدمت را برای بقیه مشتریان فعال کند.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.