اکوتام؛ سامانه تامین زنجیره مالی بانک تجارت

اکوتام، سامانه تامین زنجیره مالی بانک تجارت (SCF) است که توسط شرکت تجارت شایان از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تفتای بانک تجارت عرضه شده است

سامانه SCF سامانه‌ای برای تامین زنجیره مالی است به این صورت که شرکت مادر، اعتباری را دریافت و به شرکت‌های زیر مجموعه خود منتقل می کند و در هر کدام از زنجیره‌ها تا مرحله بعدی تا روز سررسید به شرکت‌ها منتقل می‌شود و  در روز سررسید شرکت مادر باید مبلغ تایید شده را به حساب فروشندگان واریز کند.

از طریق سامانه اکوتام، شرکت مادری که در بانک تجارت دارای اعتبار و مورد تایید بانک است، یک اعتبار اولیه دریافت می‌کند و شرکت مادر می‌توان این اعتبار را به شرکت‌های زیرمجموعه خود اختصاص دهد.

در این راهکار، شرکتی که امکان انتظار تا روز سررسید را ندارد می‌تواند به بانک مراجعه کرده و درصدی از فاکتور را تنزیل کند که نرخ تنزیل توسط بانک تعیین می‌شود.

همچنین اگر شرکت مادر در روز سررسید نتواند اعتبار دریافتی خود را بازپرداخت کند،  شعبه بانک با مصوبه بانک می تواند به آن شرکت تسهیلات پرداخت کند تا اعتبار خود را تسویه کند.

گفتنی است از این طریق در حال حاضر 1000 میلیارد ریال اعتبار تامین زنجیره مالی برای سایپا در نظر گرفته شده و 5000 میلیارد ریال اعتبار در حال تایید است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.