تسهیل ارتباط بین خریداران و فروشندگان با سامانه «سامیار»

گروه فن‌‌آوران هوشمند بهسازان فردا در حاشیه همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت سه محصول خود با عنوان سامانه سامیار «پلتفرم تأمین مالی زنجیره تأمین»، سامانه پخش آنلاین جلسات و رویدادهای سازمانی و مرکز عملیات امنیت (SOC) را معرفی ک

در دومین روز نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، شرکت‌های فعال در حوزه بانکداری و پرداخت در سالن‌های مختلف به ارائه محصولات خود پرداختند. گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان بانک ملت نیز سه محصول خود در حوزه‌های امنیت، تأمین مالی و پلتفرم برگزاری جلسات به صورت آنلاین را معرفی کرد.


پلتفرمی برای تسهیل تأمین مالی زنجیره تأمین


سال گذشته بانک ملت سامانه سامیار خود را رونمایی کرد و بهسازان فردا در بخش «ارائه محصول» همایش بانکداری الکترونیکی امسال محصول خود را به صورت مفصل معرفی کرد. این سامانه با هدف تأمین مالی زنجیره‌های کسب‌وکاری، تسهیل ارتباط بین خریداران و فروشندگان، افزایش بهره‌وری تأمین مالی در زنجیره‌های تأمین و کاهش مخاطره تأمین مالی کسب‌وکارها راه‌اندازی شد.

حمید صابری، مدیر محصول سامانه سامیار در مورد این پلتفرم گفت: «سامانه سامیار توسط شرکت بهسازان طراحی و توسعه داده شده است. یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که وقتی بازیگران وارد زنجیره تأمین می‌شوند، با مشکل اعتبارسنجی روبه‌رو هستند. معمولاً اعتبار به آنها داده نمی‌شود یا اگر اعتبار داده شود، هزینه سنگینی دارد؛ یعنی هر کسی نمی‌تواند وارد زنجیره تأمین مالی شود.»

او ادامه داد: «در این زمینه آنالیزی انجام شد و به این نتیجه رسیدند که اگر می‌خواهند بهبودی به وجود بیاید، ساختارهای تولید باید ساختار زنجیره‌ای شود و محصولاتی را خلق کردند که در زنجیره تأمین چالش‌هایی که تولیدکنندگان دارند، برطرف شود.»

به گفته صابری، مسیر به این صورت است که تولیدکننده سفارش خرید دارد، باید مواد اولیه را تأمین و سفارش را تولید کند و تحویل خریدار دهد. او در توضیح بیشتر ادامه داد: «در این مسیر باید تأمین مالی صورت گیرد چون در بخش‌های مختلف تولید مانند انبارداری و حمل مشکلات مالی وجود دارد. پس محصولی در نظر گرفته شد تا تولیدکننده وام دریافت کند.»

او همچنین بیان کرد: «حالا در مرحله دیگر محصول آماده شده و فروشنده می‌خواهد در اختیار خریدار قرار دهد. در مورد تسویه‌حساب هم چالش‌هایی وجود دارد و روش‌های مختلف را جلو رفتند و متوجه شدند که در روش‌های مبتنی بر اعتبار فروشنده هم هزینه‌ بسیاری صرف می‌شود و امکان دارد به برخی از بازیگران اعتبار داده نشود و نتوانند وارد این چرخه شوند.»

 

سامانه سامیار

به گفته صابری، اگر خریدار و فروشنده را به یک پلتفرم وارد کنیم و ابزارها را در اختیارشان قرار دهیم و بحث حد اعتبار را (CREDITLINE) در این پلتفرم پیش ببریم، می‌توان به چند هدف دست پیدا کرد. او این اهداف را چنین نام برد: «باعث شفافیت و سرعت می‌شود، ساختار تولید از ساختار گسسته به ساختار زنجیره‌ای تبدیل می‌شود. برای منابع مالی می‌توان ابزارهایی تعریف کرد که ارزان‌قیمت باشد. خدمات الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می‌شود که تأمین مالی صورت گیرد.»

صابری همچنین در ادامه صحبت‌های خود به سامانه سامیار اشاره و بیان کرد: «سیستم را بر این مبنا طراحی کردیم که خریدار و فروشنده عضو سامانه شوند، اعتبارسنجی شوند، حد اعتبار خودشان را که بر مبنای نظر بانک است، در پلتفرم ببینند، بین خریدار و فروشنده قرارداد تجاری و تفاهم‌نامه ثبت شود، درخواست ابزار مالی می‌کنند، از اعتبار خریدار خرج می‌شود و هزینه به فروشنده پرداخت می‌شود و در پایان فاکتور خود را ثبت می‌کنند. ما سعی کردیم ابزاری را که در این زنجیره است، در اختیار مشتری قرار دهیم. برخی از این ابزارها پیاده‌سازی شدند و بعضی دیگر در مرحله توسعه هستند.»


سامانه‌ای برای رفع چالش در برگزاری جلسات آنلاین


شرکت زیرساخت امن تراکنش از جمله شرکت‌های زیرمجموعه بهسازان فردا است که در ارائه محصول خود، سامانه پخش آنلاین جلسات و رویدادهای سازمانی را معرفی کرد.

نوبهار، مسئول واحد توسعه نرم‌افزار شرکت زیرساخت امن تراکنش در معرفی این محصول گفت: «یکی از نیازمندی‌های سازمان‌های بزرگ، برگزاری جلسات است. این سازمان‌ها در شهرهای مختلف شعب زیادی دارند. چالش سازمان‌ها این است که برای دعوت افراد به جلسات، هزینه‌های بسیاری صرف می‌شد. ما در شرکت زیرساخت، محصولی تولید کردیم که مناسب جلسات آنلاین است.»

او ادامه داد: «این سامانه به پلتفرم داخلی و خارجی وابستگی ندارد، می‌توان جلسات را در زمان مقرر برگزار کرد، می‌توان کاربران را گروه‌بندی کرد. این سامانه در محیط‌هایی که از لحاظ پهنای باند دچار مشکل هستند، کارایی بسیاری دارد چون سیستم را به صورت توزیع‌شده پیاده کردیم.»


مشاوره به سازمان‌ها برای جلوگیری از حمله سایبری


شرکت زیرساخت امن تراکنش می‌تواند در زمینه معماری و طراحی و پیاده‌سازی مرکز عملیات امنیت (SOC) به سازمان‌ها مشاوره دهد و کمک کند. میلاد منصوری، کارشناس ارشد مرکز عملیات امنیت شرکت زیرساخت امن تراکنش در ادامه این جلسه در این مورد گفت: «یکی از مهم‌ترین خدماتی که شرکت زیرساخت امن تراکنش ارائه می‌دهد، مرکز عملیات امنیت است. مرکز عملیات سه بخش اصلی نیروی انسانی، کسب‌وکار و فناوری را دارد.»

سامانه سامیار

او ادامه داد: «متأسفانه در خیلی از سازمان‌ها و شرکت‌ها که مرکز عملیات امنیت را راه‌اندازی کردند، کارایی لازم را نداشته است. چون نتوانستند از فناوری و نیروی انسانی کارایی و خروجی بهینه را بگیرند. در سال‌های اخیر هم سازمان‌های مهم در کشور مورد حمله قرار گرفتند. اگر حوزه فناوری بیشتر تقویت می‌شد، با چنین چالش‌هایی مواجه نمی‌شدند.»

به گفته منصوری، نقطه قوت تیم شرکت زیرساخت امن‌ تراکنش در زمینه مرکز عملیات، امنیت در بخش فناوری و نیروی متخصص است و در این راه می‌تواند به سازمان‌ها و شرکت‌ها مشاوره دهد و در مورد معماری و طراحی و پیاده‌سازی و راه‌اندازی این مرکز آماده همکاری است.

منبع راه پرداخت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.