مشکل موبایل‌ها، کامپیوترها و خودپردازها با عدم تغییر ساعت

در حالیکه قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد اما ساعت برخی دستگاه‌های آنلاین مثل تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۲۴ دیشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سالهای گذشته، به صورت خودکار یک‌ساعت به جلو کشیده شد.

امسال بر خلاف سال های قبل با تصویب مجلس شورای اسلامی ، ساعت رسمی ایران تغییر نکرد و همین عدم تغییر ساعت ،اختلالاتی را در دستگاه های هوشمند مردم به وجود آورد.

در حالیکه با تصویب مجلس شورای اسلامی، قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد، اما ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۱۲ یکم فروردین همزمان با تغییر ساعت در سالهای گذشته، به صورت خودکار یکساعت به جلو کشیده شد.
گفته می‌شود علت این مسئله تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است که در حال حاضر تنظیمات این سرورها در حال تغییر است و تا دقایقی دیگر ساعت‌ گجت‌ها و گوشی‌های موبایل به حالت عادی برخواهد گشت.
با این حال، اگر قرار کاری دارید یا عازم سفر هستید، پیش از خروج از منزل از درست بودن ساعت گوشی خود اطمینان حاصل کنید.
عدم تغییر ساعت سبب شد حتی ساعت شبکه خبر هم یک ساعت جا به جا شود! اختلالاتی در دستگاه های خودپرداز و انتقال وجه و سایت های خبری نیز رخ داد.
اما علت هر چه باشد، فعلا مشکل همچنان پابرجاست و تا زمانیکه گوشی‌های موبایل به قانون لغو تغییر ساعت تمکین کنند، کاربرانی که ساعت گوشی آن‌ها یک ساعت جلوتر را نشان می‌دهد، می‌توانند ساعت گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنند.
برای این منظور، بسته به مدل گوشی خود، باید به بخش تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید. یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی (Settings) به قسمت مدیریت عمومی (General management) و سپس به بخش تاریخ و ساعت (Date and time) بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان (Automatic date and time) را غیرفعال کنید و با ورود به بخش تنظیم ساعت (Set time)، ساعت گوشی خود را یک‌ساعت به عقب ببرید.
بدیهی است زمانی که مشکل تغییر ساعت گوشی‌های موبایل حل شد، بهتر است برای به هم نخوردن تنظیم دقیق ساعت گوشی خود مجددا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را در گوشی خود فعال کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.