آلت‌کوین چیست؟

اگر در دنیای رمزارز تازه وارد هستید، شاید به خاطر این که این فناوری و شرایط آن همچنان در حال تحول هستند و تعاریف هم به تدریج تغییر پیدا می‌کند، کلماتی که به گوش شما می‌خورد، کمی سردرگم‌کننده باشد.

حتی کسانی که به رمزارز آشنایی دارند، ممکن است ناخواسته کلمات را به اشتباه استفاده کنند، زیرا بسیاری از تعاریف آن، هنوز استانداردسازی نشده اند.

طبق اطلاعات وب سایت بریتانیکا، واژه‌های آلت‌کوین، کوین و توکن از نظر فنی قابل تمایز هستند اما اغلب به اشتباه استفاده می‌شوند. در مجموع، کوین، رمزارزی است که با بلاک‌چین اصلی خود آمده است و توکن، رمزارز یا دارایی دیجیتالی است که در بلاک‌چین رمزارز دیگری اجرا می‌شود.

اگر کل دنیای رمزارز از یک نقطه توسعه پیدا کرده باشد، این نقطه، بیت‌کوین است که نخستین رمزارز محسوب می‌شود. هر رمزارزی که بیت‌کوین نیست، به عنوان آلترناتیو یا جایگزین این رمزارز شمرده می‌شود و بنابراین، یک “آلترناتیو کوین” یا “آلت‌کوین” است.

از این نقطه نظر، یک آلت‌کوین، هر رمزارزی است که بیت‌کوین نیست اما همه، با این تعریف موافق نیستند.

بیت‌کوین به عنوان یک آلترناتیو برای ارز استاندارد روزمره طراحی شد. اتریم، بخش دیگری از دنیای بلاک‌چین را معرفی کرد. دنیایی که امکان نوآوری نظیر تماسهای هوشمند و شکوفایی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را فراهم کرد.

این به معنای آن است که بعضی از علاقمندان رمزارز، آلت‌کوین را هر رمزارزی بجز بیت‌کوین و اتریوم تعریف می‌کنند. بنابراین، “آلت‌کوین” به هر رمزارز دیگری که “بیت‌کوین” یا “بیت‌کوین و اتریم” نیست، اشاره دارد. اما اگر درباره هر رمزارزی در شبکه بلاک‌چین اصلی خودش صحبت می‌کنید، به آنها به عنوان کوین اشاره می‌کنید.

کوین چیست؟

کوین، رمزارزی است که با بلاک‌چین اختصاصی خود آمده است. به عبارت دیگر، یک کوین، رمزارز اصلی یک بلاک‌چین است. به عنوان مثال، کوین اصلی شبکه بیت کوین، بیت‌کوین است. کوین اتریوم، “اتر” نام دارد و کوین شبکه ریپل لَبز، “ایکس آر پی” (XRP) است که هر کدام از کوین‌ها، شبکه‌های بلاک‌چین اختصاصی خود را دارند. بعضی از شبکه‌های بلاک‌چین علاوه بر کوین اصلی خودشان، می‌توانند برای رمزارزهای دیگر و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دیگر استفاده شوند. اینجاست که ممکن است سردرگمی ایجاد شود زیرا بعضی از آنها کوین نامیده می‌شوند اما از نظر فنی، توکن هستند.

توکن چیست؟

توکن، رمزارز یا دارایی دیجیتالی است که در بلاک‌چین رمزارز دیگری اجرا می‌شود. به عنوان مثال، یواس‌دی‌کوین (USDC) (استیبل کوین مورد حمایت ارز فیات)، یک توکن رمزارز است که در بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود.

اکثر توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) در بلاک‌چین‌هایی که در شبکه اتریوم ساخته شده اند، اجرا می‌شوند.

منبع خبرآنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.