فرصت جدید ثبت نام خودرو برای دارندگان حساب وکالتی؛ ۱۶ تا ۱۸ فروردین

سخنگوی وزارت صنعت گفت افرادی که در بازه ۲۰ تا ۲۳ اسفند حساب وکالتی باز کرده اند اما بانک هنوز اسامی آن ها را به وزارت صنعت اعلام نکرده است از ۱۶ تا ۱۸ فروردین فرصت دارند در سامانه فروش خودرو ثبت نام کنند.

بزرگترین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه از تاریخ 20 اسفند ماه لغایت 23 اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و متقاضیان باید در این فاصله زمانی برای تعریف حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل اقدام کرده و واریز وجه 100 میلیون تومانی را انجام دهند تا پس از آن ثبت‌نام خود را از 26 اسفند ماه تا 29 اسفندماه 1401 انجام و خودروهای مورد نظر خود را خریداری کنند.

اما برخی متقاضیان حائز همه شرایط ثبت‌نام در طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی، به دلایل مختلف موفق به ثبت درخواست خودرویی خود در بازه تعیین نشده بودند به همین سبب وزارت صمت برای آن دسته از متقاضیان که پیش‌نیاز ثبت‌نام در این طرح (تعریف حساب وکالتی به‌نفع سازمان حمایت و واریز 100 میلیون تومان) را انجام داده و توسط بانک‌ها تایید شده‌اند، فرصتی در نظر گرفته که بتوانند در روزهای دوشنبه (هفتم فروردین) و سه‌شنبه (هشتم فروردین) که سایت مجدد بازگشایی و فعال می‌شود، درخواست خود برای خودروی مورد نظر را ثبت کنند.

البته تعدادی از متقاضیان نیز به‌سبب اشتباه خود در وکالتی کردن حساب به نام (به نفع) سازمان حمایت، یا به دلیل ترافیک ثبت نام کنندگان در سامانه و یا اختلال‌های دیگر همچون عدم تطابق کدملی با شماره تماس، عدم تایید بانک در وکالتی شدن حساب مشتری و … از ثبت‌نام در موعد مقرر باز مانده بودند.

پس از ثبت نام تمام متقاضیان که تا 8 فروردین به پایان می‌رسد کار بررسی اطلاعات متقاضیان( با توجه به شرایط ذکر شده در طرح) آغاز و فهرست نهایی متقاضیان خودروهای داخلی مشخص خواهد شد و پس از آن امکان ویرایش برای خریداران فعال می‌شود.

براساس اعلام وزارت صنعت امروز 8 فروردین ماه آخرین مهلت ثبت نام در طرح یکپارچه است و بعد از آن روند بررسی اطلاعات انجام خواهد شد.

البته امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت نیز در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه برخی از بانک ها همچنان لیست افرادی که در بازه زمانی 20 تا 23 اسفند ماه 1401 حساب وکالتی باز کرده اند را به وزارت صنعت ارسال نکرده است.

وی افزود: برای حفظ حقوق این افراد قرار است از چهارشنبه 16 فروردین تا 18 فروردین ماه سامانه فروش خودرو برای این دسته از افراد باز شود تا آنها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.