وام ودیعه مسکن تا اول پائیز امسال تمدید شد

با مصوبه بانک مرکزی، مهلت اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (4) قانون جهش تولید مسکن تا پایان شهریور ماه سال 1402 تمدید شد.

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای خطاب به بانکهای عامل اعلام کرد: حسب تصمیمات متخذه در این بانک مقرر شد به منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ 3‏/3‏/1401 شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن در قالب سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ 3‏/3‏/1401 (400 هزار میلیارد ریال) و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل تا پایان شهریور ماه سال 1402 تداوم یابد.

20 بانک به عنوان بانکهای عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام می کنند و در سال گذشته از تاریخ ۶ تیر ( زمان ارسال دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ به بانک ها ) تا 14 اسفندماه در قبال تسهیلات ودیعه مسکن 248 هزار و 824 پرونده تشکیل شد که از این تعداد 217 هزار 577 نفر به میزان 12 همت تسهیلات دریافت کردند.

یادآور می‌شود متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می بایست با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://saman.mrud.ir ثبت نام نموده تا پس از تایید احراز شرایط و معرفی به بانک نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای مشمولان در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها نیز ۴۰ میلیون تومان است.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.