چالش هوش مصنوعی «شطرنجباز» به پایان رسید
نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی DueML با عنوان «شطرنجباز» توسط معاونت نوآوری فناپ و با همکاری پلتفرم میزبان مسابقات هوش مصنوعی روبواپیکس، از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و در اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان رسید.
هدف از این مسابقه، گسترش اکوسیستم، برندسازی، بهبود مهارتهای مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد فرصتی برای جذب و استخدام متخصصان این حوزه بود و به شرکتکنندگان یکماه زمان داده شد تا به چند چالش بینایی ماشین پاسخ دهند.
برای برندگان این مسابقه ۴۵ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه فرصت جذب و استخدام درنظر گرفته شد و در نهایت جوایز این مسابقه آنلاین به ۴ تیم برتر (رتبه نخست ۱۵ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰ میلیون تومان و رتبههای سوم و چهارم ۵ میلیون تومان)، تعلق گرفت.
برای رونقدادن به این مسابقه نیز در طول دوره برگزاری جوایز یک میلیون تومانی بهعنوان خطشکن و نفر اول هفتگی درنظر گرفته شده بود.
«شطرنجباز»که یک مسابقه آموزشی از ترکیب چالشهای بینایی ماشین و یافتن الگوریتمهای شطرنج است در ۵ چالش و ۳ سطح تعریف و پیادهسازی شد و وزن هر سطح در امتیاز نهایی شرکتکنندگان تاثیر داشت.