چالش هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» به پایان رسید

نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» که توسط معاونت نوآوری فناپ برگزار شد، به کار خود پایان داد.

نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی DueML با عنوان «شطرنج‌باز» توسط معاونت نوآوری فناپ و با همکاری پلتفرم میزبان مسابقات هوش مصنوعی روبواپیکس، از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و در اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان رسید.

هدف از این مسابقه، گسترش اکوسیستم، برندسازی، بهبود مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد فرصتی برای جذب و استخدام متخصصان این حوزه بود و به شرکت‌کنندگان یک‌‌ماه زمان داده شد تا به چند چالش بینایی ماشین پاسخ دهند.

برای برندگان این مسابقه ۴۵ میلیون تومان جایزه نقدی به‌ همراه فرصت جذب و استخدام درنظر گرفته شد و در نهایت جوایز این مسابقه آنلاین به ۴ تیم برتر (رتبه نخست ۱۵ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰ میلیون تومان و رتبه‌های سوم و چهارم ۵ میلیون تومان)، تعلق گرفت.

برای رونق‌دادن به این مسابقه نیز در طول دوره برگزاری جوایز یک میلیون تومانی به‌عنوان خط‌شکن و نفر اول هفتگی درنظر گرفته شده بود.

«شطرنج‌باز»که یک مسابقه آموزشی از ترکیب چالش‌های بینایی ماشین و یافتن الگوریتم‌های شطرنج است در ۵ چالش و ۳ سطح تعریف و پیاده‌سازی شد و وزن هر سطح در امتیاز نهایی شرکت‌کنندگان تاثیر داشت.

منبع فناپ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.