امارات، میزبان اولین عملیات استخراج بیت‌کوین در مقیاس بزرگ در خاورمیانه

ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، میزبان اولین عملیات استخراج بیت‌کوین در مقیاس بزرگ در خاورمیانه با مجموعه‌ای است که توسط سرمایه‌گذاری مشترک بین هلدینگ دیجیتال ماراتن و زیروتو توسعه می‌یابد.

به نقل از کریپتو، این شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که این سرمایه‌گذاری با نام نهاد JV Markets Global Abu Dhabi خواهد بود و شامل دو سایت استخراج دارایی دیجیتال است که مجموعا ظرفیت ۲۵۰ مگاوات خواهد داشت. سایت بزرگتر ۲۰۰ مگاواتی در شهر مصدر و تاسیسات کوچکتر ۵۰ مگاواتی در منطقه بندری مینا زاید قرار خواهد گرفت.

شرکت‌ها گفتند که قصد دارند از انرژی مازاد در ابوظبی استفاده کنند و هرگونه برق تولیدی غیرپایدار را با انرژی پاک جبران خواهند کرد.

شرکت زیروتو به میزان ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری و ماراتن باقی مانده را در اختیار خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود سهم سرمایه در دوره توسعه ۲۰۲۳ به ۴۰۶ میلیون دلار برسد. دارایی‌های استخراج شده دو بار در ماه مطابق با مالکیت سهام توزیع می‌شود.

تا به حال، آب و هوای گرم صحرا استخراج بیت‌کوین را غیرممکن کرده بود اما شرکت‌ها، فناوری خنک کردن تجهیزات را توسعه دادند. هر دو سایت باید قبل از پایان سال با هش هفت EH/s شروع به کار کنند.

فرد تیل، رئیس و مدیرعامل ماراتون در بیانیه‌ای گفت: «برای این پروژه، گروه ما با موفقیت راه‌حلی را توسعه و پیاده‌سازی کرد همچنین نرم‌افزار استخراج اختصاصی را از ابتدا برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر و بهینه‌سازی توسعه داد.»

اخیرا امارات متحده عربی شاهد موجی از فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری بوده، به‌ویژه زمانی که عدم قطعیت نظارتی در ایالات‌متحده برخی را به جست‌وجوی حوزه‌های قدرت مطلوب‌تر سوق داده است. تیم اجرایی کوین بیس، از جمله مدیرعامل آن، برایان آرمسترانگ، این هفته به این کشور سفر کرد تا با سیاست‌گذاران منطقه دیدار کند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۶.۹۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۴ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱.۷۱ میلیارد دلار است که ۲۴.۸۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۳۷ میلیارد دلار است که ۷.۴۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۸.۵۸ میلیارد دلار است که ۹۰.۱۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.