از صدور اینماد برای صرافی‌های رمزارز تا PSP شدن پرداخت‌یارها

امروز یکشنبه، اولین نشست خبری انجمن فین‌تک با حضور اعضای این انجمن و رسانه‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمد مهدی فاطمیان، رئیس انجمن فین‌تک با بیان اینکه انجمن فین‌تک دارای بیش از 60 عضو حقوقی است که تا پایان سال به حدود 100 شرکت عضو می‌رسد؛ تصریح کرد: این انجمن در صدد آسان‌سازی فرایند عضویت در انجمن است تا اعضای بیشتری را جذب کند.

فاطمیان در نشست خبری امروز در جمع رسانه‌ها افزود: فضای عضویت در انجمن فین‌تک فضای بسته‌ای نیست و تمام بازیگران بزرگ و کوچک در این عرصه می‌توانند حضور داشته باشند.

فاطمیان با بیان اینکه فین تک یک انجمن صنفی کارفرمایی است، و قوانین آن بر اساس وزارت کار تعریف شده است، گفت: همه اعضا ملزم به رعایت اساس نامه انجمن هستند.

 

از صدور اینماد برای صرافی‌های رمزارز تا PSP شدن پرداخت‌یارها

تشریح اقدامات مهم انجمن فین تک

رئیس انجمن فین‌تک با اشاره به اقدامات این انجمن طی چندماه اخیر گفت: ما برای شرکت‌های رمزارزی توانستیم مشکلات اینماد را برطرف کنیم و در خردادماه اولین اینمادها برای شرکت‌های رمزارزی صادر خواهد شد.

فاطمیان افزود : همچنین امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده با بانک مرکزی، انحصار بازار شرکت‌های PSP شکسته شود و شرایط حضور شرکت‌های بزرگ پرداخت‌یاری بصورت PSP فراهم شود.

رئیس انجمن فین تک با بیان اینکه تعامل با بانک مرکزی از اهداف این انجمن است، گفت: طی جلسات متعدد با بانک مرکزی در تلاش هستیم که تعامل سازنده‌ای میان انجمن با بانک مرکزی، سازمان بورس و سایر سازمان‌های تاثیرگذار در فین‌تک برقرار شود. همچنین در صدد برقراری تعامل با وزارت اقتصاد و سایر اندیشکده‌های موثر در حوزه اقتصاد برای توسعه لندتک‌ها نیز هستیم.

تعامل سازنده با نهادهای بالادستی

در ادامه مصطفی امیری، عضو دیگر انجمن فین تک با اشاره به اهداف مهم انجمن گفت: طی چند ماه اخیر عزم جدی میان اعضای انجمن برای برقرای تعامل سازنده با ارگان های مهم اقتصادی کشور وجود داشته است.

رویکرد انجمن تقویت تعامل با نهادهای بالادستی در حوزه پولی و بانکی مرتبط فین‌تک است تا باب گفت و گو باز شود.

او افزود: در چند ماه اخیر انجمن تلاش کرده در مورد موضوعاتی که سال‌های طولانی به آنها پرداخت نشده بود، راهکاری پیدا کند.

 

از صدور اینماد برای صرافی‌های رمزارز تا PSP شدن پرداخت‌یارها

اهمیت توسعه صرافی های رمزارزی کشور

همچنین وحید شامخی عضو دیگر انجمن فین‌تک تصریح کرد: دنیای کریپتوکارنسی‌ها و بلاکچین مگاترند دنیا است و ارزش این بازار بیش از 10 درصد بازار طلای جهان است و حضور موثر در این بازار بسیار موثر است.

او افزود: عدم شفافیت قوانین و دستورالعل‌ها از مهمترین دغدغه‌های فعالین رمزارز در ایران است و انجمن فین‌تک در صدد رفع مشکلاتی مثل اینمادها و توسعه صرافی‌های رمزارزی کشور است.

بازار فین تک تشنه توسعه است

همچنین مهدی مومنی عضو و خزانه دار انجمن فین‌تک در این نشست گفت: بازار فین‌تک در ایران، بازار تشنه توسعه است که با موانعی در مسیر توسعه رو به روست.

مومنی بازار پیش روی فین‌تک را وسیع و در مقیاس جهانی توصیف کرد و گفت: این بازار در ایران بسیار کوچک و در مقیاس جهانی تقریبا هیچ است و متاسفانه هیچ چشم انداز توسعه‌ای برای آن تعریف نشده است .

وی انجمن فین‌تک را بازوی تکنولوژی توسعه فین‌تک در ایران معرفی کرد و گفت: انجمن در نظر دارد بتواند به نوبه خود سهم کوچکی از توسعه این بازار را پیش ببرد.

مسیر پر ابهام توسعه فین تیک در ایران

همچنین منصوری دیگر عضو انجمن فین‌تک در این نشست خبری گفت: نوآوری در صنعت پرداخت و چابکی این صنعت از اهداف انجمن فین‌تک است متاسفانه رگولاتوری چابکی برای نواوری در صنعت پرداخت وجود ندارد.

منصوری با اشاره به مسیر رشد شرکت‌های فین‌تک در کشور گفت: در تمام دنیا مسیر رشد شرکت‌های فین‌تک تا تبدیل شدن به بانک مسیر روشنی است اما در ایران این مسیر تاریک است و عدم نوآوری در شبکه پرداخت آفت توسعه این صنعت است.

وی در پایان با بیان اینکه خصوصی سازی در فین تک کشور جایی ندارد گفت: متاسفانه دست بخش خصوصی در توسعه فین‌تک بسته است و برای اینکه بتوانیم بازار فین تک را بازار رقابتی سالم و نوآوری کنیم نیاز به حضور بخش خصوصی است و باید حاکمیت به این صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.