عملکرد بانک ملی در سال گذشته

در این گزارش نگاهی انداختیم به عملکرد بانک ملی در سال گذشته در خدماتی مثل تسهیلات بانک کارگشایی، تراکنش‌های بانکی، وام ازدواج و فرزند آوری و ...

بانک ملی یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ایرانی است که هر ایرانی حتی اگر حساب بانکی در این بانک نداشته باشد، شاید یک بار به شعب آن سر زده و از خدمات آن استفاده کرده است.

این بانک که در روز سه شنبه 20 شهریور 1307 اولین فعالیت خود را در تهران آغاز کرد حالا یکی از بزرگترین بانک‌های دولتی ایران است که نقش اساسی در اقتصاد کشور و نظام بانکی دارد.

این بانک با شبکه گسترده شعب حضوری در سراسر کشور و خدمات بانکداری غیرحضوری متنوع مثل سامانه بام، اپلیکیشن بله و … سعی کرده نیازهای بانکی مشتریان خود را پاسخ دهد.

در این گزارش نگاهی داشته‌ایم به عملکرد بانک ملی در سال 1401

تسهیلات بانک کارگشایی در سال 1401

بانک کارگشایی یکی از واحدهای تابعه بانک ملی ایران است که در راستای رفع نیاز اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه وام قرض الحسنه و تسهیلات جعاله رفع احتیاجات ضروری را در ازای ترهین طلا به مشتریان و متقاضیان پرداخت می کند.

طی 12 ماه سال گذشته در مجموع تعداد 197هزار و 657 متقاضی از تسهیلات قرض الحسنه و جعاله رفع احتیاجات ضروری بانک کارگشایی به ارزش21 هزار و 577 میلیارد ریال بهره مند شده اند.

بانک کارگشایی در این مدت نیز تعداد 80 هزار و 524 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از 2 هزار و 783 میلیارد ریال و تعداد 117 هزار و 133 فقره تسهیلات جعاله به ارزش 18 هزار و 794 میلیارد ریال پرداخت کرده است که بر همین اساس این آمارها نشان می دهد در این مدت به طور متوسط 549 نفر از تسهیلات بانک کارگشایی بهره مند شده اند.

تراکنش‌های بانکی در بانک ملی ایران

تعداد تراکنش‌های سامانه های تحت نظارت حوزه نظام های پرداخت بانک ملی ایران نظیر پایا، ساتنا و پل طی سال گذشته ، به رکورد بیش از 250 میلیون تراکنش رسید که در مقایسه با سال گذشته سیر صعودی را نشان می‌دهد.

همچنین طی این مدت، تعداد بیش از 12 میلیارد تراکنش شتابی  و در سامانه چکاوک بیش از 26 میلیون تراکنش ثبت شده است.

لازم به یادآوری است، بیشینه تعداد تراکنش در سال گذشته برای پایا بیش از 157 میلیون، در ساتنا بیش از 22 میلیون و در پل بیش از 71 میلیون تراکنش ثبت شده است.

تسهیلات فرزندآوری بانک ملی

این بانک از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه در مجموع به ارزش بیش از 56 هزار و 306 میلیارد ریال وام فرزندآوری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.

بر این اساس، شعب بانک ملی ایران نسبت به تعداد فقره تسهیلات اعطایی در مجموع 12 ماه، به طور متوسط بیش از 374 فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در هر روز به خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

لازم به یادآوری است، طی این مدت 177 هزار و 130 جوان ایرانی با وام ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وام ازدواج بانک ملی ایران

این بانک سهم عمده و نقش قابل توجهی در پرداخت وام های قرض الحسنه ازدواج به جوانان و خانواده های واجد شرایط در شبکه بانکی دارد که از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال گذشته وام ازدواج در بانک ملی ایران بی وقفه پرداخت شده است. براین اساس طی این مدت 177 هزار و 130 جوان ایرانی با وام ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

این تسهیلات به ارزشی بالغ بر 246 هزار و 14 میلیارد ریال پرداخت شده و با احتساب تعداد فقره تسهیلات اعطایی، بانک ملی ایران به طور متوسط 493 فقره وام ازدواج در هر روز پرداخت کرده است.

بانک ملی ایران طی سال گذشته، تکالیف و وظایف محوله خود درخصوص پرداخت وام ازدواج را به طور کامل به انجام رسانده و از سیر صعودی مطلوبی برخوردار است.

گفتنی است، بانک ملی ایران در همین مدت 56 هزار و 306 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به 136 هزار و 628 متقاضی پرداخت کرده است.

وام قرض الحسنه در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران به عنوان یکی از سیاست های اعتباری مهم خود پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان، اقشار ضعیف، افراد آسیب پذیر، کم برخوردار و گروه های هدف سازمان های حمایتی را همواره در دست اقدام دارد.

این بانک طی دوازده ماه 1401 در مجموع تعداد 659 هزار و 269 فقره وام قرض الحسنه به ارزش حدود 400 هزار میلیارد ریال با کمترین کارمزد به مشتریان و متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.

بانک ملی ایران تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال گذشته به 177 هزار و 130 متقاضی به ارزش بیش از 246 هزار و 18 میلیارد ریال پرداخت کرده است که به طور متوسط روزانه در این مدت 493جوان ایرانی با وام ازدواج بانک ملی ایران به خانه بخت رفتند.

همچنین در شعب بانک ملی ایران پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری طی این مدت نیز از رقم 56 هزار و 306 میلیارد ریال فراتر رفته است.

بر این اساس، شعب بانک ملی ایران نسبت به تعداد فقره تسهیلات اعطایی در مجموع 12 ماه، به طور متوسط بیش از 380 فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در هر روز به جوانان و واجدین شرایط پرداخت کرده است که این پرداخت ها طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

این بانک افزون بر این در این مدت، تعداد 75 هزار و 783 فقره تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به ارزش 63 هزار و 419 میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان و افراد تحت پوشش و گروه های هدف سازمان های حمایتی و صاحبان مشاغل مورد حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، اشتغال زندانیان و… پرداخت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.