روز پیتزا بیت‌کوین مبارک

در ۲۲ می ۲۰۱۰، لازلو هانیچ ۱۰۰۰۰ بیت کوین پرداخت کرد تا دو پیتزای پاپا جان را تحویل دهد. ۹ ماه پس از خرید، ارزش دو پیتزا ۱۰۰۰۰ دلار شد و در سال ۲۰۱۵، ارزش دو پیتزا به ۲.۴ میلیون دلار رسید.

روز پیتزا بیت کوین در سراسر جهان در ۲۲ مه برگزار می شود. این روز یادآور اولین باری است که از ارز دیجیتال برای خرید محصولات در دنیای واقعی استفاده شد. اتفاقا اولین کالایی که با ارز دیجیتال خریداری شد پیتزا بود! در ۲۲ می ۲۰۱۰، لازلو هانیچ ۱۰۰۰۰ بیت کوین پرداخت کرد تا دو پیتزای پاپا جان را تحویل دهد. ۹ ماه پس از خرید، ارزش دو پیتزا ۱۰۰۰۰ دلار شد و در سال ۲۰۱۵، ارزش دو پیتزا به ۲.۴ میلیون دلار رسید. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۶۳۰۰۰ دلار رسید که ارزش این دو پیتزا را ۶۳۰ میلیون دلار کرد. ارزش این بیت کوین‌ها با قیمت امروز حدود ۲۷۰میلیون دلار، معادل تقریباً ۱۴هزار میلیارد تومان است.

جرمی استردیونت، کسی که با دادن دو پیتزا توانسته بود یک ثروت نهان را به دست بیاورد هم این روزها احتمالاً حسرت صبرنکردنش را می‌خورد. او در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف گفته است که خیلی وقت پیش با رسیدن ارزش این بیت کوین‌ها به چندصد دلار، آن ۱۰,۰۰۰ بیت کوین را فروخته است.

سال گذشته در چنین روزی، ارزش تومانی ۱۰,۰۰۰ بیت کوین حدود ۹هزار میلیارد تومان بود و امسال این مقدار بیت کوین (با توجه به افزایش نرخ دلار در کشور) ۱۴هزار میلیارد تومان ارزش دارد. فکر می‌کنید سال آینده ارزش ۱۰,۰۰۰ بیت کوین چقدر باشد؟

منبع خبرانلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.