توسعه بازار بین المللی توسن در 24 سالگی

آرش بابایی، مدیرعامل شرکت توسن در تولد 24 سالگی این مجموعه از تمرکز بیشتر در حوزه فروش بین‌المللی محصولات شرکت توسن به عصربانک خبر داد و گفت: فروش محصولات شرکت توسن در بازارهای بین‌المللی از اهداف جدی بوده و هست و این هدف با تغییر رویکرد به سمت فروش محصولات داده‌کاوی و همچنین پلتفرم نئوبانک، با تقویت تیم فروش بین‌المللی به صورت جدی دنبال می‌شود.

آرش بابایی متولد 1361، دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری مدیریت کسب‌وکار در حوزه مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری از دانشگاه تهران است. او از سال 90 در شرکت توسن در سمت‌های معاونت طرح‌وبرنامه، همچنین معاونت پشتیبانی و عملیات ایفای نقش کرده و طی دو سال نیز مدیرعاملی شرکت ارتباط فردا را بر عهده داشته است. آرش بابایی از آبان سال گذشته تا به امروز مدیرعامل شرکت توسن است.

چالش های حوزه فناوری اطلاعات بانکی

بابایی در تولد 24 سالگی توسن در گفت‌وگو با «عصربانک» با اشاره به معضلات روز شبکه بانکی و پرداخت کشور گفت: مسیر رشدی که از اوایل دهه 80 با ظهور بانک‌های خصوصی و توسعه موضوعات مرتبط با تجارت الکترونیکی شکل گرفت، امروز به دلیل وضعیت ترازنامه‌ای بانک‌ها و موسسات مالی و در نتیجه آن نگاه انقباضی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، دور کندتری به خود گرفته است.

او همچنین مهاجرت نیروی انسانی را از دیگر چالش‌های توسعه شرکت‌های آی‌تی عنوان کرد و افزود: شاید در سال‌های گذشته امید به تحولات و تغییرات مثبت پررنگ‌تر بود و نیروی انسانی متخصص، با امید به آینده، ماندن و ساختن را انتخاب می‌کردند. اما امروزه به دلیل شرایط سخت اقتصادی کشور و بعضا مسائل اجتماعی، نیروهای متخصص به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات راحت‌تر دست به مهاجرت میزنند و این صنعت با معضل مهاجرت نیروی متخصص رو به روست.

به گفته این فعال حوزه بانکی، از آنجایی که فعالیت در حوزه آی‌تی وابسته به مرزهای جغرافیایی نیست، نیروی انسانی فعال در این شبکه به راحتی می‌توانند با شرکت‌های برون‌مرزی هم فعالیت داشته باشد؛ بنابراین در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، نگهداشت نیروی انسانی در حوزه آی‌تی کار سخت‌تری شده است.

 

بازار بین المللی توسن

دسته‌بندی مشتریان شرکت توسن

مدیرعامل توسن با اشاره به مهم‌ترین سرویس‌های شرکت متبوعش به بانک‌ها و مشتریان خود گفت: در حال حاضر توسن با بیش از 30 مشتری فعال بانکی و دولتی رو به روست. دسته اول مشتریانی هستند که سامانه بانکداری متمرکز و اکثر سرویس‌ها و محصولات مرتبط آن‌ها متعلق به شرکت توسن است که مشتریان اصلی شرکت توسن را تشکیل می‌دهد.

به گفته بابایی، دسته دوم مشتریانی هستند که بخشی از سامانه‌های آنها توسط شرکت توسن تامین می‌شوند؛ به عنوان نمونه در برخی مشتریان صرفا سامانه ارزی ما فعال است یا ممکن است صرفا از سامانه‌های هوش تجاری ما استفاده نمایند.

او تصریح کرد: همچنین دسته سوم مشتریان توسن، مشتریانی از جنس دولت الکترونیک هستند؛ اکنون اجرای پروژهGSB  سازمان فناوری اطلاعات کشور، پروژه‌های مرتبط با حوزه‌های نظارتی در وزارت اقتصاد، یا دیوان محاسبات کشور، سازمان ثبت اسناد، شرکت توانیر و … در شرکت توسن در حال انجام است.

فروش محصولات توسن در بازارهای بین المللی

مدیرعامل توسن ارتباط با بازارهای بین المللی را از اهداف جدی شرکت توسن دانست و افزود: ارتباط با بازارهای بین المللی از ابتدا تا به امروز از استراتژی جدی توسن بوده و در این مسیر اقدامات مناسبی نیز صورت گرفته است. در سال‌های اخیر فروش سامانه Corebanking به یک کشور‌ آفریقایی و تجربه فروش محصول AML (سامانه مبارزه با پولشویی) را در چند کشور خارجی داشتیم.

بابایی در ادامه از تمرکز بیشتر در حوزه فروش بین‌المللی محصولات شرکت توسن خبر داد و گفت: فروش محصولات شرکت توسن در بازارهای بین‌المللی از اهداف جدی ما بوده و هست و این هدف با تغییر رویکرد به سمت فروش محصولات داده‌کاوی و همچنین پلتفرم نئوبانک، با تقویت تیم فروش بین‌الملل به صورت جدی دنبال می‌شود.

تحریم‌ها مانع توسعه فعالیت‌های برون مرزی

مدیرعامل توسن با بیان اینکه تحریم‌ها مانع توسعه فعالیت‌های برون مرزی است؛ تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته یک پروژه بزرگ که در کشور مالزی دنبال می‌کردیم و در آن از امتیازات فنی بالایی هم برخوردار بودیم، به دلیل وجود تحریم‌های اقتصادی کنار گذاشته شدیم و علی‌رغم همه تلاش های صورت گرفته در این مناقصه موفق نشدیم.

بابایی تصریح کرد: در حالی که تیم ما خیلی علاقمند است که محصول شرکت را با نام ایران و برند توسن به کشورهای خارجی بفروشد اما متاسفانه گاهی برای دور زدن تحریم‌ها مجبوریم با متحمل شدن هزینه گزاف، محصول را با نام کشور و یا برند خارجی دیگر عرضه کنیم.

بازار بین المللی توسن

مسیر متفاوت توسن برای نگهداشت نیروی متخصص

مدیرعامل توسن با اعتقاد به اینکه هلدینگ توسن برای نگهداشت منابع انسانی و نیروی متخصص خود، مسیری متفاوت و توسعه‌ای را دنبال کرده، افزود: از نظر تعداد نیروها در حوزه منابع انسانی و نیروی متخصص در توسن همیشه رو به رشد بوده‌ایم و با افتخار در سالگرد 24 سالگی توسن اعلام می‌کنم که با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای تعریف شده در شرکت، هیچگاه نگاه تعدیلی نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه حدود 900 نفر پرسنل در مجموعه توسن در حال فعالیت هستند، افزود: توسن یکی از با ثبات‌ترین شرکت‌ها در حوزه منابع انسانی است؛ کاهش دغدغه‌مندی پرسنل از جنس امنیت شغلی برای پرسنل همواره از اولویت‌های ما بوده است.

چشم انداز توسن برای سال جاری

بابایی با اشاره به برنامه‌های توسن برای سال جاری خاطر نشان کرد: افزایش کیفیت محصولات، رضایت‌مندی مشتریان، توسعه فروش محصولات در بازارهای بین المللی و ورود تخصصی به حوزه نئوبانک در بازارهای داخلی و خارجی از برنامه‌های در دست اجرای توسن برای امسال است. ما در توسن همواره تلاش داریم تا با کمک همکاران و با حمایت کارفرمایان خود، با ایجاد فضای کاری مناسب و القای حس خوب و همچنین تولید محصولاتی در جهت تسهیل کار مردم، ایران را به جای بهتری برای کار و زندگی تبدیل کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.