کارتخوان فعال بدون پرونده مالیاتی نداریم

سخنگوی سازمان مالیاتی با بیان اینکه کلیه کارتخوان های فعال به پرونده‌ مالیاتی متصل شده‌اند،در مورد علت عدم تعیین تکلیف پوز اصناف خاص در گذشته گفت: ملاحظه سازمان مالیاتی این بود دستگاه‌های کارتخوانی که با ضروریات زندگی مردم در ارتباط است را قطع نکند.

مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی دستگاه‌های کارتخوان متصل نشده به پرونده‌هایی که گفته می‌شود گردش‌های میلیاردی نیز دارند گفت: در حال حاضر کلیه دستگاه‌های کارتخوان فعال به پرونده‌های مالیاتی متصل شده‌اند و هیچگونه پوز تعیین تکلیف نشده‌ای نداریم.

وی افزود: تمامی پوزها یا به پرونده‌های مالیاتی الصاق می‌شوند و یا اینکه غیرفعال می‌شوند. سازمان امور مالیاتی وب سرویسی دارد که اطلاعات مربوط به این موارد از جانب بانک مرکزی دریافت می‌شود. بنابراین اطلاعات بانک مرکزی عینا در سازمان امور مالیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اگر خطایی در این بین وجود داشته باشد احتمالا مربوط به خطاهای داده‌ای است که از طریق این وب سرویس در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

وی گفت: در این بین ممکن است برخی افراد از دستگاه‌های کارتخوانی که مربوط به مشاغل معاف از مالیات است استفاده کنند و از این طریق اقدام به فرار مالیاتی کنند اما این مسئله عمومیت ندارد. در حال حاضر بیش از 9 میلیون پوز فعال  داریم که به پرونده مالیاتی ملحق شده است.

گام بعدی در خصوص برخی سوء استفاده‌های احتمالی از دستگاه‌های کارتخوان، هماهنگی با بانک مرکزی برای افزایش نظارت‌ها در این حوزه است چرا که اطاعات مربوط به این مسئله در نهایت از جانب بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی می‌رسد.

  ملاحظات سازمان امور مالیاتی برای عدم تعیین تکلیف پوز اصناف خاص

موحدی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا تا پیش از این برخی دستگاه‌های کارتخوان مربوط به اصناف خاص به پرونده‌های مالیاتی آنها متصل نشده بود اما در عین حال سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی اقدامی در مورد غیرفعال کردن آنها انجام نداده بودند، گفت: علت، برخی از ملاحظات بود. ملاحظاتی وجود داشت که اگر این دستگاه‌های پوز قطع می‌شدند کار آن دسته از فعالان به طور کامل متوقف می‌شد. لازم بود تا این دسته رصد، تفکیک، طبقه‌بندی و سپس تفکیک شوند که این اقدام هم اکنون انجام شده است. در حقیقت علت اصلی این بود که ما دستگاه‌های کارتخوانی که با ضروریات زندگی مردم در ارتباط است را قطع نکنیم.

شناسایی بیش از 13 میلیون حساب تجاری  

وی با بیان اینکه با تعامل بانک مرکزی در حال شناسایی حساب‌های شخصی با کاربری تجاری براساس الگوریتم‌های مشخصی هستیم، گفت: برای آن دسته از افرادی که پرونده مالیاتی داشته باشند، حساب شناسایی شده به پرونده مالیاتی متصل خواهد شد و برای افرادی که پرونده ندارند نیز پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد تعداد حساب‌های تجاری شناسایی شده گفت: در حال حاضر بیش از  13 میلیون  حساب تجاری داریم.

ماجرای اخطار بدون توضیح در سامانه سازمان امور مالیاتی/ موضوع ارور کد 44 چیست؟

موحدی در پاسخ به سوالی در مورد اخطار کد 44 که برای برخی مودیان در زمان ارائه اظهارنامه در سامانه نمایش داده می‌شود، گفت: این کد مربوط به نقص در ثبت نام است. بنابراین احتمالا بخشی از اطلاعات این افراد ناقص است که باید تکمیل شود و پس از آن می‌توانند نسبت به ارائه اظهارنامه خود اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.