نقش و جایگاه شرکت بهسازان ملت در هلدینگ بهسازان فردا

محمد صادقی، مدیرعامل شرکت بهسازان ملت در نشستی خبری در غرفه گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، به تشریح مسیری که این شرکت به‌عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک ملت تاکنون پیموده است و چشم‌انداز پیش‌روی این شرکت پرداخت.

محمد صادقی در ابتدای این نشست با اشاره به تنیدگی بانک ملت و شرکت بهسازان ملت گفت: «شرکت بهسازان ملت نامی جدا از بانک ملت نیست. بانک ملت نیز بدون شرکت بهسازان ملت معنای متفاوتی خواهد یافت. رشد بهسازان حاصل حمایت­های مطلق بانک ملت بوده است و بهسازان نیز تمام تلاش‌ خود را کرده تا بانک ملت بتواند بهترین سرویس‌ها را در اختیار مشتریانش بگذارد.»

او حیات شرکت بهسازان ملت را به سه دوره کاری تقسیم کرد و افزود: «نخستین دوره از سال 1373 آغاز شد و تا سال 1378 ادامه داشت که دوره تاسیس بهسازان بود. بهسازان از 1378 به سراغ سامانه‌ای به نام سنجش رفت و این آغاز کار نرم‌افزاری جدی آن بود. در آن سال‌ها محصولاتی قابل توجه تولید شد و شرکت شاکله و هویتی مشخص پیدا کرد. در ادامه مدیرعامل وقت به سمت طراحی استراتژی بلندمدتی حرکت کرد که جهشی مبتنی بر فن‌آوری را موجب شد. این استراتژی از سال 1381 به بعد به طور جدی پیاده‌سازی شد. برنامه‌های بانک ملت از این زمان به بعد بر محور IT پیش رفت و آن‌چه مبنای کار قرار گرفت ارائه سرویس IT قابل توجه به مشتریان و حمایت از بهسازان بود که موجب بهسازان همپای سایر رقبا و در بسیاری از واقع جلوتر از دیگر رقبا به ارائه سرویس بپردازد.»

مدیرعامل شرکت بهسازان ملت ادامه داد: «برای سال‌های متمادی در حوزه کوربنکینگ صرفا بهسازان و بانک ملت بودند که به همکاری با یکدیگر می‌پرداختند و استراتژی‌شان نگاه ویژه به مشتری و نیازهای او بود. این که نیاز مشتری‌مان چیست و براساس آن نیاز چه سرویس‌هایی می‌توان در اختیارش قرار داد. حاصل این نگاه همکاری بانک ملت با وزارت نفت، سازمان حج و زیارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و … بود به‌گونه‌ای که هر کجا نامی از پروژه‌های ملی به میان می‌‌آمد، بانک ملت در آن‌جا حضوری تمام‌قد داشت و بازوی اجرایی اقداماتش هم بهسازان بود. رشد بهسازان منجر به فعالیت آن به عنوان بازوی اصلی بانک ملت و شکل‌گیری شرکت‌هایی جانبی چون به‌پرداخت ملت، شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق، زیرساخت امن خدمات تراکنشی و شرکت‌های متعدد دیگر شد. استراتژی بهسازان به سمت­وسوی گستردگی خدمات بوده است و همین استراتژی موجب شکل‌گیری شرکت‌های گوناگون در زیرمجموعه‌اش شد.»

صادقی با اشاره به دوره گذاری دیگر و تصمیم‌گیری بانک ملت برای بنا نهادن هلدینگ بهسازان فردا ادامه داد: «نگاه بانک ملت هیچ‌گاه محدود و منحصر به کوربنکینگ نبوده و همواره با رویکرد مشتری‌محور حرکت کرده است. آن زمان که بانک‌ها و شرکت‌های دیگر صرفا در کلام از این می‌گفتند که مشتری، اصلِ اساسی کار است این استراتژی بانک ملت و شرکت بهسازان ملت بود. در این بانک و شرکت همواره مرکزیت با مشتری بوده است و همین استراتژی باعث موفقیت بانک ملت و شرکت بهسازان ملت شده است. ما در این مسیر قاعدتا با فرازونشیب‌هایی هم مواجه بوده‌ایم و گاهی جلوتر، گاهی همراه و گاهی عقب‌تر از بازار حرکت کرده‌ایم اما رویکرد راکد نماندن و عدم سکون همواره رویکرد اصلی‌مان بوده است.»

جایگاه شرکت بهسازان ملت

او با بیان این که هم‌اکنون در دوره گذار قرار دارند و باید نگاه‌شان را تغییر دهند و برای تامین نیازمندی­های مشتری به شیوه دیگری عمل کنند، افزود: «مشتریان حقیقی و حقوقی ما دیگر مشتریان 10 سال قبل نیستند. انتظارات نسل‌های جدید به‌دلیل دسترسی‌ گسترده‌اش به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، متفاوت و همگام با نیازهای جهانی است و ما این مسئله را هم در مورد مشتریان حقیقی و هم مشتریان شرکتی و حقوقی‌مان می‌بینیم. زمانی سامانه محب بسیاری را راضی می‌کرد اما الان دیگر این‌گونه نیست و ما باید سرویس‌های متنوع را با یکدیگر ترکیب کنیم و سرویس‌هایی را که مشتری از شرکای تجاری ما دریافت کرده‌ است نیز در نظر بگیریم تا بتوانیم رضایتش را جلب کنیم. مشتریان ما حُسن اعتماد بسیاری به ما دارند اما هیچ وقت تعداد مشتری ما را فریب نداده است و همواره تلاش کرده‌ایم زیرساخت‌هایی تدارک ببینیم که بتوانیم پاسخ نیازمندی‌ها را در زمان درست بدهیم. همان‌طور که می‌دانید در مباحث فناوری امکان کن‌فیکون وجود ندارد و شما می‌بایست زیرساخت‌ها را با آینده‌نگری درست توسعه دهید تا بتوانید پاسخگوی نیازمندی‌های مشتری باشید.»

مدیرعامل شرکت بهسازان ملت تاکید کرد: «ما به سمت یکنواخت‌سازی نگاه به مشتریان حقیقی و حقوقی حرکت می‌کنیم و می‌دانیم که رقبا چه بازارهایی را مورد هدف قرار می‌دهند و موفق هم هستند پس ما باید سعی کنیم همه بازار را بسنجیم و بسته به انتظاری که از بانک ملت می‌رود نیازمندی‌ها را تامین کنیم. وفادارماندن مشتری به ما در کنار حُسن شهرت‌مان به این نکته نیز وابسته است که سرویس‌های خوبی در اختیارش قرار دهیم. برای سال‌های سال هر سرویسی را که هیچ‌کجا نمی‌توانست ارائه دهد بانک ملت ارائه می‌داد. هنرمندی بانک ملت و شرکت بهسازان ملت عدم خروج از رگولاتوری و قوانین حاکمیتی در عین ارائه بهترین سرویس‌ها بدون نقض قوانین بوده است.»

او با بیان این که «نگاه ما در دور جدید فعالیت‌مان ایجاد فضایی برای مشتری جهت تامین نیازمندی‌هایش است»، ادامه داد: «شاید  open API(رابط برنامه‌‌نویسی نرم‌‌افزار کاربردی باز) به واسطه مطرح شدن از سال‌های 91 و 92 کلمه‌ای سوخته به نظر برسد اما ما هیچ‌گاه در این زمینه خروجی محسوسی که نیاز مشتری را پوشش دهد نداشته‌ایم. شاید یک سری از شرکت‌های لایه دوم و نه بانک‌ها نیازمندی‌های این حوزه را شناخته محصولات کسب‌وکاری درستی را ارائه داده باشند ولی آن‌چه ما اکنون به دنبال آنیم در حد و اندازه‌ای که از بانک ملت و شرکت بهسازان ملت انتظار می‌رود در حوزه  open API(رابط برنامه‌‌نویسی نرم‌‌افزار کاربردی باز) است و در این زمینه دیدی باز خواهیم داشت به گونه‌ای که هم API ارائه دهیم، هم امنیت مشتری را به خطر نیندازیم، هم رضایتش را جلب کنیم و هم به شرکای تجاری‌مان، فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها کمک کنیم، به گونه‌ای که هم انتفاع شرکت بهسازان ملت، هم بانک ملت و هم شرکای تجاری و همکاران‌مان را تامین کنیم.»

صادقی تصریح کرد: «شرکت بهسازان ملت هم‌اکنون جایگاه هسته ارائه خدمت به مجموعه شرکت‌های همکار هلدینگ بهسازان فردا را دارد. تلاش ما این بوده است که در شرکت بهسازان ملت هر سرویسی را که شرکت‌های زیرمجموعه این هولدینگ به آن نیاز دارند، ارائه کنیم تا آن‌ها هم بتوانند با ارائه سرویس‌ها به مشتریانشان، زمینه‌ساز رضایت‌مندی‌شان شوند.» او اضافه کرد: «بهسازان ملت هم در حوزه محصولات کوربنکینگ که قانون‌گذار برای‌مان تعیین تکلیف کرده است فعالیت می‌کنیم و هم با حمایت مطلق بانک ملت از شرکت بهسازان ملت، سیستم‌ها و سامانه‌هایی را که خود بانک برای پاسخگویی به نیاز مشتریانش نیازمند آن است ایجاد کرده‌ایم. علاوه بر این پاسخگوی نیازمندی‌های مجموعه شرکت‌های همکارمان بوده‌ایم.»

مدیرعامل شرکت بهسازان ملت از هدف‌گذاری و تعیین راهبردهای جدید این شرکت هم صحبت کرد. صادقی در این خصوص گفت: «قصد ما فاصله گرفتن از صرف ارائه محصول و ارائه زیرساخت‌هایی است که موجب سرویس‌محور بودن‌مان شود و از آن سو می‌خواهیم پلتفرم‌هایی ایجاد کنیم که بتوانیم از طریق‌شان محصولات بانکی و کسب‌وکاری بسازیم. نگاه ما در این جنبه به دیتای ارزشمند کسب‌وکاری بانک ملت است. چرا که این بانک مشتریان فعال در حوزه کسب‌وکار بسیاری دارد و هر کسب‌وکاری که قصد فعالیت جدی داشته از بانک ملت کمک گرفته است. رویکرد ما این است که بتوانیم سرویس‌های ارزشمندی به مشتریان حقیقی و حقوقی‌مان ارائه کنیم، کسب‌وکارشان را رونق دهیم و کاری کنیم که براساس اطلاعات ارائه شده امکان تصمیم‌گیری در فضایی شفاف‌تر را پیدا کنند.»

او در پایان ابزار امیدواری کرد با ارائه محصولات جدید در سال جاری، علاوه بر رشد و بالندگی بانک ملت، سرویس‌های پایدار و مطلوبی ارائه شود تا شرکای تجاری‌مان بتوانند کسب‌وکارهایشان را بهتر از قبل پیش ببرند. صادقی گفت: «ما امیدواریم با استراتژی جدید شرکت به این سمت‌وسو برویم و با کمک شرکای تجاری‌مان اهدافی را که بانک ملت برای هلدینگ فناوری‌اش در نظر گرفته است محقق سازیم.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.