زیست‌بوم شبکه های مجازی در خدمت رفع نیازهای مشتریان

 شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق، سامانه «جت‌وام» و زیست‌بوم سکوی کسب‌و‌کاری ملت خود در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) را ارائه نمود.
علیرضا بیجار، مدیرعامل این شرکت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت و دانش و زیرساخت‌های شقایق در بخش تولید اپلیکیشن‌‌های موبایلی و ارائه خدمات ارز‌ش‌افزوده، درباره اهداف حضور در نمایشگاه الکامپ گفت: «هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه، حفظ همگرایی با دیگر مجموعه‌های هلدینگ برای ارائه خدمات بهتر، هم به مجموعه بانک ملت و هم به سایر متقاضیان است؛ تا بتوانیم ضمن معرفی توانمندی‌های خود، بازارهای جدیدی هم بیابیم. هدف دیگرمان معرفی دستاوردهای جدید شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق به بازار است.
ضمن این که در صورت امکان اتفاقاتی را که به واسطه توسعه این دستاوردها رخ داده است به سمع و نظر فعالین بازار خواهیم رساند.» بیجار پلتفرم «جت‌وام» را ازجمله مهمترین دستاوردهای شقایق دانست که در نمایشگاه الکامپ معرفی شده است.
او درباره این پلتفرم چنین توضیح داد: جت‌وام، پلتفرمی اختصاصی برای اعطای تسهیلات خُرد در قالب خرید از عرضه‌کنندگان و فرهنگ‌سازی امکان پرداخت اعتباری (BNPL) و پرداخت‌های مدت‌دار آتی برای مشتریان حقیقی است.»
بیجار در پاسخ به سوالی درباره تفاوت‌های جت‌وام و دیگر پلتفرم‌های اعتباردهی بازار، اظهار کرد: «اکثر پلتفرم‌های مشابه با یک مجموعه‌ خاص مرتبط هستند و امکان خرید اعتباری کالا و خدمات را از یک عرضه‌کننده فراهم می‌کنند. اما در پلتفرم جت وام روال متفاوتی را پیش گرفته‌ایم. کارهای نهایی زیر ساخت فنی و تأمین مالی این خدمت در حال انجام است و به زودی شاهد نسخه عملیاتی آن در بازار خواهیم بود.»
مدیرعامل شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق با تأکید بر اینکه پلتفرم جت‌وام صرفا به پشتوانه منابع مالی بانک ملت محدود نیست، گفت: «محدودیتی در این مورد که پشتوانه، صرفا منابع مالی بانک ملت باشد وجود ندارد و هر تامین‌کننده مالی اعم از بانک‌ها، مجموعه‌های لیزینگ و هر صاحب سرمایه‌ دیگری می‌تواند از این امکان برخوردار شود. هرچند احتمالا گام اول را با بانک ملت و مجموعه‌های نزدیک به آن برخواهیم داشت، ولی فضا به گونه‌ای طراحی شده است که دیگران هم می‌توانند حضور داشته باشند و از این فضا بهره‌مند شوند.»
بیجار، «سکوی کسب‌‌وکاری ملت» را دیگر دستاورد شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق عنوان کرد و در توضیح گفت: «این سکو امکانی جدید به واسطه توانمندی‌های ما در حوزه تولید اپلیکیشن‌های سوشیال است که براساس آن می‌توانیم از قابلیت‌هایی مثل کانال و ربات برای ایجاد زمینه عرضه کالا و خدمات شرکای تجاری‌مان در اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم. به همین واسطه هر کسی این امکان را دارد که با مراجعه به صفحه پیام‌رسان‌ خود (مانند اپلیکشن «بانک‌ پلاس» بانک ملت) عملیات خرید را هم انجام دهد.»
وی با تاکید بر اینکه رویکرد شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق این است که از طریق زیست‌بوم سوشال مدیای افراد به نیازهایشان پاسخ دهد، گفت: «مشتریان ما عموما به واسطه تعدد اپلیکیشن‌ها تمایلی به نصب نرم‌افزارهای جدید ندارند و بیشتر علاقه‌مندند تمام نیازمندی‌هایشان را از طریق یک اپلیکیشن برطرف کنند که ما در حال حاضر مشغول فراهم کردن زمینه آن هستیم.»
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.