اپلیکیشن فام چیست و چه خدماتی دارد؟

آیا می‌دانید اپلیکیشن فام چیست؟ ما در این مطلب علاوه بر معرفی اپلیکیشن فام، خدمات آن را بررسی می‌کنیم.

مردم در سال‌های نه چندان دور برای دریافت بسیاری از خدمات مالی و غیرمالی نیازمند حضور فیزیکی و صرف زمان و انرژی بودند. برای یک کارت به کارت ساده یا پرداخت قبوض باید به دستگاه خودپرداز یا شعبه بانک مراجعه می‌کردند. برای خرید شارژ باید به سوپر مارکت مراجعه می‌کردند و برای خرید بیمه یا سرمایه‌گذاری در بورس باید به دفاتر مربوطه می‌رفتند. اما امروزه به کمک اپلیکیشن‌های پرداختی نظیر اپلیکیشن فام امکان دسترسی به بسیاری از خدمات بدون نیاز به مراجعه حضوری و بصورت 7*24 امکان پذیر است.

اپلیکیشن فام توسط شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام) پیاده‌سازی و طراحی شده است و شامل مجموعه‌ای از خدمات بانکی مالی و رفاهی و… است. استفاده از این اپلیکیشن سبب صرفه‌جویی در هزینه، زمان و همچنین دسترسی به سرویس‌ها و افزونه‌های متعدد برای انجام عملیات بانکی می‌شود.

خدمات نرم افزار فام

اپلیکیشن فام چیست

هوش مصنوعی و فرامین صوتی

کاربران در بخش فرامین صوتی می‌توانند با صحبت کردن و بیان خواسته خود به صفحه عملیات مورد نظر هدایت شوند. به طور مثال با بیان صوتی کارت به کارت صفحه عملیات کارت به کارت برای آنها باز خواهد شد و یا با بیان خرید شارژ و مبلغ و شماره دلخواه وارد صفحه خرید شارژ شده و کلیه اطلاعات برای آنها به صورت اتوماتیک تکمیل خواهد گردید.

پس از وارد شدن به صفحه اصلی نرم افزار فام با استفاده از دکمه هوش مصنوعی که در مرکز صفحه نرم افزار فام به رنگ آبی قرار دارد، هوش مصنوعی فام را فعال کرده و به صورت هوشمند و با استفاده از فرامین صوتی متعدد از سرویس‌های فعلی و سرویس‌های جدیدی که به تازگی در هوش مصنوعی فام قرار گرفته استفاده کنید. برای اطلاع از سرویس‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی فام می بایست در صفحه اول هوش مصنوعی از قسمت گوشه سمت چپ بالا با ضربه زدن بر روی دکمه راهنما می‌توانید به راحتی از این سرویس‌ها و خدمات مطلع شوید.

خرید بیمه

در این قسمت می‌توانید در کمترین زمان و به راحتی بیمه مورد نظر خود را تهیه کنید وارد صفحه استعلام بیمه ‌نامه مدنظر خود شده و اطلاعات و جزئیات درخواستی را در کادرهای مربوط به صورت صحیح جهت حصول بهترین نتیجه تکمیل نمایید.

کارت به کارت

یکی از بیشترین تراکنش‌های روزمره کاربران انجام عملیات کارت به کارت است اپلیکیشن فام با پذیرش کارت‌هایی با مبدا بانک‌های ملی، ملت، سپه، پست بانک، آینده، سامان، دی، ایران زمین، سینا، ملل، صنعت و معدن، موسسه اعتباری نور، گردشگری، پاسارگاد، پارسیان، صادرات، خاورمیانه، توسعه تعاون امکان انجام این عملیات را به سادگی فراهم آورده است. امکان تولید و استفاده از رمز دوم پویا، امکان چاپ و اشتراک‌گذاری رسید انتقال وجه امکان افزودن به یادآورها از جمله امکاناتی است که در بخش کارت به کارت برای مشتریان محترم فراهم آمده است.

چک صیاد

پس از وارد شدن به صفحه اصلی نرم افزار فام از گزینه چک صیادی برای ثبت چک، استعلام وضعیت اعتباری صادر کننده چک، انتقال چک، تأیید دریافت چک، استعلام انتقال چک توسط صادرکننده و استعلام وضعیت انتقال چک می‌توانید استفاده کنید.

پویانگار (رمز پویا)

تولید رمز یکبار مصرف به صورت آفلاین از مهمترین خدمات اپلیکیشن فام به شمار می‌رود. در این بخش دارندگان کارت ملل می‌تواند رمز پویا خود را بدون داشتن اینترنت و به صورت کاملا آفلاین و امن تولید و استفاده کنند. کاربران برای دسترسی به این بخش می‌توانند از سنسور هوشمند اثر انگشت و یا رمز عبوری که از قبل ثبت کرده‌اند استفاده کنند. در صورت فراموشی این رمز کاربران می‌توانند رمز پویا خود را به صورت پیامک دریافت کرده و در تمام درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده نمایند.

خرید شارژ

امکاناتی که در این بخش قرار گرفته است از قبیل امکان خرید شارژ برای اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و امکان خرید شارژ ترابرد و امکان خرید شارژ با مبلغ دلخواه و… است.

دریافت شماره شبا

امکان دریافت شماره شبا از روی کارت بانکی و یا شماره حساب برای تمامی بانک‌های کشور با دسترسی سریع و ارجاع به صفحه مورد نظر در هر بانک.

خرید بسته اینترنتی

امکاناتی که در این بخش در دسترس قرار گرفته است به شرح ذیل می‌باشد.

  • خرید بسته اینترنت برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و رایتل
  • خرید بسته‌های اینترنتی برای سیم کارت‌های دایمی و اعتباری
  • فیلتر بسته‌ها براساس دوره‌های زمانی روزانه ماهانه و ….
  • خرید بسته اینترنتی برای مخاطبین پرداخت با کلیه کارت‌های شتایی

شعبه هوشمند

امکاناتی که در این بخش قرار گرفته است از قبیل امکان پویش هوشمند و نگهداری اطلاعات کارت‌های پرکاربرد بانکی و امکان ورود مشخصات کارت از طریق دوربین به صورت خودکار و …

همراه بانک ملل

در این بخش مشتریان محترم موسسه مالی اعتباری ملل می‌توانند دسترسی سریع به اپلیکیشن همراه بانک ملل داشته و در صورت نصب نبودن همراه بانک یا دانلود و نصب این اپلیکیشن از خدمات آن بهره‌مند گردند.

دریافت موجودی

دریافت موجودی برای کارت‌های کلیه بانک‌ها با امکان دریافت رمز دوم پویا در همین صفحه با امکان اشتراک‌گذاری رسید و چاپ رسید در این بخش در اختیار کاربران قرار گرفته است.

خدمات خودرویی

فام سعی کرده مهمترین دغدغه‌هایی که برای مشتریان دارای خودرو وجود دارد را در کنار هم گردآوری کرده تا کاربران محترم با خیالی آسوده به خدمات خودرویی دسترسی داشته باشند.

در این بخش اتصال به سامانه استعلام بیمه‌نامه و همینطور استعلام گواهی معاینه فنی با ارجاع کاربر به وب سایت سامانه‌های مورد بحث با امکانات دیگر فراهم گردیده است.

ثبت نام اولیه سجام

توسط این افزونه کاربران به صفحه ثبت نام سجام هدایت شده و می‌توانند نسبت به ثبت نام غیرحضوری در سامانه سجام اقدام نمایند.

پرداخت قبوض

امکاناتی که در این بخش در دسترس قرار گرفته است به شرح ذیل می‌باشد. امکان پرداخت قبض‌های: آب، برق، گاز تلفن ثابت و تلفن همراه امکان استعلام آنلاین قبوض بدون نیاز به شناسه پرداخت. امکان اسکن قبض با بارکد، امکان ذخیره قبوض، امکان مدیریت قبوض.

اعلانات

اعلان‌های ارسالی عمومی و خصوصی به کاربران در این قسمت نمایش داده می‌شود. هر اعلان می‌تواند همراه با نوتیفیکیشن برای کاربر از انجام عملیاتی خاص مانند کارت به کارت یا خرید شارژ به کاربر ارسال شود و یا اعلانات عمومی به کلیه کاربران ارسال گردد.

سلامت بدون مرز

در سلامت بدون مرز بیش از 7000 متخصص برتر در حوزه‌های پزشکی و روانپزشکی برای ویزیت آنلاین گرد هم آمده‌اند در این قسمت شما می‌توانید با جستجوی علایم بیماری و یا نام پزشک یا متخصص خود بدون اتلاف وقت از مشاوره بهره‌مند شوید و همچنین می‌توانید به صورت آنلاین وقت مشاوره رزرو کنید.

استعلامات

برخی استعلامات ضروری زندگی در این بخش برای کاربران فراهم شده است. از جمله این استعلامات می توان به موارد زیر اشاره کرد: ثبت احوال، تامین اجتماعی امور مالیاتی امور اسناد و املاک، بهداشت و درمان، خدمات پستی، خدمات قضایی استعلام مدرک تحصیلی، استعلام شناسه صنفی.

بورس

در صفحه بورس دسترسی سریع به مهمترین ابزارها و سامانه های بورسی کشور با بارگذاری وب سایت سامانه های ذیل با استفاده از مرورگر کاربر فراهم آمده است: سامانه معاملات ملل پویا، ثبت نام سجام، سهام عدالت، احراز هویت الکترونیکی سجام، درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، صندوق سرمایه گذاری اعتماد ملل.

علاوه بر خدمات ذکر شده در آخرین نسخه اپلیکیشن فام؛ بهبود ثبت چک، فعالسازی کارت متابانک، بهبود فرآیند متابانک، اشتراک گذاری رسید تراکنش‌ها به صورت متن و امکان تکرار تراکنش‌های کارت به کارت، خرید شارژ، خرید بسته، پرداخت قبوض ایجاد شده است.

 

دانلود اپلیکیشن فام

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.