بانکداری پلتفرمی، نیاز دنیای دیجیتال امروز
از این طرف هم بانکها نیاز دارند چارچوب رگولیشنشان رعایت شود و مشتری ها و منابعشان به بانک متصل بوده و بتوانند خدمت بیشتری بگیرند.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه پلتفرمهای بانکی که در حال توسعه بر روی کانال بانکهاست شاید بر روی یک اپلیکیشن بانکی ساده محدود شده باشیم. در این حوزه مثالهایی در دنیا وجود دارد مثلا در سنگاپور حتی خرید و فروش ماشین یا خانه برای مشتریان تسهیل شده و به آنها تسهیلات بانکی میدهد.اما نگاهی که در خصوص بانکداری پلتفرمی برای شرکتهای بزرگ داریم نگاه نوتری است و به دنبال آن هستیم بتوانیم پلتفرمی برای شرکتهای بزرگ ایجاد کرده تا نیازمندی های بانکها و شرکتها در این حوزه از طریق این پلتفرمها تامین شود. شرکتهای متفاوتی در این حوزه میتوانند حضور داشته باشند با نیازمندیهای متفاوت.
آرش بابایی در انتها خاطر نشان کرد: این پلتفرم قابلیتی دارد که اکوسیستمها و فینتکهای مختلف بتوانند خدمات مورد نظری که برای شرکتها و بانکها وجود دارد را پذیرش کنند. در بانکداری سنتی مانند بانکداری شرکتی سنتی، شرکتها از بانکها میخواستند یک شعبه از بانک را برایشان ایجاد کنند تا بتوانند کارهایشان را تسهیل کنند یا روابط صرفا به رابطه اکانت منیجر مختص و محدود بود اما در دنیای دیجیتال امروز، برای مقیاس پذیر بودن نیاز داریم زیرساخت را با نگاه پلتفرمی بر اساس نیازها طراحی کنیم.