تراکنش‌های یوان دیجیتال به ۲۵۰ میلیارد دلار رسید

رئیس بانک مرکزی چین فاش کرد که تعداد تراکنش‌ها با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (که e-CNY نیز نامیده می‌شود) در پایان ژوئن به ۱.۸ تریلیون یوان (۲۵۰ میلیارد دلار) رسیده است.

یی گانگ (Yi Gang)، رئیس بانک خلق چین، روز چهارشنبه آخرین آمار مربوط به ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) را در یک سخنرانی که از سوی بانک مرکزی سنگاپور برگزار شد، افشا کرد.

وی فاش کرد که تعداد تراکنش‌ها با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (که e-CNY نیز نامیده می‌شود) در پایان ژوئن به ۱.۸ تریلیون یوان (۲۵۰ میلیارد دلار) رسیده است؛ این در حالی است که در اوت سال گذشته، حدود ۱۰۰ میلیارد تراکنش با یوان دیجیتال ثبت شد.

یی همچنین فاش کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین در گردش به ۱۶.۵ میلیارد یوان در پایان ماه ژوئن رسید.

علاوه بر این، وی اظهار داشت که تعداد کل تراکنش‌های یوان دیجیتال به ۹۵۰ میلیون رسید و ۱۲۰ میلیون کیف پول باز شد.

بانک خلق چین استفاده آزمایشی از یوان دیجیتال را در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی راه‌اندازی کرد و در حال آزمایش این ارز دیجیتال در شهرهای مختلف چین از جمله سوژو، شنژن، شیونگان و چنگدو بوده است. در ماه ژوئیه، شهر جینان پرداخت یوان دیجیتال را برای کرایه حمل‌ونقل عمومی اجرا کرد.

خانه تسویه شانگهای نیز به تازگی از تسویه‌حساب‌های یوان دیجیتال پشتیبانی کرده است. در همین حال، بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال را برای سیم‌کارت‌ها و پرداخت‌های اِن‌اِف‌سی (NFC، ارتباطات میدان نزدیک) نیز به کار برد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.