تجربه کاربری فرآیندهای چک دیجیتال در بانک صادرات

در این مطلب مراحل درخواست صدور دسته چک دیجیتال، مشاهده دسته چک صادر شده و برگه های چک دیجیتال، صدور چک، مشاهده چک های دریافتی، انتقال چک دیجیتال و نقد کردن چک دیجیتال بانک صادرات را بررسی می‌کنیم.

چک دیجیتال ماهیتی مشابه چک کاغذی دارد و تمامی مقررات چک کاغذی در مورد آن صدق می‌کند. در چک دیجیتال، کاغذ از موجودیت چک حذف و با استفاده از امضای دیجیتال چک معتبر می‌شود. در این خصوص سامانه چکنو با هدف ایجاد بستر امن بین بانکی برای ارایه چک دیجیتال و برطرف کردن مشکلات چک فیزیکی ایجاد شده و بانک‌ها با بهره‌گیری از سرویس‌های ارایه شده توسط این سامانه می‌توانند سرویس‌های چک دیجیتال را به مشتریان خود عرضه کنند.

در صورت عضویت در همراه بانک صادرات و نصب و فعال‌سازی برنامه هامون جهت ثبت امضای چک الکترونیکی و همچنین داشتن یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک ‌می‌توانید از خدمات سامانه چکاد بهره مند شوید.

چک دیجیتال در بانک صادرات

فعال سازی سامانه چکاد

برای فعال‌سازی چکاد به منوی مربوطه در همراه بانک مراجعه و گزینه‌ی فعال‌سازی را انتخاب کنید. پس از ثبت امضای الکترونیک از طریق برنامه هامون خدمت مورد نظر فعال خواهد شد.

چک دیجیتال در بانک صادرات

درخواست صدور دسته چک دیجیتال

 برای ثبت درخواست صدور دسته چک دیجیتال پس از رفتن به گزینه مربوطه در همراه بانک و انتخاب شماره حساب جاری خود و تعیین تعداد برگه دسته چک، پیامکی حاوی رمز یکبار مصرف ارسال می‌شود. درصورت ورود صحیح رمز درخواست صدور دسته چک دیجیتال به شعبه افتتاح کننده حساب ارسال می‌گردد. پس از طی مراحل و کنترل‌های لازم در شعبه افتتاح کننده حساب، دسته چک دیجیتال برای شما صادر خواهد شد.

چک دیجیتال در بانک صادرات

پیگیری درخواست صدور دسته چک دیجیتال

هنگامی که درخواست صدور دسته چک دیجیتال در شعبه در جریان است میتوانید با مراجعه به گزینه پیگیری درخواست صدور دسته چک دیجیتال از جزییات درخواست مطلع شوید.

چک دیجیتال در بانک صادرات

  • ثبت درخواست
  • بازبینی درخواست توسط شعبه
  • ارسال درخواست به صیاد
  • تایید درخواست توسط صیاد
  • اقدام به صدور دسته چک

مشاهده دسته چک صادر شده و برگه های چک دیجیتال

 مشاهده اطلاعات دسته چک صادر شده از طریق گزینه اطلاعات دسته چک فراهم است. همچنین می‌توانید با انتخاب دسته چک کلیه برگه‌های چک را با رنگ‌های مختلف همراه وضعیت آنها اعم از قابل صدور، مصرف شده، نقد شده، برگشت شده یا باطل شده مشاهده نمایید.

چک دیجیتال در بانک صادرات

صدور چک

 برای صدور چک یکی از برگه های چک قابل مصرف را انتخاب و کد ملی گیرنده را وارد نمایید، در ادامه لازم است مبلغ چک، تاریخ سر رسید و شرح صدور چک را وارد و تایید نمایید.

پس از ثبت امضای دیجیتال از طریق برنامه هامون، چک صادر و رسید آن نمایش داده خواهد شد.

چک دیجیتال در بانک صادرات 

مشاهده چک‌های دریافتی

 لیست چک‌های صادرشده در وجه شما در گزینه مشاهده کارتابل و کارسازی چک‌های دریافتی قابل مشاهده است بدین منظور ابتدا لازم است امضای الکترونیکی خود را از طریق برنامه هامون ثبت و سپس در همراه بانک لیست چک های دریافتی خود را مشاهده نمایید.

چک دیجیتال در بانک صادرات

انتقال چک دیجیتال

به منظور انتقال چک دریافت شده به فرد دیگر در قسمت مشاهده کارتابل و کارسازی چک‌های دریافتی، گزینه انتقال را انتخاب و در مرحله بعد کد ملی فردی که قرار است چک به او منتقل شود را وارد نمایید.

پس از ثبت امضای چک الکترونیکی در برنامه هامون چک به فرد مربوطه منتقل و از کارتابل شما خارج خواهد شد.

نقد کردن چک

برای وصول چک می‌توانید به هر یک از شعب بانک صادرات مراجعه  یا به صورت غیرحضوری از طریق انتخاب گزینه کارتابل و و کارسازی چک های دریافتی منظور ابتدا لازم است امضای الکترونیکی خود را از طریق برنامه هامون ثبت و سپس نسبت  به واریز وجه چک به یکی از حساب های خود اقدام نمایید.

چک دیجیتال در بانک صادرات

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.