پرداخت ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی البرز

بانک صنعت و معدن توانسته بیش از 100 واحد صنعتی در استان البرز که طرح های بزرگ و مهمی در کشور بوده و در رتبه برند های ملی میباشند را تأمین مالی نماید به طوری که فقط از سال گذشته تا کنون بیش از 40.000 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان البرز تسهیلات پرداخت شده است.

استان البرز سی و یکمین استان‌ ایران است که با وسعت 5833 كيلومتر مربع در شمال ايران و در دامنه رشته كوه هاي البرز مركزي واقع شده است. این استان از شمال با استان مازندران، از غرب با استان قزوين، از شرق و جنوب شرقي با استان تهران و از جنوب غربي با استان مركزي همسايه است و شهرستان های آن شامل کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان مي باشد و 9 شهرک و ناحیه صنعتی در استان واقع شده است.

بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی-توسعه ای که در زمینه تامین مالی پروژه های بزرگ و کوچک در بخش های حیاتی و مهم کشور همچون نیروگاه ها، نفت و گاز، پتروشيمي، پالايشگاه ها و صنايع شيميايي، طرح هاي فولادي، آب شیرین کن، حمل و نقل، ساختمان، صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی، خودروسازی و غیره فعالیت دارد، توانسته است در سال های اخیر حمایت واقعی از بخش صنعت و معدن کشور را به منصه ظهور برساند و افتخار دارد در این مسیر پر فراز و نشیب همراه و همگام با تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان باشد.

این بانک در این راستا و به منظور فاصله گرفتن از اقتصاد وابسته به نفت، حمایت از واحدهای نوآور و دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و با استفاده از روش های نوین تامین مالی و بانکداری دیجیتال مبتنی بر نیاز مشتریان، توانسته است در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کارآیی محور که از الزامات اقتصاد دانش بنیان می‌باشد و در توسعه و آبادانی میهن عزیزمان ایران، گام های بلند و مؤثری بردارد.

تلاش پرسنل بانک صنعت و معدن استان البرز در راستای رسالت ملی و سازمانی منتج به فعالیت های ذیل گردیده است :
با توجه به موقعیت صنعت استان البرز در کشور و جایگاهی که این استان در صنایع مختلف به خصوص در صنعت غذا و دارو و همچنین قطعات خودرو دارد ( بزرگترین تولید کنندگان ماکارونی و آرد و همچنین تولید کنندگان دارو و لوازم پزشکی و بیشترین تولید کننده قطعات خودرو در استان البرز حضور دارند) این بانک توانسته بیش از 100 واحد صنعتی در استان البرز که طرح های بزرگ و مهمی در کشور بوده و در رتبه برند های ملی میباشند را تأمین مالی نماید به طوری که فقط از سال گذشته تا کنون بیش از 40.000 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان البرز تسهیلات پرداخت شده است.

از مبلغ مذکور 3500 میلیارد ریال بابت سرمایه گذاری ثابت 9 طرح تولیدی (با اشتغال حدوداً 1600 نفر ) و 37000 میلیارد ریال بابت تامین سرمایه در گردش به حدود 90 واحد تولیدی(با اشتغال حدوداً 10000 نفر ) استان پرداخت شده است.

بانک در سنوات گذشته که منابع تبصره 18 به استان تخصیص یافته همواره رتبه اول در پرداخت تسهیلات تبصره 18 استان را کسب نموده است و در سال گذشته نیز با پرداخت 2.600 میلیارد ریال ( حدود دو برابر سهمیه استان )رتبه نخست را در بین سایر بانک های استان به خود اختصاص داده است.

همچنین از محل تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 با پرداخت مبلغ 35 میلیارد ریال کل سهیمه ابلاغی پرداخت گردیده است.

بانک صنعت و معدن همچون سنوات گذشته در پرداخت تسهیلات رونق تولید جزء بانکهای برتر استان بوده است و در سال گذشته 29 طرح تولیدی به مبلغ 14 هزار میلیارد از تسهیلات مذکور بهره مند شده اند.

در سال جاری به منظور حمایت از شرکت هاو واحد های نوپا و دانش بنیان پنج فقره تسهیلات به مبلغ 870 میلیارد ریال به این شرکت ها پرداخت شده است .

همچنین مبلغ 3.446 میلیارد ریال تسهیلات از محل منبع تخصیص سفر ریاست محترم جمهوری به واحدهای تولیدی استان پرداخت گردیده است.

در سنوات گذشته جهت بازفعالی و احیا واحدهای تملیکی که در دستور کار دولت محترم قرار داشت و همچنین تاکید مدیریت ارشد بانک مبنی بر فعال سازی واحد های تولیدی راکد با حمایت و مساعدتهای مدیران ارشد بانک و مدیران محترم استانی 17 واحد تولیدی با مساعدت بانک صنعت و معدن با واگذاری به صاحبان اولیه و یا انتقال و فروش این واحد ها به تولید کنندگان دیگر احیا گردیده است.

شرکت صنعتی و پژوهشی زرکام با حدود 1083 نفر اشتغال

تامین مالی طرح کانفکشری شرکت صنعتی و پژوهشی زرکام از طریق منابع صندوق توسعه ملی به صورت سندیکایی با عاملیت بانک کشاورزی و مشارکت بانکهای کشاورزی ، صنعت و معدن، توسعه تعاون و پست بانک تامین گردید. که از مبلغ سرمایه گذاری ثابت کل طرح به مبلغ 23 هزار میلیارد ریال مبلغ 6.000 میلیارد ریال توسط بانک صنعت و معدن تامین گردیده است. همچنین مبلغ 7.000 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت شرکت مصوب گردیده است که مبلغ 3.500 میلیارد ریال آن تا کنون پرداخت شده است.

گروه صنعتی زر که در تولید و عرضه انواع غلات فرآوری‌شده فعالیت می‌کند، شرکت های زرماکارون، زر اویل، آرد زر، زر فروکتوز و زر گرین دیگر واحدهای تولیدی این گروه صنعتی می باشند. در همین رابطه حد اعتباری تسهیلات سرمایه در گردش این شرکت به میزان 3.500 میلیارد ریال می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.