توافق صندوق ذخیره فرهنگیان با بانک مرکزی برای احیای بانک سرمایه

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از توافق بانک مرکزی برای تسریع در احیای بانک سرمایه خبر داد و گفت: این اقدام رهاورد مالی قابل ملاحظه‌ای برای فرهنگیان دارد.

حمیدرضا نجف‌پور کردی روز یکشنبه از تمرکز در پرداخت مدیران عامل هلدینگ‌ها خبر داد و افزود: تاکید داریم نظام پرداختی شرکت‌ها در چارچوب مشخص و شفاف باشد و در محاسبه و پرداخت از چندگانگی پرهیز شود.

وی به راه‌اندازی برنامه چند خدمتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این کار اقدام دیگر در راستای شفاف‌سازی است و معلمان می‌توانند سهم الشرکه خود از صندوق را از طریق این نرم‌افزار مشاهده کنند؛ علاوه بر آن، شرایط متعددی داریم تا معلمان از این بستر خدمات بهره‌مند شوند.

ساماندهی شرکت‌ها و اصلاح سبد سهام

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره ساماندهی شرکت‌ها و تعیین تکلیف شرکت‌های زیان ده، گفت: اقداماتی برای بهبود شرایط انجام شده است همچنین در اصلاح سبد سهام، این اتفاق نظر حاصل شد که برایند نظرات حداکثری سازمان بر تشکیل هلدینگ صنعتی معدنی است.

وی افزود: همچنین در اصلاح سبد سهام، بخش عمده تصمیم‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه متانول و پتروشیمی‌ها بود که هر وقت تعدیل میزان سهم متانول مطرح می‌شد، مقاومت‌هایی وجود داشت اما با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، مسیر سازمانی به اصلاح سبد سهام کل پتروشیمی‌ها حرکت کرد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: در حوزه سودآوری، سال مالی عموم شرکت‌ها ٣١ شهریور است و با توجه به اینکه منافع معلمان در گرو زنجیره ارزش است، شرکت‌ها باید در این زمینه اهتمام داشته باشند؛ جهت گیری رو به جلو داریم و کارها را باید مضاعف کنیم؛ ضمن آنکه باز طراحی سند راهبردی یکی از امور است.

نجف‌پور کردی ادامه داد: در مورد هواپیمایی اروان هم مسیر پرواز با جلب نظر مبادی ذی مدخل دنبال و مجوزهای لازم برای پرواز دریافت شد البته که پروازهای اولیه از اردیبهشت امسال انجام شده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: اتفاق مبارکی دیگری که در مورد هواپیمایی اروان رخ داد و پیگیری جدی داشتیم، این بود که پرواز اربعین به ما بدهند و آنچه تاکید داشتیم مجموعه شرکت هواپیمایی منافع و خدمات پروازی‌اش در خدمت جامعه فرهنگیان رخ دهد و پروازهای اربعین با ملاحظات سامانه‌ای به لحاظ نرم افزاری و کار فنی انجام شود.

نجف‌پور کردی در مورد پیگیری و پیشرفت طرح ارزش مالکانه با اشاره به اینکه برجسته‌ترین مطالبات معلمان این بود که در مسیر مطالبات فرهنگیان کار را دنبال کردیم و وعده‌های داده شده تحقق یافت، افزود: مرحله نخست کار در قالب واگذاری ١٠ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری سهند به فرهنگیان است.

وی یادآور شد: سبک مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان، کنترل مالی بود اما اکنون ایجاد نظامات راهبری را تولید کردیم و ذیل آن برنامه‌ریزی راهبردی را چند وجه جلوتر از قبل عمق بخشیدیم. در راستای عمق‌بخشی به این مهم نظام بودجه‌ریزی عملیاتی را در صندوق پیاده‌سازی کردیم.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: این کار موجب ارتقای شفافیت و کارآمدی سازمان شد؛ همچنین حرکت به سمت حوزه‌های دانش‌بنیان اقدام دیگری بود که در راستای شفاف‌سازی اقدام کردیم و کدال داخلی (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران بورس) تولید شد تا وضعیت شرکت‌ها تک به تک به تصویر کشیده ‌شود.

وی اضافه کرد: نظام پرداخت حقوق مدیران عامل هلدینگ‌ها طبق آنچه وعده دادیم در چارچوبی وضع شد که افزایش حقوق سالیانه بخشی ثابت به حقوق و درصدی متغیر مبتنی بر بهره وری افزوده شود و اکنون در مرحله پرداخت هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.