تصویب اطلاع‌ رسانی الکترونیکی به سهامداران شرکت به پرداخت ملت

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت به پرداخت ملت صبح امروز در سالن باشگاه بانک ملت با حضور 93.8 درصد از صاحبان سهام این شرکت برگزار شد. در این مجمع درج آگهی‌های شرکت "به پرداخت ملت" در سامانه کدال به عنوان روش الکترونیکی، به تصویب سهامداران رسید.

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت به پرداخت ملت، اصلاح برخی از مفاد اساسنامه به تصویب رسید و در ادامه محمدمهدی تقی پور، مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت به ارائه گزارش عملکردی از شرکت پرداخت.

بر همین اساس، با تصویب سهامداران با اصلاح ماده 14 اساسنامه علاوه بر روزنامه‌های کثیرالانتشار، روش الکترونیکی از طریق کدال نیز برای اطلاع‌رسانی به سهامداران اضافه شد. همچنین علاوه بر درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار، سامانه کدال به عنوان روش تایید الکترونیکی مورد تایید سهامدارن رسید. مضاف بر آن تصویب شد که در خصوص انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامدارن در فرایندها بایستی اطلاع‌رسانی شود.

همچنین بر اساس تبصره 2 در ماده 18 مقرر گردید که رویه پرداخت سود به صاحبان سهام اصلاح شود و حداکثر ظرف مدت 4 ماه پس از تشکیل مجمع این کار انجام پذیرد.

همچنین بر اساس ماده 20 اساسنامه مربوط به تشکیل مجامع عمومی علاوه بر درج آگهی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و نیز درج آگهی از سامانه کدال به عنوان روش الکترونیکی استفاده می‌شود که از این طریق از صاحبان سهام دعوت به عمل آورده شد.

در ماده 28 که مقرر بود در صورتیکه به هر دلیل تعداد اعضای هیات مدیره کمتر از حد مقرر شود و یا علل البدل تایید نشده و یا وجود نداشته باشد، هیات مدیره موظف است در مدت حداکثر یک ماه نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی شرکت اقدام کند و از اعضای هیات مدیره دعوت به عمل آورد، در اساسنامه جدید مدت زمان یک ماه تغییر کرده و باید بلافاصله مجمع عمومی تشکیل داده شود.

در بخش دوم این مجمع تقی‌پور، مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت به شرحی کوتاه از گزارش عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: شرکت به پرداخت ملت از سال 1384 به عنوان یکی از اولین شرکت‌های پرداخت در حوزه بانکداری الکترونیکی و پرداخت فعالیت خود را آغاز کرد و سپس در سال 1391 مجوز خود را از شرکت شاپرک اخد نمود.

تقی‌پور یکی از دستاوردهای مهم این شرکت را کسب رتبه یکم در شورای عالی انفورماتیک دانست و بیان داشت: شرکت به پرداخت ملت در گزارش‌های شاپرک همیشه موفق به کسب رتبه برتر در میان شرکت‌های پرداختی کشور می‌شود و علاوه بر آن در آخرین گزارش شاپرک رتبه 14 در میان 50 شرکت پرداخت خاورمیانه را کسب کرده است. در حوزه خدمات بانکی و ارائه خدمات مدیریت نیز این شرکت، نرم‌افزار سوئیچ 4800 خودپرداز و 8هزار پایانه فروش و نیز ارائه رمز پویا برای یک میلیون و 700 هزار کاربر را فعال کرده است.

وی ادامه داد: سهم این شرکت در بازار پرداخت الکترونیکی بالای 20 درصد از کل مبلغ تراکنش‌‌ها ه است. علاوه بر آن در چند ماه اخیر نزدیک یک میلیون پایانه فروش این شرکت در گزارشات شاپرک ثبت شده است. همچنین 20 هزار درگاه اینترنتی و 50 هزار درگاه پرداخت‌یاری داشتیم و حدود 10 میلیون نصب تا این لحظه در اپلیکیشن سکه ثبت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرانه 612 تراکنش به ازای هر پایانه فروش برای به پرداخت ملت وجود دارد که این میزان به طور میانگین در شاپرک 383 تراکنش به ازای هر پایانه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.