سامانه سوت زنی بیمه ایران فضای گزارش‌گری مناسبی برای نظارت است

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران عنوان کرد: سامانه ارتباط مردمی و سوت‌زنی فضای گزارش گری مناسبی برای توسعه و گسترش نظارت مردمی بر عملکرد واحد های مختلف و مدیران شرکت است.

بیمه ایران در راستای شفاف‌سازی عملکرد خود و همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت امور اقتصادی و دارایی ، برای اولین بار در صنعت بیمه کشور ، اقدام به راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی نمود، که این اقدام نشان‌دهنده توجه ویژه مسئولان شرکت به نظرات و گزارشات مردمی به عنوان ذی نفعان اصلی شرکت در ارائه خدمت بی‌منت به آنها است.

حسن شریفی دریافت اطلاعات و گزارشات مردمی در این سامانه را عامل بسیار مهمی برای جلوگیری و حذف فساد درشرکت دانست و تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بیمه گزاران ، نمایندگان ، کارکنان و تمامی ذی نفعان شرکت با اطمینان از محرمانه بودن و عدم افشا هویت خود، می‌توانند فساد و مواردی که امکان و زمینه ساز فساد در شرکت است را به راحتی در این سامانه ثبت و گزارش نمایند، این گزارشات مردمی با حفظ عدم افشای اطلاعات افشا کننده به صورت طبقه بندی شده در اختیار مسئولان مربوطه برای مشاهده، رسیدگی، پیگیری و حصول نتیجه قرار می‌گیرد و فرد افشاکننده در تمامی مراحل از طریق کد پیگیری که برای او ارسال می‌شود می‌تواند نتیجه گزارش‌دهی خود را مشاهده نماید.

پس از اعلام نتیجه بررسی‌ها و در صورت تایید و صحت اطلاعات درج شده در این سامانه ، قطعا جوایز ارزنده‌ای به افشاکننده نیز اهدا خواهد شد.

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به راه اندازی سامانه پاسخگویی 24 ساعته بیمه ایران و کاهش زمان رسیدگی به شکایات به کمتر ا ز7 روز در بیمه ایران، تاکید کرد: بیمه ایران به عنوان اولین شرکت مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه سلامت اداری و کاهش و حذف گلو گاه های فساد اقدامات موثری انجام داده و در مسیر شفافیت عملکرد بیش از حد انتظار نیز ظاهر شده است.

شریفی در ادامه افزود: هدف مسئولان شرکت، ارائه خدمت بی‌منت با حفظ کرامت و جایگاه ارزنده مردم است و بیمه ایران در یک سال اخیر برای توسعه خدمات و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، فناوری‌های نوین را جاگزین روش های سنتی و دستی نموده ، که این اقدام علاوه بر سهولت دسترسی مردم به خدمات بیمه ای و رشد و توسعه فرهنگ بیمه، میزان نظارت بر عملکرد واحد های مختلف را نیز افزایش داده است.

با این حال برای بهبود و حفظ و ارتقای کیفیت خدمات و حذف روزنه های فساد در شرکت، نیاز به مرکزی جامع و منسجم برای جمع آوری اطلاعات داشتیم و به طور یقین، سامانه ارتباطات مردمی و سوت زنی، این نیاز را تامین خواهد کرد و به فضای مناسبی برای بازدارندگی و مراقبت از فساد در شرکت تبدیل خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.