معاملات الگوریتمی در فارکس

با پیشرفت زبان‌های برنامه نویسی و هوش مصنوعی، شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است تا بتوانند معاملاتی با بیشترین سوددهی و کمترین ریسک انجام دهند.

در شرایطی که نرم افزارهای کامپیوتری و الگوریتم‌های پیچیده ریاضی برای خرید سهام در بازار سرمایه استفاده می‌شوند، معاملات الگوریتمی انجام می‌شوند. با وجود معاملات الگوریتمی در فارکس، برای انجام هر یک از معاملات نیازی نیست که خود معامله‌گر به بررسی سهام مورد نظر بپردازد زیرا می‌تواند به کمک نرم افزارهای از قبل آماده شده و یا دانش برنامه نویسی، دستورهای مورد نظر را اعمال کرده و پس از آن، شاهد بررسی سهام و انتخاب مناسب ترین آنها باشد. اگر می‌خواهید با معاملات الگوریتمی در فارکس بیشتر آشنا شوید، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معاملات الگوریتمی در فارکس چیست؟

امروزه، در هر حوزه ای از برنامه نویسی گرفته تا تولید محتوا، صحبت از هوش مصنوعی و مزایای آن می‌باشد. در بازارهای مالی هم می‌توان از هوش مصنوعی برای انجام معاملات الگوریتمی استفاده کرد و این موضوع برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در فارکس را دارند اما از دانش ریاضی کافی برای طراحی الگوریتم‌های مختلف برخوردار نیستند، یک مزیت به حساب می‌آید.

یک الگوریتم، تشکیل شده از مجموعه‌ای از قوانین ریاضی است که یک نرم‌افزار کامپیوتری برای حل یک مسئله خاص از آن پیروی می‌کند. طراحی داده‌های مختلف در بازار فارکس، کاری سخت و طاقت فرساست ضمن اینکه سرعت بررسی، انتخاب و تغییر سهام در بازار سرمایه نیز توسط سرمایه‌گذاران، متفاوت است. به همین خاطر، انجام معاملاتی که سوددهی بیشتری دارند با چالش‌های زیادی روبروست و تمام سرمایه‌گذاران نمی‌توانند از این معاملات بهره مند شوند.

در چنین شرایطی، می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، زبان برنامه نویسی و الگوریتم‌های ریاضی و بدون آنکه خودتان برای ساعات طولانی درگیر شوید، به بررسی سهام بپردازید و مناسب ترین آنها را خریداری نمایید.

معاملات الگوریتمی در فارکس

نحوه انجام معاملات الگوریتمی در فارکس

برای انجام معاملات الگوریتمی در فارکس به کمک هوش مصنوعی و استفاده از سیگنال فارکس، باید از نرم افزارهای کامپیوتری از قبل طراحی شده و یا دانش زبان برنامه نویسی خودتان استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا باید دستورات موردنظری که مرتبط با شیوه، الگو یا روش معاملات خودتان هستند را در نرم افزار اعمال نمایید تا هوش مصنوعی تشخیص دهد شما در پی خرید چه نوع سهامی می‌باشید.

معاملات الگوریتمی فارکس یا معاملات با الگوریتم، فرآیند اجرای معاملات با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری برای تحلیل داده‌ها و اجرای سفارش‌ها در بازار فارکس می‌باشند. این نوع معاملات، تکیه بر روش‌های کمی مانند تحلیل تکنیکال برای تصمیم‌گیری خود دارند.

برای انجام معاملات الگوریتمی در فارکس می‌توانید صدها مورد از الگوریتم ها را به صورت همزمان اجرا کنید و نحوه کار الگوریتم ها فقط به صورت تکی نیست. اجرای همزمان چندین الگوریتم، این امکان را به شما می‌دهد که موقعیت‌های مختلف زیادی را تحت پوشش قرار دهید و طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها را به صورت همزمان دنبال کنید. معامله‌گرانی که از الگوریتم‌ها در معاملات خود استفاده می‌کنند، می‌توانند به امکانات نامحدودی دست یابند.

چگونه از معاملات الگوریتمی در بازار فارکس استفاده کنیم ؟

با شرکت در دوره فارکس، درباره معاملات الگوریتیمی آموزش خواهید دید اما یک نمای کلی از نحوه عملکرد معاملات الگوریتمی در فارکس به صورت زیر است :

  • توسعه الگوریتم : گام اول در معاملات الگوریتمی، توسعه الگوریتم یا مجموعه دستوراتی است که برنامه برای اجرای معاملات، از این دستورات استفاده می‌کند. این می‌تواند شامل آزمون بک تست الگوریتم با استفاده از داده‌های تاریخی برای تعیین موثر بودن آن باشد.
  • جمع‌آوری داده‌ها : بعد از توسعه الگوریتم ها، برنامه نیاز دارد که داده‌های بلادرنگ در فارکس را مثل نرخ ارز، حرکت قیمت ها و سایر داده‌های مرتبط را جمع آوری کند.
  • تجزیه و تحلیل داده ها : در قدم بعدی معاملات الگوریتمی در فارکس، از ابزارهای تحلیل تکنیکال و سایر مدل‌های ریاضی برای تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی فرصت های معاملاتی بالقوه استفاده می‌شود.
  • انجام معاملات : پس از تشخیص فرصت معاملاتی که معیارهای از پیش تعیین شده را دارد، الگوریتم به صورت خودکار معامله را اجرا می‌کند. معامله می‌تواند خرید یا فروش یک جفت ارز خاص بر اساس سیگنال‌های تولید شده توسط الگوریتم باشد.
  • نظارت و تنظیم الگوریتم : معاملات الگوریتمی در فارکس نیازمند نظارت و تنظیمات همیشگی هستند تا اطمینان حاصل شود عملکرد درست و موثری دارند.
معاملات الگوریتمی در فارکس
 

انواع الگوریتم‌های الگو تریدینگ

طبق توضیحاتی که تا به اینجای مطلب ارائه کردیم، منظور از الگوریتم، مجموعه ای از دستورات است که بعد از مشخص شدن این دستورات، هوش مصنوعی و نرم افزارهای کامپیوتری از آنها برای انجام معامله استفاده می‌کنند.

الگوریتم‌های مورد استفاده در معاملات بازار فارکس بر اساس اهداف سرمایه‌گذاری، شامل دسته بندی های زیر هستند :

الگوریتم‌های فرصت یاب

الگوریتم‌های فرصت یاب همانطور که از نام آنها نیز حدس می‌زنید، به دنبال پیدا کردن فرصت مناسبی در بازار سرمایه در جهت کسب منفعت بیشتر هستند. این الگوریتم تشکیل شده از انواع درون خطی، جفتی و نقد شونده است.

الگوریتم‌های اثر محور

الگوریتم‌های اثر محور در بازار فارکس، سعی می‌کنند که اثر معاملات بر قیمت دارایی‌ها را به حداقل برسانند. الگوریتم‌های اثر محور برای انجام این کار، روش شکستن سهام‌های بزرگ و ارسال تدریجی آنها به بازار را در پیش می‌گیرند.

الگوریتم‌های هزینه محور

الگوریتم‌های هزینه محور در بازار فارکس به دنبال کاهش هزینه‌های کلی معاملات می‌باشند پس باید روند قیمت، اثر بازار و ریسک زمانی را مدنظر قرار دهند.

استراتژی‌های معاملات الگوریتمی فارکس

در ادامه، به برخی از رایج ترین استراتژی‌های معاملات الگوریتمی در فارکس اشاره می‌کنیم :

اسکالپینگ فارکس

اسکالپینگ، نوعی استراتژی فارکس است که در آن تریدرها تلاش می‌کنند از کوچک ترین تغییرات قیمتی که در کمتر از چند ثانیه رخ می‌دهند، سود ببرند. معاملات الگوریتمی می‌تواند برای این نوع معاملات کاربرد داشته باشد زیرا شامل باز کردن تعداد زیادی معامله در روز می‌باشد.

استراتژی روند

استراتژی رایج دیگر معاملات الگوریتمی در فارکس، استراتژی روند می‌باشد. این استراتژی شامل معامله در جهت روند می‌باشد یعنی خرید زمانی که دارایی در یک روند صعودی قرار دارد یا فروش در زمانی که دارایی در یک روند نزولی است.

معاملات مومنتوم

معاملات مومنتوم نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه مدت و محبوب هستند. در شرایطی که معامله‌گران روند سعی می‌کنند کم بخرند و بالا بفروشند، معامله‌گران مومنتوم به دنبال شتاب هستند، یعنی بالا بخرند و بالاتر بفروشند.

معاملات الگوریتمی در فارکس
 

تفاوت معاملات خودکار و معاملات الگوریتمی در فارکس

معاملات الگوریتمی به طور گسترده‌ای در بازارهای مالی توسط بانک‌های تجاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های پوشش ریسک، سازندگان بازار غیربانکی و معامله‌گران خرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. معاملات خودکار، بر روی خودکار کردن تمام فرایند معاملات متمرکز هستند یعنی سیستم معاملات خودکار، کل فرآیند را از غربالگری برای فرصت‌ها در ابزارهای مالی مختلف تا تصمیم گیری برای خرید / فروش را بر عهده دارد این در حالی است که الگو تریدینگ فقط بر روی فرایند اجرای یک معامله تمرکز می‌کند.

سخن پایانی

این مطلب در خصوص معاملات الگوریتمی در فارکس، توسط تیم حرفه ای وبسایت امیرتریدر در اختیار شما قرار گرفت تا راجع به این نوع معاملات، اطلاعات لازم را به دست آورید. در صورت علاقه مندی به فعالیت در بازار فارکس، لازم است که آگاهی زیادی راجع به این بازار داشته باشید از جمله آنکه چه نوع حساب هایی دارند، بروکرهای آن کدام ها هستند، میزان کمیسیون معاملات چقدر است و … شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در تمام زمینه‌های بازار فارکس، مطالب موجود در وبسایت امیر تریدر (https://amirtrader.com/) را مطالعه کنید که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.