سوالات خود را از هوش مصنوعی اپلیکیشن فام بپرسید

رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام مهم‌ترین قابلیت اپلیکیشن فام را اتصال به هوش مصنوعی اپلیکیشن فام عنوان کرد.

مهدی طالب، رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل (فام)، اپلیکیشن «فام» را اپلیکیشن ایرانی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرد و گفت: امکان هوش مصنوعی اپلیکیشن فام جذابیت و سهولت را در استفاده برای کاربران فراهم می‌کند در واقع این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با صحبت با فام بتوانند ضمن انجام تراکنش‌ها، سوالات بانکی و روزمره خود را بپرسند و پاسخ دریافت کنند.

ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با فام و قابلیت‌ هوش مصنوعی آن با مهدی طالب گفت‌وگویی انجام دادیم:

مهدی طالب، دانش‌آموخته مهندسی نرم افزار، کارشناسی ارشد مهندسی معماری سیستم‌های کامپیوتر و اکنون دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات است. او در شرکت خدمات انفورماتیک نوین کیش مشغول به کار بوده و طی 5 سال گذشته تاکنون در شرکت تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات ملل به عنوان رئیس اداره فناوری‌های نوین مشغول به فعالیت است.

مهدی طالب در گفت‌وگو با «عصربانک» با بیان اینکه «فام» یکی از اپلیکیشن‌های فعال در حوزه خدمات بانکی است که در سه نسخه اندروید، IOS  و وب اپلیکشن موجود است؛ افزود: «فام» اپلیکیشن ایرانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در حال حاضر دارای امکاناتی مثل کارت به کارت از مبدا 25 بانک، استعلام موجودی، خرید شارژ و بسته اینترنتی، پرداخت قبوض، ثبت چک صیادی و صدور انواع بیمه‌‌نامه را پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه با پیشرفتی که در توسعه نرم افزار «فام» اتفاق افتاده است به سرعت به تعداد کاربران این اپلیکیشن اضافه شده است.

او با اشاره به هدف شرکت تجارت الکترونیک از راه‌اندازی اپلیکیشن «فام»، گفت: اپلیکیشن «فام» از اردیبهشت 98 با امکان رمزسازی موسسه اعتباری ملل (پویانگار) کار خود را آغاز و به مرور امکانات دیگر به آن اضافه شد و هدف از ارائه این محصول ایجاد یک داشبورد کامل از کلیه خدمات بانکی، پرداخت، بورس و بیمه بوده و در واقع نگاه اصلی در این محصول سهولت در خدمت رسانی به کاربران بوده است.

تکمیل خدمات خودرویی در اپلیکیشن «فام» ؛ به‌زودی

او در ادامه با تاکید بر اینکه فام تنها به خدمات بانکی محدود نمی‌شود، تصریح کرد: ثبت‌نام در سجام، استعلام سهام عدالت، دریافت شماره شبا و خدمات خودرویی از دیگر خدماتی است که «فام» به کاربران خود ارائه می‌‌دهد.

طالب از تکمیل خدمات خودرویی در اپلیکیشن فام در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: با تکمیل خدمات خودرویی در اپلیکیشن فام، خدمات پرداخت جرایم و عوارض آزادراهی و… اضافه خواهد شد.

سلامت بدون مرز

رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت «فام» با بیان اینکه سلامت بدون مرز نیز از دیگر خدماتی است که در «فام» ارائه می شود، اظهار داشت: از طریق این خدمت امکان ویزیت و دریافت نوبت از پزشک برای کاربر فراهم می‌‌شود، علاوه بر این، در «فام» پیام اعلان کلیه تراکنش‌های حساب‌های مؤسسه اعتباری ملل نیز برای مشتریان ارسال می‌شود.

«فام»؛ یک مگااپلیکیشن جذاب و هوشمند بانکی

طالب اپلیکیشن «فام» را یک مگا اپلیکیشن نامید و گفت: «فام» یک داشبورد کامل از ارائه خدمات پرداخت‌سازی، نئوبانک و کلیه سرویس‌های قابل ارائه بورس و بیمه به کاربران است که کلیه نیازمندی‌های مردم در این حوزه را برآورده می‌کند.

هوش مصنوعی اپلیکیشن فام

او «فام» را اپلیکیشن ایرانی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرد و گفت: امکان هوش مصنوعی در «فام» جذابیت و سهولت در استفاده را برای کاربران فراهم می‌کند در واقع این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا با صحبت با «فام» بتوانند ضمن انجام تراکنش‌ها، سوالات بانکی و روزمره خود را بپرسند و پاسخ دریافت کنند.

طالب تاکید کرد: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی کلیه قسمت‌های اپلیکیشن «فام» از استاندارد دسترس‌پذیری برای نابینایان نیز پشتیبانی می‌کند.

امکان پرسش و پاسخ دوستانه کاربران در فام

رئیس اداره فناوری‌های نوین شرکت فام مهمترین قابلیت اپلیکیشن فام را  اتصال به هوش مصنوعی عنوان کرد و گفت: با این ویژگی کاربران می‌توانند به صورت صوتی و دوطرفه از سوال‌های روزمره درباره هواشناسی گرفته تا مسائل بانکی با هر نوع ادبیاتی که کاربر با آن راحت باشد، با «فام» مکالمه کنند.

امکانات نرم افزار «فام»

طالب افزود: از جمله امکانات نرم افزار «فام» می‌توان به کارت به کارت از مبدا 25 بانک، استعلام موجودی، خرید شارژ و بسته اینترنتی، استعلام و پرداخت قبوض، ثبت چک صیادی، صدور انواع بیمه نامه، پویانگار (رمز ساز موسسه اعتباری ملل)، شعبه یاب هوشمند موسسه اعتباری ملل، دریافت شماره شبا از کلیه بانک ها، خدمات خودرویی، سلامت بدون مرز اشاره کرد.

از استعلام تا خدمات بورسی در پیشخوان «فام»

 به گفته این فعال حوزه پرداخت، تعداد زیادی از استعلامات مورد نیاز کاربران از خدمات پستی، خدمات قضایی، استعلام مدرک تحصیلی، استعلام شناسه صنفی، استعلام کالای دیجیتال، ثبت احوال، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، امور اسناد و املاک، بهداشت و درمان در پیشخوان فام گرد هم آمده است.

طالب به خدمات بورسی «فام» نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه بورس نیز امکاناتی نظیر سامانه معاملات کارگزاری ملل پویا، ثبت نام سجام، سهام عدالت، احراز هویت الکترونیکی سجام، درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد ملل از طریق فام در دسترس است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.