تعداد چک الکترونیک صادر شده تا نیمه شهریور

سخنگوی چک بانک مرکزی گفت: تا نیمه شهریور امسال حدود ۱۰۸ هزار فقره چک الکترونیک در کشور صادر شده که از این تعداد ۹۵ هزار فقره از آن نقد شده است.

آمنه نادعلی زاده سخنگوی چک بانک مرکزی گفت: با توجه به این که اصلاحیه اخیر قانون صدور چک، صدور چک الکترونیکی را مجاز شمارده است بانک مرکزی زیر ساخت مربوط به صدور این قبیل چک‌ها را فراهم کرده و بانک‌ها می‌توانند با اتصال به این زیر ساخت محصول چک الکترونیک را به عموم مشتریان ارائه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: تا نیمه شهریور امسال ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون به سامانه چکاد (سامانه چک امن دیجیتال) متصل شدند حدود ۳۱ هزار مشتری هم این خدمت را دریافت کرده است.

نادعلیزاده گفت: از این تعداد ۳۱ هزار مشتری متقاضی دریافت دسته چک الکترونیک، بعد از دریافت دسته چک، چک‌های خود را به گردش درآوردند و تا نیمه شهریور ماه امسال حدود ۱۰۸ هزار فقره چک الکترونیک در کشور صادر شده داریم که از این تعداد ۱۰۸ هزار فقره چک ۹۵ هزار فقره از آن نقد شده و مابقی چک‌ها در دست اشخاص در حال گردش است.

گفتنی است که ۲۱ آبان ۱۴۰۱ از چک الکترونیکی رونمایی شد؛ چک الکترونیکی یکی دیگر از گام‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.