همه چیز درباره رایان کارت و سرویس BNPL رایان ارتباط شباهنگ

رایان ارتباط شب آهنگ که بر اساس گزارش سازمان مدیریت صنعتی ( IMI100) به عنوان هشتمین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات کشور و صدوسی‌و پنجمین شرکت بزرگ کشور شناخته می‌شود. کار خود را به عنوان بزرگترین توزیع‌کننده شارژ و بسته اینترنت اپراتورها، شروع کرده است و به عنوان با سابقه‌ترین شرکت این حوزه شناخته می‌­شود.

با تحولات شکل گرفته در صنعت پرداخت، رایان ارتباط در مسیر ترندهای جهانی ایجاد سرویس‌های نوین حوزه فین‌تک ازجمله سرویس BNPL ( اکنون بخر بعداً پرداخت کن) را در سبد خدمات خود قرار داده است. و در حال حاضر این شرکت برنامه درآمد 1500 میلیارد تومانی در سال را از سرویس مذکور دارد.

ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با خدمات قابل ارائه رایان ارتباط، با مهدی هاشمی، معاون برنامه‌ریزی این شرکت گفت‌وگویی انجام دادیم:

هاشمی، دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک است، او با تجربه بیش از 17 سال فعالیت در صنایع مختلف از جمله شرکت های پرداخت ( PSP) و فناوری اطلاعات، سابقه مدیریت طرح و برنامه و عملیات شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی در هلدینگ بهسازان ملت و معاون طرح و توسعه هلدینگ رایانمهر بانک گردشگری و مشاور مدیرعامل شرکت‌هایی همچون دیجی پی و تندر نور را دارا می­باشد. او اکنون معاون برنامه ریزی رایان ارتباط شب آهنگ است.

معاون برنامه ریزی رایان ارتباط شب آهنگ در ابتدا با بیان اینکه صنعت BNPL توانایی تحول و بهبود نظام اقتصادی کشور را دارد؛ تاکید کرد: در صورت حمایت رگولاتور، حاکمیت و نقش‌آفرینی بانک‌ها به عنوان مرجع اعتباردهی، سرویس BNPL می‌تواند اتفاق بنیادی در جهت بهبود معیشت مردم، کاهش ریاضت اقتصادی، کنترل تورم، نقدینگی و رونق شبکه کسب و کارها را ایفا نماید.

ارکان تشکیل دهنده سرویس BNPL

هاشمی در ادامه 4 رکن اساسی برای ایجاد سرویس BNPL را برشمرد و گفت: خط اعتباری، پلتفرم کارا، شبکه پذیرندگی گسترده و مشتری، ارکان تشکیل دهنده سرویس‌های اعتباری هستند، وی سپس با اشاره به اقدامات رایان ارتباط گفت، رایان ارتباط  توانسته است در مبحث پلتفرم با طراحی بومی کل اکوسیستم اعم از سوئیچ های پذیرندگی، صادرکنندگی، پرداخت و  تسویه دستاوردی بزرگ خلق نماید.

مدل کسب و کار رایان کارت با شعار تجربه یک اعتبار تازه

هاشمی با اشاره به مدل کسب و کار رایان کارت که با دو الگوی B2B2C و B2C فعالیت خود را شروع کرده است گفت: در الگوی B2B2C که با ضمانت سازمانی همراه است پرسنل سازمان‌ها می­توانند به راحتی از خدمات رایان کارت استفاده نمایند و از محل کسر از حقوق تعهد شده توسط سازمان اقساط خود را پرداخت کنند. همچنین بنا به سیاست سازمان امکان هدفمند سازی خدمات رفاهی پرسنل با ایجاد کیف پول های مجزا در segment های مجزا  امکان پذیر است.

در الگوی B2C هم از طریق طی کردن یک فرایند اعتبار سنجی بدون درگیرکردن کد مکنا و حد اعتبار بانکی، افراد می­توانند تنها با ارائه تضامین ساده از اعتبار تخصیص یافته بهره­‎مند گردند.

گسترده خدمات رایان کارت

هاشمی با اشاره به شبکه پذیرندگی رایان کارت گفت: تلاش رایان ارتباط تامین کلیه نیازهای دارنده کارت در حوزه‌های مختلف از جمله IT ، کالای دیجیتال، خدمات گردشگری و طلا و جواهر، FMCG، آموزش، گردشگری، سرگرمی و … است. و در این زمینه با شاخص‌ترین پذیرنده‌ها در حال همکاری هستند و بخشی از پذیرندگان رایان کارت را معرفی کرد.

سرویس BNPL رایان ارتباط

 BNPLدر صنعت گردشگری

هاشمی، شرکت رایان ارتباط را اولین شرکت ارائه دهنده سرویس BNPLدر حوزه گردشگری دانست و گفت: هدف ما از ارائه این خدمت، تامین خدمات گردشگری پرسنل سازمان‌هاست چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و حذف هزینه گردشگری از سبد خانوارها، ارائه خدمات گردشگری به صورت اعتباری در سازمان‌ها می‌تواند موثر باشد.

او گفت تفاوت ارائه خدمات در شرکت ما با سایر رقبا این است که صفر تا صد ارائه خدمات گردشگری در این شرکت انجام می‌شود و این سرویس در حوزه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، اقامتگاه و هتل پکیج کاملی از نیازمندی های سفر را در اختیار افراد قرار می دهد.

وی با اشاره به چارتر کردن هواپیما و رزرو قطعی هتل توسط رایان ارتباط تاکید کرد: این امر هم موجب افزایش درآمد شرکت و هم ارائه خدمات با قیمت مناسب به متقاضیان و سهولت در ارائه خدمات به سازمان‌ها شده است.

کانال های ارائه خدمات رایان کارت

هاشمی افزود: رایان کارت هم به صورت فیزیکی (Card Present) و هم در قالب اپلیکیشن ریشارژ و کیف پول اعتباری و هم در قالب درگاه IPG به صورت Close loop به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد و در اپلیکیشن ر‌یشارژ امکان مشاهده سوابق تراکنش و پنل کاربری دارنده رایان کارت را فراهم آورده است.

میزان اعتبار رایان کارت

معاون برنامه ریزی رایان ارتباط شب آهنگ به کف و سقف دریافت اعتبار رایان کارت اشاره کرد و گفت: اشخاص تا سقف 100 میلیون اعتبار و شرکت‌ها تا سقف 500 میلیون تومان اعتبار در قالب تنخواه سازمانی می‌توانند از رایان کارت دریافت کنند.

سرویس BNPL رایان ارتباط

مدیریت خدمات رفاهی سازمانی با رایان کارت

او همچنین با اشاره به محدودیت سازمان در ارائه خدمات رفاهی، از طرح رایان ارتباط در خصوص ارائه بودجه رفاهی به سازمان ها معادل دو برابر آورده نقدی آنها گفت: رایان ارتباط آمادگی دارد برای سازمان های بزرگی که برای خدمات رفاهی خود بسته های مختلفی در نظر گرفته اند معادل دو برابر مبلغ آورده سازمان اعتبار اقساطی در نظر بگیرد تا افراد بتوانند با سهولت و آزادی عملی بیشتری از خدمات رفاهی مختلف استفاده نمایند.

وی در ادامه با اشاره به ارزش بخشی از قراردادهای رایان ارتباط در این حوزه اشاره کرد و گفت: رایان ارتباط توانسته است بیش از 6000 میلیارد تومان قرارداد با الگوی حاضر منعقد نماید به نحوی که 2000 میلیارد تومان آورده نقدی سازمان ها باشد و 4000 میلیارد تومان اعتبار رایان کارت به افراد تخصیص یابد تا افراد از مزایای رفاهی تهیه شده استفاده حداکثری نمایند.

رایان ارتباط در آستانه ورود به بازار سرمایه

هاشمی شرکت «رایان ارتباط» را علی رغم گردش مالی بسیار بالا یکی از ساکت‌ترین و گوشه‌نشین‌ترین شرکت­های ایرانی در صنعت فناوری اطلاعات دانست و گفت: با همت همکارانش در بخش برنامه ریزی و توسعه کسب و کار، امید نامه شرکت برای ورود به بازار سرمایه تقدیم سازمان بورس اوراق بهادار شده است و با تمام توان در حال طی مراحل ورود به بازار سرمایه هستیم.

چشم انداز و آینده صنعت پرداخت

معاون برنامه ریزی شرکت رایان ارتباط شب آهنگ با اشاره به آینده صنعت پرداخت تاکید کرد: امروزه بانکداری سنتی روز به روز رو به افول است و نئوبانک ها، سرویس های ارزش افزوده (value add service) همچون BNPL و OpenAPI ها، سرویس های احراز هویت و امضا دیجیتال و اعتبارسنجی در حال رشد روز افزون هستند و شرکت های فناوری اطلاعات و فین‌تک به پیشران های نظام بانکی بدل خواهند شد.

او گفت توسعه هوش مصنوعی (AI) در نظام بانکی می­تواند با همراهی موارد سه گانه اشاره شده (نئو بانک‌ها، VAS ها، OpenAPIها) موجب تحولی بنیادی در نظام بانکی گردد به نحوی که در آینده ای نه چندان دور بانکداری سنتی را از چرخه فعالیت اقتصادی خارج نماید.

 

آدرس لینکدین مهدی هاشمی: https://www.linkedin.com/in/mahdi-hashemi-02b973a1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.