از امضای دیجیتال اپلیکیشن باجت سیمرغ تجارت تا بانکداری باز

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت از رونمایی نسخه جدید اپلیکیشن «باجت» خبر داد و گفت: در نسخه جدید، علاوه بر ارایه محصولات جدید تسهیلاتی و اعتباری، صدور گواهی امضا و امضای اسناد در داخل اپلیکشین انجام می‌شود.

شرکت سیمرغ تجارت یکی از شرکت‌های هلدینگ تفتا (هلدینگ فناوری بانک تجارت) است. این شرکت که در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده ولی با تبیین نقش و جایگاهی نوین و تولّد دوباره سیمرغ تجارت در سال ۱۴۰۱، این شرکت بعنوان بازوی ایجاد خدمات نوین مالی برای بانک تجارت، به ارائه خدمات اختصاصی، نوآورانه و تحول‌آفرین در حوزه صنعت بانکی  و مالی کشور می‌پردازد.

این شرکت ضمن توسعه راهکارهای پرداخت سریع و سرویس‌های متنوع نوین همچون خدمات پرداخت اعتباری   BNPL(الان بخر بعدا پرداخت کن) موفق شده‌ است محصولات روزآمد خود را به مردم ارائه دهد. «اپلیکیشن باجت» و پلتفرم بانکداری باز «آرک» از جمله این محصولات هستند.

در این گزارش، مصاحبه عصربانک با ناصر باقرپور، معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت درباره آخرین وضعیت محصولات سیمرغ تجارت را می‌خوانید:

باقرپور دانش آموخته ریاضی گرایش کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران است . در رزومه کاری او سابقه فعالیت در شرکت ایزیران، ایران خودرو، شرکت داده ورزی سداد ، بانک کار افرین به چشم می‌خورد. باقرپور اکنون معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت است.

معاون توسعه محصول سیمرغ تجارت در گفت‌وگو با «عصربانک» با اشاره به مهم‌ترین اهداف این شرکت گفت: سیمرغ تجارت به دنبال ایجاد بستر مناسب برای اعطای تسهیلات خرد و اعتباری به مشتریان بانک تجارت است و علاوه بر آن سعی دارد با ارایه زیر ساخت مناسب در حوزه بانکداری باز، فضا را برای توسعه محصولات شرکت‌های فین‌تکی  فراهم کند.

اعطای غیرحضوری 6 هزار وام ازدواج در «باجت»

او به تشریح مهمترین سرویس‌های اپلیکیشن باجت پرداخت و گفت: باجت اپلیکیشنی از خانواده دیجیتال بانک تجارت است و از مهمترین سرویس‌های آن علاوه بر افتتاح حساب آنلاین، اعطای آنلاین و غیر حضوری وام ازدواج است .

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت به خدمات یک ساله باجت اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته بالغ بر 7500 فقره وام ازدواج به مبلغ حدودی 15000 میلیارد ریال به صورت غیرحضوری از طریق باجت به متقاضیان اعطا شده است.

مزیت خرید اعتباری BNPL در «باجت»

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت تصریح کرد: یکی از اهداف سیمرغ تجارت ایجاد بستری ارزش آفرین در ارایه خدمات است. در این راستا محصول BNPL (الان بخر بعدا پرداخت کن) که ابزاری نوین در ارایه خدمات مالی است در باجت راه اندازی گردیده است. بدین ترتیب با همکاری سایر بازیگران اکوسیستم مانند تامین کنندگان مالی، لندتک‌ها و پذیرندگان، مشتریان می‌توانند از طیف وسیعی از فروشندگان نسبت به تامین کالا و خدمات مورد نیاز خود بصورت حضوری و غیر حضوری اقدام کنند.

به گفته باقرپور در محصول BNPL با ارزیابی اعتباری مشتری، اعتبار ماهانه به وی اختصاص می‌یابد و مشتری طی ماه و بر اساس نیاز خود می‌تواند از این اعتبار در خریدهای خود استفاده و در انتهای ماه نسبت به تسویه آن اقدام کند.

امضای دیجیتال «اپلیکیشن باجت»

او با بیان اینکه اکنون سرویس امضای دیجیتال در باجت تکمیل شده، تصریح کرد: یکی از نیازهای مشتریان در استفاده از باجت صدور گواهی امضای دیجیتال و امضای اسناد در فرایندهایی مانند افتتاح حساب و دریافت تسهیلات و اعتبارات بود که با ارایه نسخه جدید این نیاز مرتفع شده است.

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت از رونمایی نسخه جدید باجت خبر داد و گفت: در نسخه جدید باجت صدور گواهی امضا و امضای اسناد به داخل اپلیکیشن باجت انتقال یافته و این فرآیند را برای مشتریان تسهیل نموده است.

سفته الکترونیک «باجت»

باقرپور همچنین به ارائه سفته الکترونیک اشاره کرد و گفت: سفته الکترونیک خدمتی نوین از بانک تجارت است که برای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات غیرحضوری به زودی در در اپلیکیشن باجت ارائه خواهد شد.

به گفته باقرپور؛ خدمات نوینی دیگری نیز در حوزه خرید کالا به سفارش بانک تجارت از سوی شرکت سیمرغ در باجت در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

امضای دیجیتال اپلیکیشن باجت

وام 10 تا 50 میلیونی برای مشتریان دیجی پی و اسنوا

او با بیان اینکه باجت با هدف هم آفرینی ارزش با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز همکاری خود را گسترش داده است؛ گفت: با زیر ساخت فراهم شده در سیمرغ امکان ارایه خدمات تسهیلات و اعتبار به مشتریان شرکت‌ها و تامین کنندگان کالا و خدمات فراهم گردیده است. در حال حاضر ارائه این خدمت در شرکت‌های دیجی پی و اسنوا آغاز شده و تا کنون قریب به 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات و اعتبار به مشتریان ایشان پرداخت شده است. این امر در حال گسترش به سایر شرکت‌ها است.

باقرپور به برنامه سیمرغ تجارت برای توسعه باجت اشاره کرد و گفت: تمرکز سیمرغ علاوه بر ایجاد بستر مناسب جهت پاسخگویی به سفارش‌های بانک تجارت و مشتریان آن،  توسعه زیرساخت‌های باجت در راستای تبدیل شدن به بانک دیجیتال بانک تجارت است.

ارائه خدمات بانکداری باز در بستر «آرک»

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت همچنین در بخش دیگری به خدمات آرک در اکوسیستم بانک تجارت اشاره کرد و گفت: آرک به عنوان بستر بانکداری باز بانک تجارت با ایجاد زیر ساختی مطمئن کلیه سرویس‌های بانکی را در‌ اکوسیستمی‌ از‌ بانک‌ها،‌ مشتریان،‌ توسعه‌دهندگان، ‌فین‌تک‌ها‌ و ‌شرکای ‌دیگر‌ در‌ دسترس قرار می‌دهد که به توسعه‌ دهندگان و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند برنامه‌های کاربردی خلاقانه را با استفاده از API ها ایجاد کنند.

باقرپور با بیان اینکه شرکت سیمرغ در قالب آرک بستر بانکداری باز را برای بانک تجارت فراهم کرده است، گفت: ترکیب خدمات بانکی در بستر آرک ارزش افزوده ایجاد می‌کند و به دنبال توسعه روز افزون این مدل از خدمات هستیم.

مزیت رقابتی «آرک» بانک تجارت

او به مزیت رقابتی آرک بانک تجارت نسبت به سایر رقبا اشاره کرد و گفت: مهمترین مزیت رقابتی آرک سرعت در ارائه خدمات، ارائه سرویس‌های خاص و ترکیب خدمات جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان است. همچنین استفاده از زیر ساخت فنی مناسب و مانیتورینگ سرویس‌ها، امکان ارایه سرویس‌های پایدار را فراهم نموده است.

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت با اشاره به گستره مشتریان آرک، افزود: هاب‌هایی چون فرابوم، فینوتک، سنباد، شاهین از مشتریان این پلتفرم هستند. همین طور آرک در حال حاضر به مشتریانی چون صندوق بازنشستگی نفت، شرکت جیبیت، جیبی مو، دیجی پی، پی راد نیز سرویس می‌دهد.

برنامه‌های آتی سیمرغ

به گفته این فعال حوزه بانکداری نوین،  حرکت به سمت بانک دیجیتال با تجهیز زیرساخت‌ها و اضافه نمودن سرویس‌ها و خدمات جدید و استفاده از هوش مصنوعی در خدمات از برنامه‌های آتی شرکت سیمرغ است.

معاون توسعه محصول شرکت سیمرغ تجارت در پایان تاکید کرد: سیمرغ تجارت توانسته جایگاه خوبی را در ارائه ابزارهای نوین مالی به بانک تجارت کسب کند و در نظر دارد با رفع چالش‌ها از جمله کمبود نیروی انسانی و مشکلات اقتصادی، خدمات خود را توسعه دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.