هشدار خسارت ۳.۵ تریلیون دلاری جهان از حمله سایبری بزرگ

شرکت خدمات مالی لویدز لندن هشدار داد حمله سایبری بزرگ به سیستم پرداخت خدمات مالی، ممکن است به ۳.۵ تریلیون دلار خسارت جهانی منجر شود که عمده آن تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

طبق سناریوی ریسک سیستماتیک که توسط لویدز لندن و مرکز مطالعات ریسک کمبریج طراحی شده است، آمریکا از چنین حمله سایبری بزرگی که در مدت پنج سال باعث اختلال گسترده در تجارت جهانی می‌شود، ۱.۱ تریلیون دلار خسارت خواهد دید.

لویدز اعلام کرد در همین مدت، چین، ۴۷۰ میلیارد دلار و ژاپن ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت خواهند دید.

بروس کارنگی براون، رئیس هیات مدیره لویدز گفت: به هم‌پیوستگی سایبری جهانی به معنای آن است که یک ریسک خیلی قابل توجهی است که یک بخش بخواهد به تنهایی با آن مواجه شود و بنابراین، ما باید به اشتراک گذاری دانش، تخصص و ایده های نوآورانه بین دولت، صنعت و بازار بیمه ادامه دهیم تا مطمئن شویم که جامعه تاب آور در برابر ابعاد احتمالی چنین ریسکی می‌سازیم.

لویدز اعلام کرد بیمه سایبری، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۹ میلیارد دلار حق بیمه کتبی ناخالص داشته است و پیش بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۵، به ۱۳ تا ۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گفته کارگزاران بیمه، نگرانی در مورد هزینه چنین بیمه‌ای و این که آیا در مواقع جنگ پوششی را فراهم می‌کند، برخی از مشتریان بالقوه را منصرف می‌کند.

بیش از ۲۰ درصد از حق بیمه سایبری جهان در بازار لویدز است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های بیمه گر سایبری بزرگ بیزلی و هیزکاکس در میان بیش از ۵۰ شرکت بیمه در بازار لویدز هستند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.