دلایل حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی در زمان تحریم

برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند گامی مؤثر برای بهبود ارتباطات در هنگام تحریم‌ها باشد. تحریم‌ها می‌توانند باعث تضعیف ارتباطات و شرایط اقتصادی شوند؛ به همین خاطر، بسیاری از استارتاپ‌ها و کمپانی‌های ایرانی به دنبال راهی برای رفع موانع ناشی از تحریم‌ها هستند. از موثرترین راه‌حل‌ها، جهت رشد تعاملات استارتاپ‌های ایرانی در هنگام تحریم، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

میثم وزیریان مدرس دانشگاه و کارآفرین برتر کشور؛ نمایشگاه‌های بین‌المللی با هدف افزایش تعاملات کسب و کارها و ارتباطات بیشتر صنایع مختلف با مشتریان و… برگزار می‌شوند. کمپانی‌ها و استارتاپ‌های ایرانی می‌توانند با حضور در نمایشگاه بین‌المللی با یکدیگر رقابت داشته باشند. در واقع، این نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان موثرترین روش بازاریابی و تبلیغات برای معرفی خدمات و محصولات کمپانی‌ها و فروش بیشتر محصولات شناخته شوند.

امروزه، تحریم‌هایی که در کشور ایران اعمال می‌شود، شرایط اقتصادی را برای استارتاپ‌های ایرانی چالش‌برانگیز کرده است. کمپانی‌های مختلف به دنبال راهی برای رفع موانع ناشی از تحریم‌ها هستند. برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند راهی مؤثر جهت مقابله با موانع ناشی از تحریم‌ها باشد.

تاثیر حضور در نمایشگاه بین‌المللی در زمان تحریم

تحریم‌ها منجر به این شده است که قادر به ارتباط با کسب و کارها و دنیای بیرون نباشیم. در واقع، تحریم‌ها باعث شده است که امکان استفاده از امکانات برای ما میسر نباشد. به دلیل تحریم، شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند محصولات خود را به جهان معرفی کنند.تحریم‌هایی که بر روی شرکت‌های ایرانی اعمال شده است، بر تعاملات بیزینس‌ها نیز تاثیرگذار هستند.

در مقابل شرکت‌ها می‌توانند در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته باشند. حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند باعث رونق اقتصادی و افزایش فروش شود. یکی از این نمایشگاه‌های بین‌المللی، جیتکس (Gitex) است. نمایشگاه جیتکس، در شهر دبی برگزار می‌شود و به عنوان نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شده است. هرساله، بهترین تولیدکنندگان دنیا و شرکت‌های مختلف برای حضور بیشتر در بازار جهانی در نمایشگاه جیتکس شرکت می‌کنند. صاحبان شرکت‌های ایرانی و کسب‌وکار‌های مختلف در زمان تحریم می‌توانند با شرکت در نمایشگاه، فرصت بیشتری برای توسعه کسب و کار خود پیدا کنند. در واقع، شرکت‌های ایرانی در زمان تحریم با حضور در نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس می‌توانند از نظر تعاملات بین‌المللی پیشرفت کنند.

شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی

شرکت در نمایشگاه بین‌المللی چه مزایایی دارد؟

اگر کسب‌وکار شما نیز از لیست تحریم‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است، برای بهبود تعاملات خود باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی حاضر شوید. شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای استارتاپ‌های ایرانی با مزایایی همراه است. این مزایا عبارتند از:

برقراری ارتباط موثر با مشتری

برای استارتاپ‌های ایرانی، امکان برقراری ارتباط موثر و متقابل با مشتریان با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌شود. حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصتی برای دیده شدن بیشتر محصولات کمپانی‌های ایرانی در اختیار مشتریان قرار دهد. با شرکت در نمایشگاهی مانند جیتکس، این قابلیت برای شما فراهم می‌شود تا با اعضای کمپانی‌های دیگر ارتباط ایجاد کنید. در نمایشگاه جیتکس، کمپانی‌های مختلف تولید‌کننده محصولات دیجیتالی و کامپیوتری حضور دارند.

رشد اقتصادی بهتر

استارتاپ‌های ایرانی که در نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند، رشد  بهتری را نیز تجربه خواهند کرد. حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه می‌تواند موانع ناشی از تحریم را تا حدودی برطرف کند. جیتکس، این فرصت را برای کمپانی‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند شرایط ناشی از تحریم را بهبود ببخشند. در جیتکس، شرکت‌ها، محصولات خود را در حوزه ICT معرفی می‌کنند تا توجه مشتریان بیشتری را جلب کنند.

دسترسی به بازار جهانی

استارتاپ‌های ایرانی با شرکت در نمایشگاه‌ها می‌تواند به بازار جهانی دسترسی داشته باشند. دسترسی به بازار جهانی در رونق اقتصادی نقش مؤثری دارد. به همین خاطر، نمایشگاه جیتکس به عنوان بزرگترین نمایشگاه استارتاپی خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا در دبی با هدف دسترسی استارتاپ‌ها به بازار جهانی برگزار می‌شود.

شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی

نمایشگاه جیتکس چیست؟

نمایشگاه جیتکس، جزو بزرگترین نمایشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات کامپیوتری و آی‌سی‌تی است. هرساله، کمپانی‌های مختلف از سراسر دنیا تصمیم به حضور در این نمایشگاه را می‌گیرند. کمپانی‌ها در نمایشگاه جیتکس به معرفی دستاورد‌ها، محصولات و خدمات خود می‌پردازند. به همین خاطر، میزان فروش و شرایط اقتصادی استارتاپ‌ها با حضور در این نمایشگاه بهبود پیدا می‌کند. این نمایشگاه بزرگ در دبی، به منظور ارتباط گسترده‌تر بین خریداران و تأمین‌کنندگان و کمپانی‌های مختلف با یکدیگر برگزار می‌شود. این نمایشگاه بین‌المللی در زمینه فروش و ارائه محصولاتی مانند دوربین دیجیتال، انرژی و سوخت آینده، سخت‌افزار‌ها، موبایل، هوش مصنوعی و… خدماتی از قبیل امنیت سایبری، شهر دیجیتال، اینترنت اشیاء، متاورس و وب ۳، اینترنت نسل ۶ و… فعالیت می‌کند.

سخن آخر

افزایش فروش، جذب مشتری و تعامل کسب و کار‌ها، جزو مزایای حضور در نمایشگاه است. تحریم‌ها باعث می‌شوند که شرکت‌ها قادر به ارائه و معرفی خدمات، محصولات و‌ ایده‌های خود به بازارهای جهانی نباشند. در کل، این تحریم‌های اقتصادی می‌توانند در روند تعاملات بیزنس‌ها نیز چالش‌هایی را ایجاد کنند. نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس روی تعاملات شرکت‌هایی ایرانی در زمان تحریم تأثیرگذار هستند. در زمان تحریم، بهترین راه، شرکت در نمایشگاه‌ها است. با شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور، تأثیرات ناشی از تحریم‌های اقتصادی کاهش پیدا می‌کند. دسترسی به بازار‌های جهانی نیز از طریق حضور در نمایشگاه‌هایی مانند جیتکس امکان‌پذیر است. بنابراین، به عنوان استارتاپ‌های ایرانی در هنگام تحریم می‌توانید با حضور فعال در نمایشگاه‌های خارج از کشور، تعاملات بیشتری با سایر شرکت‌ها داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.