اختلاس 14 میلیاردی از بانکی در استان البرز/شناسایی سه باند سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از کشف یک اختلاس 14 میلیارد تومانی از بانکی در استان البرز خبر داد.

عصر بانک؛سرهنگ محمد نادربیگی ظهر یکشنبه در یک نشست خبری، اظهار کرد: مأموران پلیس بیش از سه ماه روی پرونده باند سرقت خودرو کارکردند، سارقان این باند در محدوده شهر فردیس سکونت داشتند اما سرقت‌هایی که توسط آن‌ها انجام می‌گرفت حوالی میدان آزادی، جنت‌آباد و غرب تهران بود.

 
وی با تأکید بر اینکه سارقان خودروهای سرقتی را به جنوب کشور برده و به قاچاقچیان می‌فروختند یا سند نمره می‌کردند، گفت: این باند که شامل سه مرد و دو زن هستند سه روز گذشته دستگیر شدند به همراه آن‌ها یک قبضه سلاح کمری و چند تیر فشنگ جنگی کشف و ضبط‌شده است.
 
به گفته رئیس پلیس آگاهی استان البرز در بازرسی‌های انجام‌شده شش دستگاه خودرو ازجمله زانتیا و پژو پارس کشف‌شده، ارزش خودروهای کشف‌شده بالغ‌بر 800 میلیون تومان است.
 
سرهنگ نادربیگی بابیان اینکه سارقان اطلاعات سیستمی خودروهای سرقتی را پاک می‌کردند، گفت: آن‌ها تاکنون به 20 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
 
وی در بخش دیگری به پرونده‌ای اشاره کرد که پلیس بیش از یک سال روی آن کارکرده است، گفت: متهم این پرونده به‌تازگی روانه زندان شده است.
 
دستگیری کارمند خانم یک  نمایندگی شرکت بیمه در البرز
رئیس پلیس آگاهی استان البرز موضوع پرونده را اختلاس 14 میلیارد تومانی از یک بانک اعلام کرد و گفت: فرد دستگیرشده با تبانی یکی از کارمندان بانک و جعل اسناد توانسته بود این مبلغ را دریافت کند.
 
سرهنگ نادربیگی اضافه کرد: درروند بررسی این پرونده تخلفات دیگری نیز محرز شد، فردی که کارمند دفترخانه‌ای در استان بوده با جعل سند زمین و املاکی که صاحبان آن‌ها در خارج از کشور بودند، آن‌ها را می‌فروخته که تاکنون 22 ملک به مساحت 24 هزار و 650 مترمربع در استان البرز شناسایی‌شده که ارزش آن‌ها بیش از 20 میلیارد تومان است، 18 نفر هم در این رابطه دستگیرشده‌اند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در بخش دیگری به دستگیری کارمند خانم یک  نمایندگی شرکت بیمه در استان اشاره کرد و گفت: فرد موردنظر با همکاری چند نفر دیگر با جعل نسخه‌های پزشکی اقدام به دریافت 110 میلیون تومان خسارت از بیمه می‌کرده است. برای 375 نفر نسخه جعلی صادر کرده است.
 
سرهنگ نادربیگی با تأکید بر اینکه تاکنون شش نفر دستگیرشده‌اند، گفت: دو نفر از افراد دستگیرشده اقدام به ساخت مُهر کرده‌اند، 10 مُهر جعلی از آن‌ها کشف و ضبط‌شده است.
 
انهدام باند سرقت خودرو در کرج
وی از دستگیری یک باند سرقت لوازم خودرو خبر داد و گفت: چهار نفر دستگیرشده‌اند، محدوده‌ای که آن‌ها سرقت می‌کرده‌اند کمالشهر،   کیانمهر، گلشهر و حصارک بوده است.
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه متهمان به 270 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: 176 نفر مالباخته نیز تاکنون شناسایی‌شده است
 
سرهنگ نادربیگی در بخش دیگری به شناسایی یک باند سه نفره سرقت اشاره کرد و گفت: شیوه سرقت آن‌ها به‌صورت کلاف خودرو بوده است در زمان دستگیری یک دستگاه پژو پارس سرقتی و لوازم خودرو از آن‌ها کشف شد.
 
وی با تأکید بر اینکه افراد دستگیرشده به 100 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: سارقان 18 تا 20 سال سن دارند، در این رابطه حدود 50 نفر مالباخته شناسایی‌شده است، سرقت‌ها در محدوده جهانشهر، گوهردشت و عظیمیه انجام می‌شده است.
 
/مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.