نگاهی به آخرین فعالیت‌های بانک کشاورزی در حوزه تسهیلات و خدمات

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن است. این بانک هم‌اکنون با 1817 شعبه و 50 شعبه خدمات ارزی و بین المللی و با پشتوانة نود سال‌ تجربه خدمت‌رسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.

ما در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به آخرین آمارهای بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات و خدمات غیرحضوری؛

آماری از تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی

بانک کشاورزی از ابتدای سال 1402 تا پایان مهرماه، افزون بر 64 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

این بانک در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، شعب  در سراسر کشور طی هفت ماهه ابتدای سال جاری بیش از 38 هزار و 445 فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 64 هزار و 362 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده است.

تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی در سال جاری تاکنون در قالب تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، قرض الحسنه فرزندآوری، اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی و نیز تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

سهم بانک کشاورزی از تسهیلات بخش کشاورزی

سهم بانک کشاورزی از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به بخش کشاورزی همواره بالای 50 درصد بوده است و بیش از 90 درصد تسهیلات این بانک نیز به صورت تخصصی در بخش کشاورزی و بخش قرض الحسنه پرداخت می شود.

سهم بانک کشاورزی از بازار ارزی

در شاخص سهم از بازار ارزی، بانک کشاورزی از 3 درصد به 7.23 درصد رسیده و جایگاه این بانک در جدول سهم از بازار ارزی نظام بانکی از رتبه 10 به رتبه 5 صعود کرده است.

بازگشت 314 فقره طرح راکد به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی

همچنین با حمایت بانک کشاورزی و در راستای رشد تولید و افزایش اشتغال، از ابتدای سال 1402 تا پایان شهریورماه از مجموع 609 فقره طرح غیرفعال، راکد و موعد گذشته بیش از دو سال که در ابتدای سال جاری شناسایی شده، تعداد 314 فقره طرح از طریق تامین مالی به مبلغ 16 هزار و 257 میلیارد ریال، با اقداماتی نظیر تمدید، رفع مشکل پرداخت اقساط، تخصیص تسهیلات تکمیلی و سایر اقدامات قانونی، تعیین تکلیف و به چرخه تولید بازگردانده شده است.

بانک کشاورزی در حوزه فناوری اطلاعات

 این بانک در حوزه فناوری اطلاعات و در بین شبکه بانکی، رتبه اول را در شاخص تراکنش های موفق شتابی کسب کرده که این موفقیت نشان دهنده پایداری و تداوم ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان است.

همچنین بانک کشاورزی در اجرای برنامه های تحول دیجیتال، اپلیکیشن های باران را در زمینه افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری راه اندازی کرده و  نسخه جدید سامانه بازارگاه محصولات کشاورزی به زودی با تکمیل خدمات و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی رونمایی خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.