ارسال رایگان صورت‌حساب الکترونیک برای مؤدیان مالیاتی

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: با تمهیدات دولت، ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیک مالیاتی برای مؤدیان رایگان شد.

مهدی موحدی ‌بک‌نظر افزود: در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه جامع مودیان، برای تشویق مؤدیان مالیاتی به ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیک مالیاتی، علاوه بر اینکه خودشان می‌توانند صورت‌حساب‌ها را به شکل الکترونیک ارسال کنند، یک سری شرکت‌های معتمد مالیاتی برای تسهیل در ارسال صورت‌حساب الکترونیک مؤ‌دیان در نظر گرفته شده است. قبلا قرار بود این شرکت‌ها با دریافت هزینه‌ای صورت‌حساب‌های مؤدیان را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، اما بعد از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس بند ج تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ شرایطی را فراهم کرد که ارسال صورت‌حساب الکترونیک برای مؤدیان در سال جاری رایگان شود.

او در مورد اینکه هزینه اجرایی برای شرکت‌های معتمد مالیاتی چگونه خواهد بود، گفت: سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته برای ارسال هر صورت‌حساب الکترونیک شرکت‌های مؤدی مالیات از سوی شرکت‌های معتمد مبلغ ۶۲۵ ریال به حساب شرکت معتمد پرداخت کند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه تاکنون چه تعداد صورت‌حساب مالیاتی به صورت الکترونیک ارسال شده است،‌ گفت:‌ از تاریخ ۲۶ خردادماه که واحدهای دارای اعتبارسنجی شروع به ارسال صورت‌حساب الکترونیک کردند تاکنون حدود ۳۰۰ میلیون صورت‌حساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است که حدود یک‌سوم این صورت‌حساب‌ها توسط شرکت‌های معتمد مالیاتی صورت گرفته است.

موحدی ‌بک‌نظر در مورد اینکه چه تعداد شرکت معتمد مالیاتی داریم، ‌گفت: ۶ شرکت معتمد نوع یک هستند که وظیفه ارسال صورت‌حساب به شکل الکترونیک دارند و یک شرکت معتمد نوع ۲ و یک شرکت نوع ۳ وجود دارند که وظیفه آموزش و ارائه خدمات در مورد سازمان مؤدیان را بر عهده دارند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه مگر هر مؤدی مالیاتی چه تعداد صورت‌حساب دارد گفت: برخی از شرکت‌ها هزاران صورت‌حساب الکترونیک دارند و زمان ارسال این صورت‌حساب‌ها طبق قواعد ۷ روز بعد از انجام معاملات است. البته در برخی موارد این ۷ روز به ۳۰ روز هم افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: با توجه به کثرت صورت‌های مالیاتی الکترونیک، درآمد خوبی هم برای شرکت‌های معتمد مالیاتی به دست خواهد آمد. دولت برای تشویق مؤدیان مالیاتی به استفاده از روش‌های الکترونیک در قالب نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تلاش دارد با رایگان کردن فرآیند ارسال صورت‌های مالیاتی به شکل الکترونیک، مؤدیان را به استفاده از سامانه مؤدیان و نظام پایانه‌های فروشگاهی تشویق کند. همچنین طبق سیاست‌های کلی هزینه‌های جاری دولت باید از محل درآمدهای مالیاتی تامین شود.

منبع: فارس

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.