بازگشت آنی مبلغ با سرویس Refund پرداخت الکترونیک سپهر
پرداخت الکترونیک سپهر یکی از شرکتهای شناخته شده پرداخت الکترونیک زیرمجموعه شاپرک است که در هلدینگ صاد بانک صادرات در زمینه خدمات پشتیبانی انواع دستگاههای کارتخوان، درگاه پرداخت امن اینترنتی ویژه وبسایتها و فروشگاههای اینترنتی و سامانه پرداخت موبایلی فعالیت دارد.
ما در «عصربانک» برای آشنایی بیشتر آخرین محصولات و خدمات این شرکت با داود قربانی، مدیر بازاریابی پرداخت الکترونیک سپهر دیدار کردیم.
داود قربانی در گفتوگو با «عصربانک» با اشاره به مهمترین سرویسها و خدمات پرداخت الکترونیک سپهر گفت: ارائه API پرداخت جهت استفاده در پرداخت درون برنامهای، ارائه سرویس High Availability با SLA 99.97 در درگاه پرداخت اینترنتی، ارائه وب سرویس جهت دریافت گزارش جزئیات تراکنشها به صورت آنلاین و آفلاین، قابلیت تسهیم آنلاین، گزارش ریز و سرجمع تراکنشها به تفکیک زمان تسویه شاپرکی، محاسبه کارمزد پذیرنده از جمله امکانات درگاه پرداخت اینترنتی سپهر است.
مدیر بازاریابی پرداخت الکترونیک سپهر در تشریح برنامههای آتی این شرکت خاطر نشان کرد: ارائه یک مدل از سرویس Refund از برنامههای آتی پرداخت الکترونیک سپهر است که با مشارکت شرکتهای استارتاپی انجام خواهد شد و قابل ارائه به کلیه پذیرندگان میباشد و امکان استرداد وجه در لحظه را فراهم میکند.
سرویس Refund بر اساس درخواست مشتریان و در بستر آنلاین، مبلغ پرداخت شده را به دو صورت بازپرداخت کامل مبلغ و بازپرداخت بخشی از مبلغ (Partial Refund) به آنها برمیگرداند.
اعطای درگاه پرداخت اینترنتی به متقاضیان
او در خصوص راههای ثبت درخواست پذیرندگی جهت اعطای درگاه پرداخت اینترنتی به متقاضیان گفت: تکمیل فرم از طریق مراجعه به شعب بانک صادرات ایران یا وبسایت رسمی این بانک به نشانی bsi.ir، همچنین تکمیل فرم در بخش پذیرندگان وبسایت پرداخت الکترونیک سپهر به نشانی sepehrpay.com یا ارسال ایمیل به کارشناسان مربوطه از راههای ثبت درخواست پذیرندگی برای متقاضیان است.
قربانی با بیان اینکه متقاضیان حقیقی و حقوقی مطابق با الزامات شاپرک میبایست پرونده مالیاتی خود را تا گام چهارم تکمیل کرده و موفق به اخذ اینماد نیز شده باشند، افزود: اشخاص حقیقی با ارائه مدارک هویتی شامل تصویر کارت ملی و شناسنامه و اشخاص حقوقی با ارائه همان مدارک متعلق به صاحبین امضا به انضمام تصویر مستندات ثبتی مانند اساسنامه، آگهی تأسیس و… میتوانند ثبت درخواست داشته باشند.
او در ادامه گفت: امضاء قرارداد ارائه خدمات پذیرندگی برای کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی ضروری است. امکان دیگری جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی سپهر در سایت اینماد پس از اخذ نماد تجارت الکترونیکی توسط اشخاص وجود دارد و متقاضیان از آن طریق نیز میتوانند درخواستهای خود را ثبت کنند.
فروشگاهساز سپهر
قربانی به برنامههای پرداخت الکترونیک سپهر در حوزه توسعه سرویس و محصول شرکت متبوعش اشاره کرد و گفت: به زودی محصول فروشگاهساز سپهر با مشارکت یکی از شرکتهای فعال در حوزه فینتک رونمایی خواهد شد و در اختیار صاحبان کسب و کارهای خرد قرار میگیرد تا وبسایت اختصاصی خود را جهت فروش محصولات با صرف هزینه کمتر و به آسانی راهاندازی کنند.
فرآیند KYT؛ سرویسهای استعلامی احراز هویت قوی شاپرک و دارنده کارت
قربانی تصریح کرد: با استفاده از فرآیند KYT(Know Your Transaction) در خصوص کسب و کارهای فعال در حوزه بورس، رمز ارز و خودروسازی امکان تطبیق هویت پرداختکننده وجه با دارنده کارت فراهم خواهد شد. طبق الزام سازمان فرابورس خریدار میبایست همان دارنده کارت باشد تا مبلغ تراکنش صرفاً از حساب بانکی او کسر شود، نه شخص دیگر؛ به همین منظور با ترکیب سرویسهای IPG و استعلامی مانند احراز هویت قوی شاپرک و دارنده کارت، به این اطمینان خواهیم رسید که تراکنش توسط دارنده کارت انجام شده، به عبارتی پرداختکننده وجه همان دارنده کارت است. در واقع KYT میتواند تکمیل کننده KYC (Know Your Customer) در جهت احراز هویت یا شناخت مشتری باشد و با کمک آن، پیشگیری از جرائم اینترنتی و پیگیریهای مربوطه نزد مراجع ذیصلاح نیز امکانپذیر میشود.
او در ادامه افزود: سرویس احراز هویت قوی شاپرک جهت تطبیق شماره کارت با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده در بانک و سرویس استعلام دارنده کارت به منظور تطابق کد ملی و شماره کارت بانکی مشتریان در لحظه تراکنش مورد بهرهبرداری قرار میگیرد تا از این طریق فرآیند KYT کامل شود.
سرویسهای ویژه پرداختیاری
مدیر بازاریابی پرداخت الکترونیک سپهر تصریح کرد: پرداخت الکترونیک سپهر همواره در راستای شناسایی و رفع خطاهای فنی، توسعه زیرساختهای موجود بر اساس نیازهای مشتریان، رصد و پایش دورهای رفتار کاربران در صفحه پرداخت و تحلیل آن جهت شناسایی و رفع خطاهای مربوط به لایه رابط کاربری (UI)، افزایش سطح کیفی و بهبود مستمر درگاه پرداخت اینترنتی تلاش کرده تا بتواند سهم بازار بیشتری را در صنعت به خود اختصاص دهد.
گزارشات اقتصادی شاپرک در یک سال اخیر مثل صعود از رتبه هشتم صنعت در شاخص مبلغ تراکنشهای اینترنتی به رتبه چهارم و حفظ جایگاه طی ماههای متوالی مؤید این امر است؛
او در ادامه افزود: سرویسهای ویژه پرداختیاری که از مزایای رقابتی پرداخت الکترونیک سپهر محسوب میشود، از آغاز فرآیند مهاجرت پذیرندگان به معماری پرداختیاری تاکنون قابل ارائه به شرکتهای متقاضی بوده و بهبود مستمر آن نیز در دستور کار قرار دارد.
وب سرویس ثبت و ویرایش پذیرندگان پشتیبانی شده در کمترین زمان ممکن با قابلیت درج و ویرایش لوگو، IP، آدرس وبسایت، نام و صنف پذیرنده پشتیبانی شده، امکان ثبت، ویرایش و دریافت کد پایانه پذیرنده پشتیبانی شده از طریقAPI ، دریافت گزارشات لحظهای تراکنشها از طریق وب سرویس و پورتال، سرویس تسویه مستقیم پذیرندگان پشتیبانی شده، استفاده پذیرندگان پشتیبانی شده از سرویسهای موبایلی مانند واکشی شماره کارت بر اساس شماره تلفن همراه از جمله خدمات ویژه پرداختیاری سپهر به شمار میآیند.
پرداختیاران، پذیرندگان خرد را به عنوان بخش قابل توجهی از بازار IPGدر اختیار دارند، بنابراین از طریق تعامل با شرکتهای پرداختیاری، این بخش پوشش داده شده و در حال حاضر بیشتر بر روی بازاریابی B2B متمرکز هستیم.
قربانی در پایان گفت: ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتریان در طول 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته فراهم است تا پذیرندگان و کاربران در صورت نیاز از طریق تماس تلفنی با مرکز امداد مشتریان به شماره 1686 (بدون کد) به پاسخ پرسشهای خود برسند.