ضرورت نصب سامانه‌های امنیت ویدیویی برای ابزارهای سلف‌سرویس و دیگر خدمات بانکداری

یکی از مهم‌ترین عوامل برای نصب دوربین‌های مداربسته افزایش وفاداری مشتریان بانک به بازده و یکپارچگی حل‌وفصل موضوع در موقع بروز اختلاف است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛سامانه‌های امنیت ویدیویی برای ابزارهای سلف‌سرویس و دیگر تجهیزات بانکداری بخش بسیار حساسی از زیرساخت بانکها و دیگر سازمان‌ها هستند. اغلب عملکرد آنها به‌واسطه برخی اسناد ازجمله قوانین کشوری، الزامات مدنظر قانون‌گذار داخلی و استانداردهای مختلف امنیت بین‌المللی تنظیم می‌شود.

 

به‌هرحال منفعت استفاده از دوربین مداربسته به‌عنوان یکی از مؤثرترین راه‌های جلوگیری از کلاه‌برداری و حمایت فیزیکی تنها نصیب مأموران امنیتی نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل برای نصب دوربین‌های مداربسته افزایش وفاداری مشتریان بانک به بازده و یکپارچگی حل‌وفصل موضوع در موقع بروز اختلاف است.

 

در دسترس بودن، ارزش است

کارمندان بانک‌های معتبر با استفاده از راهکارهای نظارت ویدیویی ثابت‌شده و پیشرفته برای خودپردازها در بازار امروزی، می‌توانند به مشتری‌ که پول یا کارت‌بانکی خود را داخل دستگاه جاگذاشته است کمک کنند. اپراتور سیستم می‌تواند با استفاده از تصاویر ثبت‌شده از دوربین‌های متعدد ازجمله عملکرد داخلی کارت‌خوان، خودپرداز و حتی مخزن داخلی، تصویری دقیق از ماوقع بازخلق کند.

 

لازم به ذکر است که مجموعه تصاویر و فیلم‌ها به‌طور خودکار به فعالیت‌های خاص دستگاه یا کاربر تراکنش اختصاص داده می‌شود که به میزان چشمگیری زمان واکنش کارمندان بانک را کاهش و سرعت حل‌وفصل موقعیت‌های غیراستاندارد را افزایش می‌دهد. بانک بدین طریق می‌تواند فوراً در لحظه به مشتری کمک کند.

 

بانک‌ها و کاربران مستقل خودپرداز اغلب با مشتریانی مواجه می‌شوند که مدعی می‌شوند عملکرد خودپرداز، کیفیت پولهای بانکی یا حتی میزان پول پرداخت شده رضایت‌بخش نبوده است. اغلب چنین ادعاهایی بی‌اساس هستند ولی با این‌حال این همیشه حاکی از تلاش برای دست‌کاری یا کلاه‌برداری نیست. ممکن است که کاربر از سر بی‌دقتی مبلغ اشتباهی را وارد کرده باشد یا شاید فقط چند ورق اسکناس را داخل دستگاه گذاشته و بعد با بانک تماس گرفته و ادعای خود را مطرح می‌کند.

 

طبیعتاً به نفع بانک‌هاست است که تعداد چنین مواردی را به حداقل برسانند زیرا میزان منابع لازم برای حل این اختلافات مساوی با میزان منابع لازم برای برخورد با موارد کلاه‌برداری واقعی است. خوشبختانه سامانه‌های نظارت تصویری برای دستگاه‌های سلف‌سرویس به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت جایگاهی را پس بگیرند که می‌تواند برای مشتری، پلیس یا دیگر سازمان‌ها جهت حل سریع اختلاف به کار گرفته شود.

ازاین‌رو مفهوم اختلاف در عملیات خودپرداز را می‌توان با اجرای درست ابزارها به مفهومی منسوخ تبدیل کرد و مراکز حمایت از مشتری کاری جز حل موارد ساده نخواهند داشت.

 

تشخیص چهره

با توسعه فناوری‌های بیومتریک، استفاده از تشخیص چهره در سامانه‌های نظارت تصویری به ناگهان افزایش یافته است. تشخیص چهره عموماً یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های احراز هویت کاربر، به‌ویژه در خودپردازها تلقی می‌شود زیرا عملیات دستگاه را بسیار ساده می‌کند. درعین‌حال می‌توان از داده‌های بیومتریک غیرشخصی (برای نمونه جنسیت یا سن) برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده کرد.

 

تجربه جدید کاربر نه‌تنها شامل مشتریان می‌شود و آنها را ترغیب می‌کند تا از ابزارهای سلف‌سرویس بیشتری استفاده کنند، اما به میزان زیادی سرعت عملکرد عملیات‌های استاندارد بانک را افزایش می‌دهد و صف‌های مقابل خودپردازها، کیوسک‌های پرداخت و دیگر پایانه‌ها را خلوت‌تر می‌کند.

 

نتیجه‌گیری

سامانه‌های نظارت تصویری خودپردازها که تنها با هدف تضمین امنیت دستگاه‌های ارائه پول نقد و سلف‌سرویس ابداع شده بودند، اغلب می‌توانند برای کارکردهای دیگری جهت افزایش بازده شعب استفاده شوند. دوربین‌های بانک‌ها یکی از مؤثرترین ابزارهای جمع‌آوری داده در مورد مشتریان، جرائم یا کارایی شعب است. نحوه استفاده از اطلاعات به دست آمده و  انتخاب سناریوی مناسب برای رفتار با مشتری جزء انتخاب‌هایی است که کاربر دوربین به دست می‌آورد.

 

بازاندیشی در مورد نقش سامانه‌های نظارت تصویری در کانال‌های سلف‌سرویس این امکان را می‌دهد که نسبت به گذشته، راهی بسیار مؤثرتر برای تعامل با مشتریان بانک پیدا شود.

 

منبع: amazonaws

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.