امکان استفاده از امضای دیجیتال همراه امضامی در سامانه ثبت من

اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه امضامی، راهکار امضای دیجیتال خود را در سامانه ثبت من ارائه کرده است. همچنین به زودی امکان دسترسی به سامانه ثبت من در اپلیکیشن امضامی فراهم خواهد شد.

آبان‌ماه ۱۴۰۰ ، دولت کلیه دستگاه‌های متولی را موظف کرد سامانه‌های خود را طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۲ قانون تجارت الکترونیکی مجهز به قابلیت امضای الکترونیکی کنند، از آن زمان تاکنون تعداد بسیار کمی از دستگاه‌های اجرایی امکان استفاده و بهره‌گیری از امضای الکترونیکی را در سامانه‌های خود فراهم کرده‌اند. سامانه‌ی ثبت من هم‌اکنون به عنوان درگاه یکپارچه خدمات سازمان ثبت اسناد و کشور امکان رهگیری و ثبت برخی از اسناد را از روی سامانه خود فراهم کرده است اما به دلیل اینکه تاکنون امضای الکترونیکی روی این سامانه ایجاد نشده بود بسیاری از درخواست‌ها باید به صورت حضوری و از طریق دفاتر ثبت اسناد ارائه می‌شد.

امضای دیجیتال همراه امضامی

هم‌اکنون شرکت‌های دارای امضای الکترونیکی می‌توانند تغییرات اشخاص حقوقی خود یا ثبت شرکت خود را از طریق سامانه‌ی ثبت من به صورت آنلاین انجام دهند. امکان استفاده از امضای الکترونیکی ثبت‌شده روی تلفن همراه نیز روی این سامانه ایجاد شده است.

پیشخوان ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری در درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سامانه‌ی ثبت من، امکان انجام فرآیندهای زیر را برای کاربران فراهم می­‌کند:

امضای دیجیتال همراه امضامی

صورت جلسات تغییرات: ثبت و ارسال صورتجلسات تغییرات شرکت‌ها مطابق قانون تجارت ، مبنی بر انواع مجامع و تصمیمات.

اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی: ثبت و ارسال اظهارنامه دفتر تجارتی مبتنی بر اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی، این فرایند پس از پایان عملیات پلمب دفاتر توسط تجار (اشخاص حقیقی و حقوقی) قابلیت بهره‌برداری دارد. پس از ثبت و ارسال اظهارنامه امورکارشناسی مربوطه در بخش درون سازمانی اعمال و با سرویس الکترونیکی موجود با وزارت صمت مقدما ت صدور کارت بازرگانی مهیا خواهد شد.

رهگیری درخواست : امکان رهگیری کلیه درخواستهای ثبت شده در سامانه از قبیل درخواست‌های تأسیس، صورتجلسات تغییرات، اظهارنامه پلمب دفاتر، اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی ، با شماره پیگیری و در صورت عدم اطلاع با استفاده از منوی «فراموش کرده‌ام».

اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی: ثبت و ارسال اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی بر اساس اطلاعات سال مالی اشخاص حقیقی و حقوقی، اطلاعات مدیران و تعداد و انواع دفاتر روزنامه

ثبت درخواست تاسیس: ارائه درخواست ثبت انواع اشخاص حقوقی مطابق قانون تجارت (با مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام ، تعاونی و ….). در درخواست‌های تأسیس بر اساس کلیه اقلام اطلاعاتی مندرج در سامانه مستندات به صورت خودکار ایجاد شده، کنترل‌های مورد نیاز بر اساس سرویس‌های الکترونیکی موجود انجام و همچنین اساسنامه‌های مرتبط با خوشه و گروه مشخص شده برای شخصیت حقوقی ایجاد و درخواست برای کارشناسی حقوقی توسط مراجع ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شود.

کد فراگیر اتباع خارجی: از منوی درخواست کد فراگیر امکان درج و ارسال اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی جهت دریافت کدفراگیر اتباع خارجی انجام می پذیرد. همچنین در کلیه خدمات ارائه شده توسط سامانه صحت کدفراگیر با استفاده از سرویس الکترونیکی مربوطه ، کنترل می‌شود.

همچنین پیشخوان دیگر ثبت من که از راهکارهای امضای الکترونیکی و امضای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، پیشخوان پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی است که شامل بخش‌های زیر است:

امضای دیجیتال همراه امضامی

استعلام شناسه ملی: استعلام شناسه ملی از پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور

درخواست اصلاح: اصلاح اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

درخواست تخصیص شناسه ملی: اختصاص شناسه ملی به اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی

درخواست رفع تعلیق: رفع تعلیق شناسه ملی دارای وضعیت تعلیق

درخواست بازبینی: بازبینی اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور

اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه امضامی، راهکار امضای دیجیتال خود را در سامانه ثبت من ارائه کرده است. همچنین به زودی امکان دسترسی به سامانه ثبت من در اپلیکیشن امضامی فراهم خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.